Stokrotki

Dzień dobry rodzice oraz Stokrotki

Mamy nadzieję, że wszyscy – dzieci i członkowie ich rodzin jesteście zdrowi. Czego Wam serdecznie życzymy. Przesyłamy zestaw zadań, zabaw i ćwiczeń na bieżący tydzień. Zapraszamy i zachęcamy do wspólnych zabaw z dziećmi. Proponujemy nagradzanie dzieci serduszkiem. Naklejajcie je na kartce i po powrocie do przedszkola pochwalicie się swoimi osiągnięciami. Bardzo prosimy, w miarę możliwości o informacje zwrotne ( podpisane zdjęcia prac dzieci, zabaw z dziećmi ) oraz ewentualne pytania do nas na utworzonego e-maila grupowego ps3.stokrotki@op.pl Postaramy się wszystkim problemom wspólnie zaradzić a zdjęcia wstawimy na zakładkę naszej grupy na stronie przedszkola. Mamy nadzieję, że wspólnie przetrwamy ten trudny czas. Życzymy udanej zabawy z dziećmi.

Pozdrawiamy rodziców i nasze kochane Stokrotki
Godziny zdalnej pracy nauczycieli do kontaktu z rodzicami:

Nauczyciel poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
Marlena Sikora 10.00 – 15.00 10.00 – 15.00 8.00 – 12.00 8.00 – 11.00 8.00 – 13.00
Marta  Kruzel 10.00 – 15.00 10.00 – 14.00 8.00 – 13.00 8.00 – 13.00 8.00 – 11.00
Wioleta Danielek 10.00 – 14.00 10.00 – 14.00 8.00 – 12.00 8.00 – 12.00 8.00 – 12.00
Dorota Lubawy 10.00 -12.00 10.00 – 12.00 10.00 – 12.00 10.00 – 12.00 10.00 – 12.00

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej – Kwiecień 2020

Temat kompleksowy: Wielkanoc w wiosennej sukience.

Tydzień pierwszy – „Wiosenne powroty”
Tydzień drugi – „Wielkanoc”
Tydzień trzeci – „Wiosna na wsi”
Tydzień czwarty – „Dbamy o przyrodę”

Cel kompleksowy: wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez kreowanie, wspólnie z rodzicami i różnymi środowiskami sytuacji prowadzących do poznania wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa przedszkolna, inne osoby dorosłe, w tym osoby starsze oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju ;

Realizacja treści programowych;
Dziecko:
Obszar społeczny: przejawia poczucie własnej wartości, jako osoby, wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze;
Obszar emocjonalny: szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego emocjonalnie; wdraża swoje własne strategie, wspierane przez osoby dorosłe lub rówieśników;
Obszar poznawczy: wyraża swoje zrozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, ruchu, gestów, impresji plastycznych, technicznych, konstrukci i modeli z tworzyw sztucznych i materiału naturalnego
Obszar fizyczny: wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

Temat tygodnia: WIELKANOC

Poniedziałek – 06.04.2020
Mowa
Rozmowa na temat „Symbole wielkanocne”- wykorzystanie bajki Kubuś-Wielkanoc – You Tube oraz obrazków

Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych
Małgorzata Kosik  DJ MIKI – Ręce do góry

Wtorek – 07.04.2020
Plastyka
Praca plastyczna „Pisanka”- dziecko ozdabia narysowane jajko według własnego wzoru (kredki, farby, plastelina)
Muzyka
Słuchanie piosenki „Święta tuż, tuż

Środa – 08.04.2020
Mowa
Rodzinne oglądanie – Bajka Dora poznaje świat-Wielkanocna przygoda Dory – strona bajeczki.org
Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych
Małgorzata Kosik  DJ MIKI – Ręce do góry

Czwartek – 09.04.2020
Muzyka
Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki „Święta tuż,tuż”- dziecko porusza się w rytm melodii, naśladuje ruchem treść piosenki
Matematyka
Zabawa matematyczna „Pisanki, kraszanki”- dzieci łączą w pary jajka z takim samym wzorem, tej samej wielkości, przeliczają ilość jajek.

Piątek -10.04.2020
Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych
Małgorzata Kosik  DJ MIKI – Ręce do góry
Plastyka
Praca techniczna „Wielkanocne ozdoby” – do wykorzystania materiały
dostępne w domu.
Origami – koszyk wielkanocny, prace z papierowych talerzyków- Zrobiszsam.pl

INNE DZIAŁANIA
1. Składanie w całość pociętych obrazków pisanek.

2. Pomagamy rodzicom w przygotowaniu Świąt.
3. Rozwiązywanie zagadek o tematyce świątecznej.
4. Oglądanie bajki edukacyjnej Jak dokładnie myć ręce odc.7/ Myszka w paski/Rossma
5. Dopasuj przedmioty
6. Telewizja TVP 2 „Wesoła nauka”- Dorota Dziamska około godziny 11- 12

Zabawy na rozwijanie funkcji słuchowej:

  1. Słuchanie ( z książki wybranej przez rodzica ) tekstu czytanego przez osobę dorosłą, rodzeństwo.
  2. Dzielenie na sylaby i głoski imion członków rodziny.
  3. Zabawa „Ciepło – zimno” pod hasłem „Szukamy jajka”.

Zagadki:

  • Wielkanocna zupa, w niej kiełbasa pływa. Jest tam też jajeczko, żółte jak słoneczko. (żurek)
  • Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem słodkie upominki każdemu rozdaje. (zając wielkanocny)
  • W ten świąteczny dzień, każdy z nas się śmieje. A woda nie z nieba lecz z wiader się leje.(lany poniedziałek)
  • Choć już święta blisko wiatr na dworze dmucha. Na talerzu, w domu kiełkuje (rzeżucha)
  • Zagląda ciekawie przez okienko – słonko. Bo też chce zobaczyć koszyk ze (święconką)
  • W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie. Zanim je tam włożę, ślicznie je ozdobię.(pisanki)
  • Tyle w koszyku leży pisanek! A pośród nich słodki (baranek)

Propozycje realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, które można zrealizować w domu

I. ponedziałek 06.04.2020r.

Umiejętności motoryczne :
1. Robienie kulek z bibuł lub krepy, wyklejanie nimi konturu. (załącznik 1)

https://images.app.goo.gl/7wojt7AWYeAg7SrH6

2. Wieszanie skarpetek na sznurku skarpet.
3. Percepcja słuchowa: Wysłuchanie i rozpoznawanie dźwięków z najbliższego otoczenia. Nazywanie dźwięków.

Na stronie Odgłosy.pl usłyszysz odgłosy natury oraz dźwięki wydawane przez ludzi, zwierzęta i maszyny. Do każdego odgłosu prezentowany jest obrazek przedstawiający źródło, które wydaje dany odgłos. Małe dzieci szybko uczą się rozpoznawać zwierzęta, przedmioty i miejsca, kojarząc je z odgłosami. Strona Odgłosy.pl oprócz tego, że uczy i bawi, również leczy. Połączenie obrazów i dźwięków może być doskonałą terapią przy różnego rodzaju zaburzeniach rozwoju u dzieci i dorosłych.
Wszystkie dźwięki i odgłosy ze strony można odsłuchiwać na telefonie, smartfonie, tablecie, laptopie lub komputerze stacjonarnym.

II. wtorek 7.04.2020r.

Percepcja wzrokowa:  łączenie kropek obrazujących różne przedmioty. (Obraz 1, Obraz 2)

III. środa 8.04.2020 r.

1.Funkcje poznawcze: pamięć, uwaga, myślenie :
Tworzenie budowli z klocków według wzoru ustalonego przez rodzica.

IV czwartek 09.04.2020 r.

1.Kontakt emocjonalny: rozpoznawanie uczuć- pokaż co czujesz? (Obraz 1, Obraz 2)

V. piątek 10.04.2020 r.

1.Komunikacja : ćwiczenia oddechowe:
– dmuchanie na świecę tak, aby nie zgasła i obserwowanie jak wygina się płomień,
– gwizdanie na gwizdku (długo na spokojnym wydechu lub krótkimi seriami o takiej samej długości),
– robienie bąbelków w szklance lub miseczce z wodą przy użyciu słomki,
– oddychanie w pozycji leżącej z zabawką ułożoną na brzuchu (“Kołysanka”),   
– Dmuchanie wielkiego balona:

Dziecko siada na krześle z wyprostowanymi plecami.
Jego zadaniem jest dmuchanie wielkiego niewidzialnego kolorowego balona.
W tym celu nabiera powietrze nosem i wypuszcza ustami wyobrażając sobie jak jego balon staje się coraz większy i większy.
Warto zaznaczyć, że w tym ćwiczeniu dzieci, podobnie jak dorośli, wykazują tendencję do nabierania powietrza przez usta. Dokładnie to zazwyczaj robimy, kiedy chcemy nadmuchać balon.
Z tego względu dziecko należy korygować tak, by podczas wykonywania ćwiczenia nabierało powietrze przez nos jednocześnie wypełniając powietrzem przeponę. Wypuszczanie powietrza powinno natomiast przypominać dmuchanie gigantycznego balona.

Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno- emocjonalne

1.Rysowanie sytuacji wywołujących radość i smutek
Dziecko otrzymuje dwie kartki. Na jednej rysuje siebie w sytuacji, kiedy czuje smutek, a na drugiej- w sytuacji kiedy jest radosne i zadowolone. Potem dziecko powinno opowiedzieć o swoim obrazku.
2.Masażyk do wiersza D. Gellner  ,,Wiatr i chmurki”
Tam za lasem-dz. pociera plecy rodzica
Tam za górką- rysuje na plecach górkę
Wiatr dokuczał-przeciąga palcami po plecach rodzica
Małym chmurkom-dz. rysuje chmurki na plecach
Aż się chmurki popłakały
I deszcz padał -uderza palcami obu dłoni
Przez dzień cały

ZADANIA STYMULACJA OGÓLNOROZWOJOWA

1.ĆWICZENIA MANUALNE I GRAFOMOTORYCZNE
– lepienie, ugniatanie plasteliny, modeliny, mas plastycznych
 Masy sensoryczne, plastyczne – przepisy
– nawijanie i zwijanie włóczki, przewlekanie przez otwory
nawlekanie koralików

2. ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE PODSTAWOWE POJĘCIA MATEMATYCZNE:
Ćwiczenia pojęć czasowych:
– określanie pory dnia
– poznanie nazw i kolejności dni tygodnia, pór roku
– poznawanie cech wielkościowych (mały- duży)   

3. INNE DZIAŁNIA: utrwalanie poprawnego mycia rąk, samodzielnego  ubierania się

ZAJĘCIA WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA:

1.ZAJĘCIA Z OLIGOFRENOPEDAGOGIEM:
– utrwalanie poprawnego chwytu narzędzia pisarskiego (ćwiczenia precyzyjnych ruchów), kolorowanie, szlaczki grafomotoryczne

-stymulacja poprzez gry i zabawy dydaktyczne, wykorzystanie naturalnych sytuacji, np. czytanie i oglądanie książeczki- ZAGRAJCIE WSPÓLNIE W DOWOLNĄ GRĘ PLANSZOWĄ.

MIŁEJ ZABAWY

ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNE – propozycje na tydzień 06.04.-10.04.2020 r.

1. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – Zabawa „Lustro”
Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, który jest lustrem. Dziecko ma za zadanie pokazywać różne miny wyrażające emocje, a rodzic próbuje je dokładnie powtórzyć. Potem następuje zamiana ról.

2. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – zabawa „Minuta na…”

3. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – „Łączenie obrazków z emocjami – karta pracy”

Zadaniem dziecka jest połączenie połówek obrazków w taki sposób, aby powstały całe obrazki. Następnie można nazwać powstałe emocje.

ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNE W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU – propozycje na tydzień 06.04.-10.04.2020 r.

1. Wspieranie funkcji poznawczych – zabawa „Czego tu nie ma

2. Wspieranie funkcji poznawczych – karta pracy „Piłki i kółka”

zad.1. Pokaż najmniejszą piłkę. A teraz największą piłkę. Pokazuj kolejno coraz większe piłki.
zad.2. Wytnij kółka i ułóż/przyklej je od największego do najmniejszego. Pokazuj kolejno coraz mniejsze kółka. Pokoloruj tak jak chcesz.

REWALIDACJA

Prowadząca: Beata Elwertowska 
Godziny pracy zdalnej nauczyciela do kontaktu z Rodzicami:
Poniedziałek   10:00 – 15:00
Wtorek             10:00 – 15:00
Środa                8:00 – 9:00

ZAPRASZAM  DO  KONTAKTU  MAILOWEGO rewalidacja.przedszkole3@wp.pl

Propozycje ćwiczeń na  tydzień (06.04.2020 – 08.04.2020)

Zabawy rozwijające percepcję wzrokową
1.Wyszukaj różnice między obrazkami

INNE DZIAŁANIA  – PROPOZYCJE DLA RODZICÓW

JĘZYK ANGIELSKI
Propozycja na ten tydzień (06.04.2020-10.04.2020)

Temat 1:Five Little rabbits
Zapraszam do wspólnego śpiewania!

Temat 2:Easter Vocabulary

Drogi rodzicu! Kliknij tutaj a następnie na obrazki i powtarzaj z dzieckiem słownictwo związane z Wielnanocą

Zapraszam do wykonania karty pracy

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE-WWR
Propozycje na ten tydzień (06.04.2020-10.04.2020r.)

Masaż logopedyczny

Rozpoczęcie masażu powinno być poprzedzone wykonaniem kilku ruchów głaskających w okolicach barków, szyi, głowy. Stanowi to dla dziecka komunikat uprzedzający o naszej czynności, a co najważniejsze w pewnym stopniu może zapobiec nieprzyjemnym doznaniom czuciowym dla dzieci z obronnością dotykową. Początkowo należy się skoncentrować na buzi dziecka, jego policzkach, nosie, wargach i stopniowo przechodzić do wnętrza jamy ustnej (E. Minczakiewicz, 2001, s. 44). Przed przystąpieniem do masażu należy dokładnie oczyścić nos dziecka. Masaż wykonujemy palcami. Do masowania zewnętrznej części buzi dziecka można użyć oliwki ułatwiającej ruch palców. Ruch palców powinien być spokojny, rytmiczny. Ważne jest przemawianie do dziecka, opowiadanie o wykonywanej czynności. Formy ruchu podczas masażu to: lekkie rozgłaskiwanie, poszczypywanie, opukiwanie, wibrowanie, uciskanie, wykonywanie kółek, spirali. Zalecane jest wykonanie masażu przed każdym posiłkiem (M. Wiśniewska: „Wspomaganie rozwoju dziecka…”, IMPULS, Kraków 2010).

Drogi rodzicu! Jeśli udało Ci się wykonać taki masaż, prześlij proszę zdjęcia.

Nauka rozumienia i wymowy pierwszych słów

Drogi Rodzicu oglądaj z dzieckiem film i powtarzaj słowa!

Rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu!

Czekam na wasze karty pracy. Pozdrawiam! Eliza Ewert

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Propozycje na ten tydzień (06.04.2020-10.04.2020r.)
Drogi rodzicu! Wykonaj z dzieckiem ćwiczenia!

Wiosenna gimnastyka buzi i języka

Drogi rodzicu! Ćwicz i baw się ze swoim dzieckiem!

Kreatywne ćwiczenia logopedyczne

Karta pracy utrwalająca wymowę głoski sz

Miłej zabawy! Czekam na zdjęcia, relacje z ćwiczeń. Pozdrawiam! Eliza Ewert

Zabawy sensoryczne dla rodziców do wykonania w domu
Proszę postępować zgodnie z filmikiem

  1. WORECZKI SENSORYCZNE
  2. MEMORY SENSORYCZNE
  3. GNIOTKI SENSORYCZNE
  4. ZABAWY Z PODUSZKAMI

Miłych sensorycznych wrażeń

______________________________________________________________________________

Temat: WIOSENNE POWROTY

30.03
poniedziałek
31.03
wtorek
1.04
środa
2.04
czwartek
3.04 piątek
mowa Słuchanie opowiadania
„Gdzie budować gniazdo?”
Hanny Zdzitowieckiej –
-dzieci oglądają zdjęcia ptaków
przez Internet , omawiają ich wygląd – różnice i podobieństwa
plastyka Praca plastyczna
Wydzieranka z gazety nt „Ptaki”  
mowa Film edukacyjny do wyboru „Wywiad z bocianem” lub „Budzik – Wiosna” (Kanał youtube.pl) Muzyka Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki „Maszeruje wiosna” – dzieci ruchem naśladują treść piosenki Zestaw zabaw/ćwiczeń ruchowych   patrz poniedziałek
zestaw zabaw/ ćwiczeń ruchowych Strona Kids&sport (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic)   Muzyka Słuchanie piosenki „Maszeruje  Wiosna” (Kanał youtube.pl piosenki o wiośnie dla dzieci) zestaw zabaw/ ćwiczeń  ruchowych   patrz poniedziałek matematyka Zabawa matematyczna „Ptaki z figur” dzieci układają z klocków w kształcie figur geometrycznych lub wyciętych z papieru figur wymyślone przez siebie ptaki, przeliczają  ile figur danego kształtu zostało użytych   plastyka Zabawa techniczna „Ptak Cudak”- – wykorzystanie  materiałów dostępnych w domu ( guziki, piórka, patyczki, nakrętki itp. ), dzieci łączą różne elementy za pomocą plasteliny

INNE DZIAŁANIA

Kolorowanie rysunku ptaka „Robimy wiosenne porządki” -dzieci pomagają rodzicom robiąc porządki na swoich półkach, w kącikach zabawek, wycierają kurze Zabawa badawcza „Barwna mozaika”
Potrzebne będą: talerz, mleko, kolorowe barwniki, odrobina płynu do naczyń, patyczek kosmetyczny.
Nalewamy mleko na talerz. Robimy w nim plamki z dowolnych kolorów. Patyczek zwilżamy w płynie do naczyń, wkładamy do mleka i gotowe. (dziecisaważne.pl/10-prostych-eksperymentów-dla-przedszkolakow )

Zabawy na rozwijanie funkcji wzrokowej:
1. „Znajdź różnice” – dziecko wskazuje różnice między dwoma obrazkami,
2. „Gdzie jest wskazany przedmiot?” – dziecko wskazuje położenie przedmiotu ( na , pod, przed, za, obok, do góry, na dole),
3. „Ułóż tak samo” – dziecko układa klocki wg rytmu ułożonego przez rodzica.

Propozycje ciekawych stron www:

  • mojedziecikreatywnie.pl                                            
  • panimonia.pl
  • edukacja.edux.pl
  • zdrowoisportowo.edu.pl
  • szaloneliczby.pl/przedszkole/

Tekst piosenki:
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

„Kolorowanka ptak”

______________________________________________________________________________

Propozycje realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, które można zrealizować w domu

Sfera: 30.03.2020 31.03.2020 1.04.2020 2.04.2020 3.04.2020
Umiejętności motoryczne modelowanie w plastelinie, ciastolinie, masie solnej na temat „Wiosenny kwiatek”   nawlekanie różnych elementów na sznurek np. guzików   pokrywanie dużych płaszczyzn kredkami, mazakami,  
Percepcja słuchowa   zabawy ruchowe ze śpiewem, klaskaniem,     Wysłuchanie treści  bajki- „Opowiedz, o czym była bajka”    
Percepcja wzrokowa kończenie zaczętego obrazka   Rozkodowywanie obrazków wg legendy   wyszukiwanie różnic i podobieństw miedzy obrazkami,  
Funkcje poznawcze: Pamięć Uwaga Myślenie   wskazywanie prawej i lewej części ciała   porządkowanie historyjek obrazkowych  
Kontakt: Emocjonalny Zadaniowy przydzielanie dziecku ról: – zabawa w rodzinę – zabawa w sklep – wizyta u lekarza   Odgrywanie scenek z bajek – Czerwony Kapturek – Kopciuszek   wspólne nazywanie emocji, przyporządkowywanie ich do konkretnych obrazków,  
Komunikacja   – naśladowanie mimiki twarzy ( polecenie: „zrób tak jak ja”, uśmiechamy się szeroko, wytykamy język, robimy smutna minę, otwieramy szeroko buzię, cmokamy)   zachęcamy dziecko do powtarzania samogłosek, spółgłosek, dłuższych zdań  

Inne działania:
#zajecialogopedyczne #samogłoski #percepcjasluchowa
–  http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/05/kwiaty-z-plasteliny.html

30.03.2020- niedokończony obrazek

31.03.2020

Wskazywanie części ciała

Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała swojego i drugiej osoby
„Moje – Twoje” – ćwiczenie w parach (dziecko-rodzic) wykorzystanie metody W. Sherborne,
(dzieci siedzą naprzeciwko rodzica i pokazują u siebie i u kolegi części ciała wymienione przez rodzica)
„Gdzie jest…?” – dzieci odszukują wymienione przez rodzica części ciała z zamkniętymi oczami
„Uczymy Ulę” – wskazywanie przez dzieci wymienionych przez rodzica części ciała u siebie i na lalce.
„Rączki robią klap klap klap” – nauka wierszyka połączona z pokazywaniem

Rączki robią: klap, klap, klap
Nóżki tupią: tup, tup, tup
Tutaj swoją główkę mam,
A na brzuszku: bam, bam, bam
Buzia robi: am, am, am
oczy patrzą tu i tam
Tutaj swoje uszy mam,
A na nosku sobie gram

01.04.2020- rozkodowanie wg legendy

2.04.2020

Historyjka obrazkowa

3.04.2020- wyszukiwanie różnic

3.04.2020- nazywanie i przyporządkowywanie emocji

1.”Twarze”

Dzieci dostają duże kartki papieru i kredki. Na kartkach narysowane są kontury twarzy. Mają za zadanie dorysować oczy, usta, nos, według wskazówek rodzica:
– pierwsza buzia jest radosna;
– druga buzia jest smutna;
– trzecia buzia jest zdziwiona;
-czwarta buzia jest wystraszona;
– piąta buzia jest zła.
Po skończonym rysowaniu dzieci „chwalą” się swoimi pracami. Opisują narysowane twarze, porównują z praca rodziców.

2.”Dokończ zdanie”

Dzieci słuchają fragmentu zdań nauczycielki i kończą je:
– „Pewnego razu Krzyś wszedł na drzewo i nie mógł zejść poczuł nagle wielki………” (np. lęk, strach)
– „Ola dostała w szkole dwie szóstki, więc była……..”
(np. szczęśliwa, smutna)
-„Zosia zrobiła bałagan w pokoju, gdy mama to zobaczyła poczuła……..”
(np. złość, radość, itp.)

______________________________________________________________________________

Tydzień kolorów – dzień tęczowy

Policjant u Stokrotek


Dzień Babci i Dziadka

Wigilia

Pieczemy pierniki

Mikołaj u stokrotek

Andrzejkowe wróżby z rodzicami

Pyszne, zdrowe szaszłyki owocowe

Wyróżnienia w Gminnym Konkursie Recytatorskim
dla Leny Malinowskiej i Bartka Lewandowskiego.

Policjant u Stokrotek

Czytanie u Stokrotek

Z owoców i warzyw wyczarowaliśmy pyszne soki

Bawimy się i uczymy na dywanie interaktywnym

Spotkanie z Rozalką i Marysią ‐ super kózkami

Stokrotki z wizytą w Szubińskim Domu Kultury

Zooterapia u Stokrotek

Stokrotki z wizytą w Szubińskim Domu Kultury

Wizyta strażaków była bardzo ciekawa

Dzień Kropki

Rok Szkolny 2018/2019

Zakończenie roku szkolnego

Dzień Dziecka

Z wizytą w Muzeum Ziemi Szubińskiej na zajęciach plastycznych n/t Kartki wielkanocne

Uczymy się , jak należy dbać o swoje zdrowie

Zdrowo rośniemy bo soki pijemy

„Tworzymy instrumenty muzyczne”

Pani Wiosna u Stokrotek


Wiosenny pokaz mody ekologicznej

Sredeczne podziękowania dla rodziców za zaangażowanie w przygotowanie pomysłowych strojów dla dzieci

Zajęcia otwarte z rodzicami

pn. „Zgrabne rączki mam więc zabawkę zrobię sam”

Rodzice czytają nam literaturę, mama Mateusza i mama Martynki

Odwiedził nas Gwiazdor

Wspólnie z uczniami Zespołu Szkół Specjalnych w Szubinie piekliśmy pierniki

Mikołajki w naszej grupie

Dzień postaci z bajek

„Cała Polska czyta dzieciom” – spotkanie z panem Jakubem z Nadleśnictwa Szubin

Tworzymy skrzynie skarbów

Dzień Babci I Dziadka

Zdrowo się odżywiamy

Lubimy słuchać muzyki

24.09  „Święto Grzyba” w naszejgrupie-  braliśmy udział w akcji edukacyjnej „ Poznaj grzyby- unikniesz zatrucia”.

Dzień Kropki

12 .09 wybraliśmy imię dla naszego , małego misia, który będzie z nami podróżował przez świat wielkiej literatury  – miś Stefan , we własnej osobie