nauczyciel wychowawca: mgr Anna Ciążyńska
nauczyciel wychowawca: mgr Małgorzata Łuksztet
nauczyciel wspierający: mgr Wanda Zygmunt-Król
pomoc nauczyciela: Paulina Jakubowska
Posiłki:
śniadanie godz. 8.30
obiad godz. 11.30
podwieczorek godz.13.30
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w grupie MOTYLKI
na rok szkolny 2025/2026
| Godziny od 700do1500 | Czas trwania | Rodzaj aktywności, forma | 
| 700-800 | 1h | Dzień dobry przedszkole – witanie dzieci w sali. Aktywność własna dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań według inwencji dziecka, np. konstrukcyjne, tematyczne, ilustracyjne, inscenizacyjne przy piosence, zabawy kierowane, pomoc p-p. | 
| 800-815 | 15’ | Zabawy i ćwiczenia poranne, metoda projektu, ćwiczenia ogólnorozwojowe: artykulacyjne, oddechowe, grafomotoryczne. | 
| 815-830 | 15’ | Zabiegi higieniczne, kształtowanie samodzielności, przygotowanie do śniadania. Wietrzenie sali. | 
| 830-900 | 30’ | Śniadanie. Pełnienie roli dyżurnego. Wyrabianie nawyku kulturalnego spożywania posiłku. | 
| 900-915 | 15’ | Czynności samoobsługowe – kształtowanie nawyków prawidłowego mycia rąk oraz higienicznego korzystania z toalety. Wietrzenie sali. | 
| 915-1015 | 1h | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową. W tym edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna, językowa, matematyczna, artystyczna ( muzyczna, plastyczna/techniczna), społeczna, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania, wprowadzanie w świat wartości, poszanowanie na prawdę i dobro. | 
| 1000-1030 PONIEDZIAŁEK ŚRODA | 
 30’ | 
 JĘZYK ANGIELSKI | 
| 1015-1115 | 1h | Aktywność zróżnicowana: w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów i wycieczek. W tym: zabawy i gry sportowe, zręcznościowe, kształtujące prawidłową postawę, obserwacje przyrodnicze, zabawy z wykorzystaniem zabawek/przedmiotów i sprzętów dostępnych na terenie ogrodu przedszkolnego, lub aktywności zorganizowane w sali podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych. Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni. | 
| 1115-1130 | 15’ | Zabiegi higieniczne, czynności z zakresu samoobsługi. Wietrzenie sali. | 
| 1130-1200 | 30’ | Życzymy sobie smacznego obiadku. Pełnienie roli dyżurnego. Zachęcanie do podejmowania prób spożycia potraw nieznanych – wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się. Kształtowanie nawyków do kulturalnego i estetycznego spożywania posiłku. | 
| 1200-1215 | 15’ | Czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków prawidłowego mycia rąk oraz higienicznego korzystania z toalety Wietrzenie sali. 
 | 
| 1200-1230 PONIEDZIAŁEK WTOREK | 
 30’ | 
 PROFILAKTYKA LOGOPEDYCZNA | 
| 1215-1230 | 15’ | Kwadrans dla bajki, relaksacja, zabawy paluszkowe, wyciszające, słuchowiska. Wydłużanie koncentracji uwagi i skupienia. Szanowanie i akceptacja potrzeby odpoczynku. | 
| 1230-1315 | 45’ | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe, zabawy kierowane, zabawy dowolne, odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Zajęcia dodatkowe np. rytmika. | 
| 1300-1330 PONIEDZIAŁEK ŚRODA | 
 30’ | 
 PROFILAKTYKA PSYCHOLOGICZNA | 
| 1315-1330 | 15’ | Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wietrzenie sali. | 
| 1330-1345 | 15’ | Podwieczorek. Wypełnianie obowiązków dyżurnych. | 
| 1345-1415 | 30’ | Kontynuacja zintegrowanej działalności edukacyjnej, ćwiczenia utrwalające treści. Zabawy wspierające i stymulujące rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych. Zabawy kierowane, zabawy tematyczne, Praca indywidualna wspomagająca. Obserwacje przyrodnicze w sali. | 
| 1400-1430 PONIEDZIAŁEK | 30’ | RYTMIKA | 
| 1415-1500 | 45’ | Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. Zajęcia indywidualne, wspierające. Rozchodzenie się dzieci lub przejście do grupy łączonej. Czynności organizacyjno-porządkowe. | 










