Wychowawcy:
mgr Dorota Lubawy
mgr Małgorzata Łuksztet
Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia:
mgr Anna Tokarczuk-Wegner
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w grupie MOTYLKI na rok szkolny 2024/2025
Godziny od 630do1630 |
Czas trwania |
Rodzaj aktywności, forma |
730-800 |
30’ |
Dzień dobry przedszkole – witanie dzieci w sali. Aktywność własna dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań według inwencji dziecka, np. konstrukcyjne, tematyczne, ilustracyjne, inscenizacyjne przy piosence, zabawy kierowane, pomoc p-p. |
800-815 |
15’ |
Zabawy i ćwiczenia poranne, metoda projektu, ćwiczenia ogólnorozwojowe: artykulacyjne, oddechowe, grafomotoryczne. |
815-830 |
15’ |
Zabiegi higieniczne, kształtowanie samodzielności, przygotowanie do śniadania. Wietrzenie sali. |
830-900 |
30’ |
Śniadanie. Pełnienie roli dyżurnego. Wyrabianie nawyku kulturalnego spożywania posiłku. |
900-915 |
15’ |
Czynności samoobsługowe – kształtowanie nawyków prawidłowego mycia rąk oraz higienicznego korzystania z toalety. Wietrzenie sali. |
915-1015 |
1h |
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową. W tym edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna, językowa, matematyczna, artystyczna ( muzyczna, plastyczna/techniczna), społeczna, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania, wprowadzanie w świat wartości, poszanowanie na prawdę i dobro. |
1015-1115 |
1h |
Aktywność zróżnicowana: w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów i wycieczek. W tym: zabawy i gry sportowe, zręcznościowe, kształtujące prawidłową postawę, obserwacje przyrodnicze, zabawy z wykorzystaniem zabawek/przedmiotów i sprzętów dostępnych na terenie ogrodu przedszkolnego, lub aktywności zorganizowane w sali podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych. Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni. |
1115-1130 |
15’ |
Zabiegi higieniczne, czynności z zakresu samoobsługi. Wietrzenie sali. |
1130-1200 |
30’ |
Życzymy sobie smacznego obiadku. Pełnienie roli dyżurnego. Zachęcanie do podejmowania prób spożycia potraw nieznanych – wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się. Kształtowanie nawyków do kulturalnego i estetycznego spożywania posiłku. |
1200-1215 |
15’ |
Czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków prawidłowego mycia rąk oraz higienicznego korzystania z toalety Wietrzenie sali. |
1215-1230 |
15’ |
Kwadrans dla bajki, relaksacja, zabawy paluszkowe, wyciszające, słuchowiska. Wydłużanie koncentracji uwagi i skupienia. Szanowanie i akceptacja potrzeby odpoczynku. |
1230-1315 |
45’ |
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe, zabawy kierowane, zabawy dowolne, odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Zajęcia dodatkowe np. rytmika. |
1315-1330 |
15’ |
Zabiegi higieniczne, podwieczorek, czynności samoobsługowe. Praca dyżurnych. Wietrzenie sali. |
1330-1400 |
30’ |
Kontynuacja zintegrowanej działalności edukacyjnej, ćwiczenia utrwalające treści. Zabawy wspierające i stymulujące rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych. Zabawy kierowane, zabawy tematyczne, Praca indywidualna wspomagająca. Obserwacje przyrodnicze w sali. |
1400-1430 |
30’ |
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. Zajęcia indywidualne, wspierające. Rozchodzenie się dzieci lub przejście do grupy łączonej. Czynności organizacyjno-porządkowe. |