Wychowawcy:
mgr Wioleta Danielek
mgr Sara Dittrich
Nauczyciel współorganizujący kształcenie:
mgr Wanda Zygmunt-Król
Ramowy rozkład dnia
GODZINY |
RODZAJ CZYNNOŚCI |
6.30 - 8.00 |
GRUPY ŁĄCZONE Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę |
8.00 – 8.30 |
Zabawy dowolne, ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych. Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania, praca dyżurnych. |
8.30 – 9.00 |
Pyszne śniadanie;wyrabianie nawyku kulturalnego spożywania śniadania. |
9.00 – 10.00 |
.Zajęcia dydaktyczne wyzwalające aktywność dziecka w różnych obszarach rozwojowych (kształtowanie umiejętności społecznych, sprawności fizycznej, wspomaganie rozwoju mowy, czynności intelektualnych, rozwijanie zainteresowania przyrodą, matematyką, muzyką, plastyką, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania) |
10.00 – 11.15 |
Przygotowanie do wyjścia do ogrodu; gry i zabawy ruchowe; zabawy sportowe; obserwacje przyrodnicze prowadzone w ogrodzie lub spacery; wycieczki; tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej, Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Język angielski (wtorek). |
11.15 -11.30 |
Zabiegi higieniczne; czynności z zakresu samoobsługi i kultury zachowania się w różnych sytuacjach; kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych; przygotowanie do obiadu |
11.30 -12.00 |
Zdrowy i smaczny obiad; |
12.00 – 12.30 |
Czytanie książek; opowiadań z muzyką relaksacyjną w tle. Język angielski (czwartek) |
12.30 – 13.30 |
Zabawy ruchowe, integracyjne, zabawy ze śpiewem; uczestnictwo dzieci w dodatkowych zajęciach rozwijających ich potrzeby i zainteresowania; zabawy wg zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych |
13.30 - 13.45 |
Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, praca dyżurnych |
13.45- 15.00 |
Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dziecka. Zajęcia indywidualne. Rytmika (poniedziałek) |
15.00 -16.30 |
GRUPY ŁĄCZONE |