Integracja Sensoryczna
Zabawy w ramach integracji sensorycznej Piankolina jest masą plastyczną, która zachwyca i uczy. Zabawa nią sprawiła, że dzieci oprócz frajdy rozwijają kreatywność, pobudzają swoją wyobraźnię i ćwiczą zdolności manualne. Pomaga w przypadku zaburzeń integracji sensorycznej.
Integracja sensoryczna na magicznym dywanie. Fantastyczna zabawa
SENS I CELE INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Integracja sensoryczna (SI) ma ogromne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dzieci.
Dzięki niej są one w stanie należycie odbierać i właściwie interpretować bodźce zmysłowe.
Zajęcia te mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór, rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
JAK WYGLĄDAJĄ ZAJĘCIA TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ?
Zajęcia korekcji zaburzeń integracji sensorycznej odbywają się zazwyczaj raz w tygodniu
i
trwają 45 minut. Zajęcia prowadzone są w specjalnie przystosowanej
sali. Na jej wyposażenie składają się między innymi: huśtawki; wałki;
trampoliny; suchy basen; podwieszane liny, pochylnie; równoważnie;
tunele; zestawy miękkich klocków; materace, maty o rożnej twardości i
fakturze; piłki i dyski rehabilitacyjne; obręcze; szarfy; poduszki,
woreczki napełnione rożnego rodzaju materiałami; zabawki (puzzle,
klocki); artykuły do prac plastycznych (arkusze papieru, kredki, klej,
farby, plastelina, modelina, piasek kinetyczny); instrumenty muzyczne;
zestawy do stymulacji węchowej, wzrokowej, słuchowej; deskorolki;
masażery; drabinki. Pomieszczenie, w którym odbywają się zajęcia, jest
kolorowe
i atrakcyjne dla dzieci, gdyż swoim wyglądem przypomina
plac zabaw. Podczas zajęć dzieci uczestniczą w zabawach lub wykonują
ćwiczenia przy odpowiednio dobranym podkładzie muzycznym. Często także
uczestniczą w zajęciach na boso, co ma potęgować wrażenia sensoryczne
odbierane przez receptory umiejscowione na ich stopach.