Ramowy plan dnia
Godziny | Rodzaj aktywności, forma |
730– 830 | Schodzenie się dzieci. Własna aktywność dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy ilustracyjne, inscenizacyjne przy piosence, zabawy kierowane. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.:ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych Zabawy indywidualne według inwencji dziecka, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, inscenizacje przy piosence, metoda projektu. |
830-845 | Zabawy i ćwiczenia poranne |
845-900 | Zabiegi higieniczne |
900-930 | Śniadanie |
930-945 | Czynności samoobsługowe. Wietrzenie Sali. |
945– 1045 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową wyzwalająca aktywność dziecka w różnych obszarach rozwojowych (kształtowanie umiejętności społecznych, sprawności fizycznej, wspomaganie rozwoju mowy, czynności intelektualnych, rozwijanie zainteresowania przyrodą, matematyką, muzyką, plastyką, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania). |
1045-1145 | Spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawa ruchowa, własna działalność ruchowa dzieci. |
1145-1200 | Zabiegi higieniczne |
1200-1230 | Obiad |
1230-1245 | Czynności samoobsługowe. Wietrzenie Sali. |
1245-1300 | Kwadrans dla bajki, relaksacja, inne zabawy ruchowe. |
1300-1345 | Pobyt w ogrodzie, zabawa ruchowa, zabawy kierowane, zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
1345–1415 | Zabiegi higieniczne. Podwieczorek. Czynności samoobsługowe. Wietrzenie sali |
1415-1500 | Kontynuacja zintegrowanej działalności edukacyjnej, ćwiczenia utrwalające treści, zabawy kierowane, zabawy tematyczne. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna. |
1500-1530 | Rozchodzenie się dzieci do domu. Własna aktywność, czynności porządkowe. |