Rytmika

Prowadząca: mgr Jolanta Muzalewska j.muzalewska1@o2.pl

Rytmika – godziny pracy do kontaktu z rodzicami:
Poniedziałek 12.00-14.30

_____________________________________________________________________________

Temat: Tato już lato- piosenki, tańce i zabawy muzyczne z tatą. 22. 06. 2020

Cele: Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne zabawy i spędzanie czasu. Rozbudzanie aktywności dzieci.

  1. Rozwijanie ekspresji słownej, ruchowej poprzez łączenie śpiewu z elementami ruchu;
  2. Budzenie wiary w możliwości i umiejętności dzieci;
  3. Budowanie poczucia przynależności do grupy;
  4. Sprawianie radości bliskim poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami muzyczno- ruchowymi;
  1. Lekcja 2 – Dźwięki wysokie i niskie W PODSKOKACH

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

Kto lubi śpiewać? ………….. my właśnie my
Kto lubi biegać? ……………….my właśnie my
Kto lubi skakać? ………………my właśnie my
Więc skaczmy wszyscy……. raz dwa trzy!  
Kto lubi słuchać? …………….my właśnie my
Kto lubi tupać ?………………..my właśnie my  
Kto lubi klaskać?………………my właśnie my
Więc klaszczmy wszyscy ….raz, dwa, trzy!
Kto lubi tańczyć?……………….my właśnie my
Grać na bębenku ?………………my właśnie my
Dobrze się bawić? …………….my właśnie my
Wiec zaczynajmy ……………..raz, dwa, trzy

2. Piosenka Tato już lato

refren :Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

1. Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

refren: Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

2. Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł

refren: Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

refren: Tato, już lato (x4)
Już brodę zgolić czas

3. A może z tata na jagody? Piosenka „Jagódki

piosenka z pokazywaniem

inna wersja dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=2XPDxcObwrU

Jesteśmy jagódki, czarne jagódki,
Mieszkamy w lesie zielonym,
Oczka mamy czarne, buźki granatowe,
A sukienki są zielone i seledynowe.

A kiedy dzień nadchodzi,
Dzień nadchodzi.
Idziemy na jagody,
Na jagody.
A nasze czarne serca,
Czarne serca.
Biją nam radośnie,
Bum tarara bum.

Pójdziem na jagódki, wysmarujemy bródki,

Trochę sobie zjemy, się wysmarujemy
Trochę do koszyka, a resztę na głowę.
I zaczniemy nowe życie, życie  jagodowe.

4. TATO, ON WYCHOWAŁ MNIE

Tato, tato, tato, tato  (4x)

Tato, to jest ktoś, kto dał mi zycie,
razem z moją mam oczywiście
Najpierw wielka miłość ich złoączyła
a rok później ja się pojawiłam.
On wychował mnie 3ź
i jest mi z tym dobrze
mama z tatą mieszkanie dostali
razem ze mną współnie zamieszkali
Mam stale prała i sprzątała
więc ja ciągle  z tatą przebywałam.

On wychował mnie (3 x)
i jest mi z tym dobrze

Tato, tato, tato, tato  (4x)

5. BELLA CIAU

Z nogi na nogę przeskakujemy
i w prawo cwał w prawo cwał 
bella ciau,ciau, ciau
Z nogi na nogę przeskakujemy
i w lewo cwał
o bella ciau

Klepmy w kolana, klepmy w kolana
i w prawo cwał w prawo cwał 
bella ciau,ciau, ciau
Klepmy w kolana, klepmy w kolana
i w lewo cwał
o bella ciau

prawa dłoń w prawo, lewa dłoń w lewo
i w prawo cwał w prawo cwał 
bella ciau,ciau, ciau
lewa dłoń w lewo prawa dłoń w prawo
i w lewo cwał
o bella ciau

Klaszczemy w dłonie, Klaszczemy w dłonie,
i w prawo cwał w prawo cwał 
bella ciau,ciau, ciau
Klaszczemy w dłonie,  
i w lewo cwał
o bella ciau

Teraz do przodu, 
teraz do tyłu
obrót dokoła, dokoła 
Bella ciau ciau, ciau.
Teraz do przodu, 
teraz do tyłu
słychać westchnienia zmęczonych  ciał (westchnienie)

6. PAJĄCZEK

Dzisiaj gdy się obudziłam
 od razu go zobaczyłam
Stal w kącie pająk
Cały czarny, owłosiony,
Za szafkami przyczajony
Stał, w kącie pająk
Niby wątły i nieduży
Ale spokój mój zaburzył
Niezapowiedziany gość pajączek
Ogarnęła mnie panika
I nie mogłam już oddychać
Więc postanowiłam
 4x iść na łąkę
 
Do przodu idź, idź, idź, obejrzyj się i
idź, idź, idź, obejrzyj się i
Idź, idź,   zwrot
Do przodu idź, idź, idź, obejrzyj się i
idź, idź, idź, obejrzyj się i
Idź, idź,   zwrot
A tutaj koniec drogi jest
 odpocznij teraz i coś zjedz.
Może pajączek poszedł  już
 
Gdy wróciłam to pajączek
Chociaż wcale nie ma rączek
Sieci ciągle produkował
W czasie, kiedy wyszłam z domu
Pokrył siecią cały pokój
Sieci ciągle produkował
Niby wątły i nieduży
Ale spokój mój zaburzył
Niezapowiedziany gość pajączek
Ogarnęła mnie panika
I nie mogłam już oddychać
Więc postanowiłam
 4x iść na łąkę

BUTY BASI
z tekstem   
bez tekstu 

Tup, tup, do przodu idzie but (3x)
do tyłu, bo znudziło go chodzenie w przód.
Klaśnij w ręce swe
w kolegi dłonie teraz stuknij
klaśnij w ręce swe
na baczność postaw buty

https://www.youtube.com/watch?v=ed1KAvTI_HU

8. PULCINELLA

sł. pol. M. Tomaszewska
Gdy słoneczko na niebie zaświeci
to na łące zjawiają się dzieci
choć kopytek nie mają
i podków nie mają,
to mocno butami stukają

9. KOCHAM CIEBIE TATO

muz. i sł. Andrzej Mularczyk i Maria Tomaszewska
O jak ja się cieszę.
kiedy już od rana.
weźmie mnie mój tato.
na swoje kolana..
ref: Czy to jesień zima. wiosna albo lato. ,
bardzo Ciebie . kocham tato..
Dużo od tatusia.
ja się znowu dowiem.
i jak on ciekawie.
wszystko mi opowie.


Temat: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH- Czekamy na lato – 15.06.2020

Cele:
– osłuchanie i nauka REFRENU piosenki „To wie każdy zuch- w zdrowym ciele zdrowy duch”

– zwrócenie uwagi na to, że: ruch to zdrowie, czystość- to zdrowie, właściwe odżywianie- to zdrowie
– zapoznanie dzieci z przebiegiem zabaw tanecznych
– reagowanie ruchem na zmiany tempa i nastroju  w muzyce,
– wyzwalanie radości podczas zabawy.

  1. Lekcja 1 – Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH

Kto lubi śpiewać? ………….. my właśnie my
Kto lubi biegać? ……………….my właśnie my
Kto lubi skakać? ………………my właśnie my
Więc skaczmy wszyscy……. raz dwa trzy!  
Kto lubi słuchać? …………….my właśnie my
Kto lubi tupać ?………………..my właśnie my  
Kto lubi klaskać?………………my właśnie my
Więc klaszczmy wszyscy ….raz, dwa, trzy!
Kto lubi tańczyć?……………….my właśnie my
Grać na bębenku ?………………my właśnie my
Dobrze się bawić? …………….my właśnie my
Wiec zaczynajmy ……………..raz, dwa, trzy

2. Piosenka na dzień dobry

Dzień dobry tato i mamo kochana
dzień dobry wszystkim mówię juz od rana
dzień dobry wołam do pana sąsiada
dzień będzie dobry nawet gdy deszcz pada
Pogłaszczę pieska przytulę też kotka
dzień dobry powiem jeśli kogoś spotkam
pomacham ręką do pana sąsiada
juz świeci słońce deszczyk przestał padać

3. Nauka piosenki  „To wie każdy zuch,  w zdrowym ciele zdrowy duch

Refren: To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
 I. Kiedy rano wstają zuchy
myją twarze myją brzuchy
Zimną wodą się pryskają
Potem łóżka zaściełają
Refren: To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
 II. Kiedy zuchy już ubrane
Na śniadanie woła mama
Jedzą wszystko nie marudzą
Przy jedzeniu się nie nudzą
Refren: To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
 III Zuchy biegną na powietrze
Pamiętając o czymś jeszcze
Zimą ptaszki dokarmiają
Latem kwiatki podlewają
Refren: To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
 IV Słonko świeci odlotowo
 Zuchy bawią się wzorowo
Głośno śmieją się i krzyczą
Patrzą…w górę chmury liczą
Refren: To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch
To wie każdy zuch
W zdrowym ciele zdrowy duch

DZIECI ŚPIEWAJĄ REFREN PIOSENKI

4. SIO ZARAZKI 

Sio zarazki z moich dłoni!
Zaraz mydło Was przegoni.
Mycia rączek znam zalety
Tuż po wyjściu z toalety.
Przed jedzeniem również sam
ręce wkładam wprost pod kran
By obiadek smaczny był
I bym zawsze w zdrowiu żył.”

5. Lato to ruch na powietrzu- zabawa muzyczno- ruchowa do piosenki Hej żeglujże żeglarzu

Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu-       DZIECI UDAJĄ WIOSŁOWANIE
Hej, hej tralala całą nockę po morzu       2 KLAŚNIĘCIA  3 TUPNIĘCIA   OBRÓT
Hej , hej tralala całą nockę po morzu       


Jakże ja mam żeglować, kiej nadchodzi ciemna noc- POKAZUJĄ HORYZONT, ZAKRYWAJĄ OCZY

Hej, hej tralala, kiej nadchodzi ciemna noc       2 KLAŚNIĘCIA  3 TUPNIĘCIA   OBRÓT

Hej, hej tralala, kiej nadchodzi ciemna noc

Zapal świeczkę  albo dwie, przyżeglujże tu do mnie    UDAJĄ ZAPALANIE ŚWIECZKI, WIOSŁUJĄ
Hej, hej tralala, przyżeglujże tu do mnie        2 KLAŚNIĘCIA  3 TUPNIĘCIA   OBRÓT

Hej, hej tralala, przyżeglujże tu do mnie

Hej żeglujże żeglarzu całą nockę po morzu                  DZIECI UDAJĄ WIOSŁOWANIE
He Hej, hej tralala całą nockę po morzu        2 KLAŚNIĘCIA  3 TUPNIĘCIA   OBRÓT
Hej , hej tralala całą nockę po morzu

Hej j, hej tralala całą nockę po morzu           2 KLAŚNIĘCIA  3 TUPNIĘCIA   OBRÓT 

Hej , hej tralala całą nockę po morzu

6. Zabawa taneczna  ” Pszczółka” i  ” Neuer Klapptanz

Pszczółka

Pszczółko, pszczoło latasz w koło,
czemu tak ci jest wesoło? 1.  Bo skrzydełka zwinne mam,
latam sobie tu i tam  x 2 Pszczółko, pszczoło latasz w koło,
czemu tak ci jest wesoło? 2. Bo kubraczek w paski mam,
żółto- czarne, popatrz sam. Pszczółko, pszczoło latasz w koło,
czemu tak ci jest wesoło? 3. Bo na łące kwiatów w bród,
zrobię z nich przepyszny miód. 4. Nic nie powiem ale dam plastr miodu zjedz go sam

7. Neuer  Klapptanz
8. POLKA DZIADEK

  1. dzieci tańczą z tekstem   
  2. dzieci próbują tańczyć do instrumentalnej wersji polki

Na początek my będziemy tańczyć w prawo, 
w prawo, w prawo, w prawo, w prawo, w prawo
ale  potem my będziemy tańczyć w lewo, 
w lewo, w lewo, w lewo
no a potem  my będziemy tańczyć w prawo, 
w prawo, w prawo, w prawo, w prawo, w prawo
ale  potem my będziemy tańczyć w lewo, 
Do przodu, do  przodu,
tip, top, tip, top
do tyłu, do tyłu
​tip, top, tip, top

9. Teraz trochę odpocznij, posłuchaj, wyrecytuj – W POKOIKU NA STOLIKU

Tam w pokoiku na stoliku
stało mleczko i jajeczko
pim pam pom (przerywnik może być dowolny)
I przyszedł kotek, wypił mleczko
a ogonkiem stłukł jajeczko
bim bam bom
On nie planował zbić jajeczka
tylko chciał się napić mleczka
bim bam bom
Mamusi kotka przytuliła
a skorupki wyrzuciła 
bim bam bom

Gdy przyszedł tato, mleko schował
a mamusię pocałował 
bim bam bom
koteczek siadł mu na kolana 
i tulili się do rana
bim, bam, bom

Mamusia, razem z tatą siedli
i kolację smacznie jedli
bim bam bom
Nikt nie pamiętał o jajeczku
ani o wypitym mleczku
pim pam pom
Czasami  każdy z nas coś zbroi
i kary się potem boi
bim bam bom

Historii morał pamiętajcie
drobne grzeszki (lub: przewinienia)  przebaczajcie (wybaczajcie)
bim bam bom

10. Pod czerwonym grzybkiemśpiew z pokazywaniem

Pod czerwonym grzybkiem, przy krzaczku poziomek.
Mają krasnoludki swój malutki domek./Bis
(DZIECI POKAZUJĄ RĄCZKAMI DACH DOMU)
Domek choć malutki zawsze jest czyściutki.
Sprzątają w nim co dzień małe krasnoludki. /Bis
(POKAZUJĄ MAŁY DOMEK- RĘKA W DÓŁ)
Jeden myje okna ,drugi ściera kurze,
trzeci wielką miotłą zamiata podwórze. /Bis
(WYKONUJĄ CZYNNOŚCI Z TEKSTU)
A gdy posprzątają,  do stołu siadają
z wielkim apetytem kluski zajadają ./Bis
( UDAWANIE JEDZENIA KLUSEK Z TALERZA)

Temat: „Kolory lata”- zabawy muzyczno- ruchowe. poniedziałek 08. 06. 2020

Cel ogólny: rozwijanie zdolności muzycznych
Cele szczegółowe:

  1. dziecko śpiewa piosenkę
  2. uczestniczy w zabawach ruchowych
  3. współdziała z dziećmi
  4. ilustruje piosenkę ruchem
  5. gra na instrumentach
  6. tańczy do muzyki
  7. aktywnie słucha muzyki

1.Piosenka na powitanie
DZIEŃDOBEREK (DAJANA DIANA)
Dzieńdoberek
witam cię
czy choć trochę lubisz mnie
dzieńdoberek zgadza się
bardzo bardzo lubię cię
ja i ty lubimy się
więc przytulmy teraz swe kolananananana

film z  YT ( Przedszkole Zwinne Szkraby)

https://www.youtube.com/watch?v=8G0Il3QplWE&feature=youtu.be

2. Pokazywanki śpiewanki – idzie kaczka.
LA BASQUE
Idzie kaczka, idzie kaczka, idzie kaczka (ręka prawa schodzi po lewej ręcę)
kwa (wyrzucamy ręce do przodu i robimy skłon) 2x
kwa, kwa, kwa  (można klaskać do rytmu)
Jedna płynie z jednej strony z jednej strony kwa (zakręcamy palcem z prawej strony ciała)
Druga płynie z drugiej strony, z drugiej strony kwa (zakręcamy palcem z lewej strony ciała).

3. Granie na instrumentach do muzyki POLKA STRAUSSA
Ja gram, ja gram,  
poczucie rytmu mam (bis) 
Ty grasz, ty grasz,
poczucie rytmu masz.  (bis)
Stuk, stu, stuk, stuk, stuk, stuk
puk,puk
stuk, stuk,
puk, puk, 
stuk stuk, 
puk, puk
stuk stuk stuk stuk stuk, stuk stuk, stuk, stuk, stuk, stuk, stuk, stuk.

drewienka akustyczne( lub patyczki) do każdej ręki,  rozłożony parasol

 filmik na YT 

https://www.youtube.com/watch?v=K3vqwptIVuw

Co jeszcze można robić z dziećmi do proponowanej muzyki:

  1.  wystukiwanie rytmu
  2. głośno- cicho
  3. szybko-wolno
  4. granie do muzyki
  5. maszerowanie

4. Nauka piosenki” CZERWIEC
Czerwiec wyjrzał przez okienko.
Krzyknął – ” lato przychodź prędko”.
Bo słonko świeci juz,
bo wakacje są tuż tuż.
My chcemy lato,
chcemy sie bawić,
chcemy słoneczka
razem z kwiatkami.
Przychodź lato przychodź prędko.
Czerwiec patrzy przez okienko.
A my chcemy słonka juz
bo wakacje są tuż tuż.

5. Zabawa do piosenki MOTYLEK
MOTYLKU, MOTYLKU POMACHAJ SKRZYDŁAMI
I POKAŻ JAK TAŃCZYSZ NA ŁACE Z KWIATAMI
ZABAWA TO PROSTA WEŹ RĘCE POD BOKI
I ZRÓB DO PRZODU MAŁE TRZY KROKI
            MOTYLKU, MOTYLKU POMACHAJ SKRZYDŁAMI
            I POKAŻ JAK TAŃCZYSZ NA ŁACE Z KWIATAMI
            ZABAWA TO PROSTA WEŹ RĘCE POD BOKI
            I RAZEM ZE MNA ZRÓB TRZY PODSKOKI
MOTYLKU, MOTYLKU POMACHAJ SKRZYDŁAMI
I POKAŻ JAK TAŃCZYSZ NA ŁACE Z KWIATAMI
ZABAWA TO PROSTA WEŹ RĘCE POD BOKI
KOŁYSZ SIĘ LEKKO NA OBA BOKI

6. LA MARIPOSA (MOTYL)
Te motyle kolorowe
z  gracją poruszają w locie się
Te motyle kolorowe bardzo krótkie mają życie swe.

my klaszczemy
i tupiemy
wolno obracamy się, wolno obracamy się

7. KLASKANKA-SKRZYPEK NA DACHU
raz dwa, trzy , sza (4x)
przerwa
raz, dwa,  sza  sza  (4x) 
raz,  sza  sza   sza (4x)
raz, dwa, trzy, cztery
    sza, sza, sza, sza (4x)  

8. Taniec
DESPACITO, nasze gesty bardzo wolne są
 nogi już po chwili szybko mkną
 Ręce jak nożyce powietrze tną. (BIS)

Taniec nas wyzwala,
Taniec nam pozwala istnieć
Bez niego smutny ten świat.
Bez niego smutny ten świat
Taniec nas wyzwala,
Taniec nam pozwala istnieć
Choć mamy  niewiele lat
Choć mamy niewiele lat.
DESPACITO
 
 
II. Hej, jeśli ochotę masz teraz to proszę cię
Prawe biodro mocno wysuń w  przód
Hej, jeśli ochotę masz teraz to proszę cię
Lewe biodro mocno wysuń w  przód
O, przyszedł czas na wspólne obijanie się,
Ja obijam ciebie, ty  obijasz mnie
Nasze ruchy w tańcu tym równiutkie tak.
O, przyszedł czas na wspólne obijanie się,
Ja obijam ciebie, ty  obijasz mnie
Mięśnie napinają się, tchu brak.

https://www.youtube.com/watch?v=YQxWXowVwzg

https://www.youtube.com/watch?v=6yWO4kKIjfs

DZIEŃ DZIECKA 01. 06. 2020 PRZEDSZKOLE SAMORZADOWE NR 3 W SZUBINIE

Temat: Co kto lubi- zabawy muzyczno- ruchowe na wolnym powietrzu

Cele:

  1. reagowanie ruchem na zmianę rejestru melodii, tempa- góra- dół( wysoko, nisko), do przodu, do tyłu, szybko, wolno
  2. rozwijanie spostrzegawczości, refleksu i organizacji w przestrzeni
  3. ilustrowanie ruchem tekstów zabaw muzyczno- ruchowych
  4. powtórzenie i utrwalenie materiału przerabianego z dziećmi w czasie całego roku szkolnego
  5. powtórzenie najciekawszych  zabaw ruchowych- radość ze wspólnej zabawy
  6. ZEGAR BIJE

Zegar bije bim bam (3x)
ja na zegarze już trochę się znam (2 x)
dwunasta, szósta,
dwunasta, szósta,  
dziewiąta trzecia
jak  ten czas szybko leci
Zegar tika: ti ki   tak (3x)
życie tak pędzi, 
że wciąż czasu brak (2 x)
dwunasta, szósta,
znów  dwunasta, szósta,  
dziewiąta trzecia
jak ten czas szybko leci

2. TANIEC MEKSYKAŃSKI (LOS MACHETES)

Ten meksykański taniec
tańczymy przed śniadaniem
a także po obiedzie
bo nie lubimy siedzieć
ref: Stuk pod nogą, stuk, pod noga,
z tyłu, z przodu
stuk, stu, stuk

3. WESOŁY CHŁOPAK

ref: Bardzo wesoły był z niego chłopak
lubił skradać się cicho jak antylopa
1. Do tyłu lubił chodzić też też też
tak jak potrafi to kopytny zwierz

ref: Bardzo wesoły był z niego chłopak
lubił skradać się cicho jak antylopa
2. Ale czasami lubił tupać  też
tak jak potrafi to kopytny zwierz

ref. Bardzo wesoły był z niego chłopak
lubił skradać się cicho jak antylopa
3. Ale czasami lubił klaskać też
nie umie tego robić żaden zwierz.

4. ZABAWA Z KOLOROWĄ GUMĄ

Do przodu i do tyłu pochyl się
trelele, trelele
Teraz na boki, czoki czoki.
Niech guma w prawo kręci się,
trlelele, trelelele
niech guma w lewo kręci się, 
trelele, trelelele, trelelele.

5. TY SKACZ II, czyli OSIEM KRATEK

W pierwszą kratkę teraz wskocz.
w drugiej ręce wysuń w bok
w trzeciej kratce przysiad zrób 
w czwartej łokcie daj w przód
w piątek kratce stań na baczność
w szóstej spróbuj chwilę zasnąć
w siódmej lekko klepnij czoło
w ósmej obrót dookoła.
  skacz,   skacz, skacz,   skacz,  
    skacz,   skacz, skacz,   skacz, 

6. PIĘTA KCIUK I KLASZCZEMY

Pięta, kciuk i klaszczemy
pięta młynek i tupiemy
Pięta, kciuk i klaszczemy
a na koniec zwrotki w koło wirujemy.
la, ,la, la, la,

łokiec nos, łokieć nos  i klaszczemy
łokieć, łokieć , młynek, młynek i tupiemy
łokiec nos, łokieć nos  i klaszczemy
a na koniec zwrotki w koło wirujemy.
la, la, la, la,

W górę, w dół i klaszczemy
w górę, w górę młynek i tupiemy
W górę, w dół i klaszczemy
a na koniec zwrotki w koło wirujemy.

La. la.l a  la

film na  YT 

7. GIMNASTYKA AGI

Idziemy do przodu, idziemy do tyłu
Idziemy do przodu idziemy do tyłu
(zmiana)
idziemy do tyłu, idziemy do przodu
idziemy do tyłu, idziemy do przodu
la, la, la, la
(można zaimprowizować melodię)
Daj ręce do góry, daj ręce do dołu
Daj ręce do góry, daj ręce do dołu
(zmiana)

Daj ręce do dołu, daj ręce do góry
daj ręce do dołu, daj ręce do góry
la, la, la,
Daj ręce na prawo, daj ręce na lewo
Daj ręce na prawo, daj ręce na lewo
(zmiana)
daj ręce na lewo, daj ręce na prawo
daj ręce na lewo, daj ręce na prawo
la, la, la,
Idziemy tak wolno, idziemy tak szybko
Idziemy tak wolno, idziemy tak szybko
(zmiana)
idziemy tak szybko, idziemy tak wolno
idziemy tak szybko, idziemy tak wolno 
la. la, la

8. MOTYL

Te motyle kolorowe
z  gracją poruszają w locie się
Te motyle kolorowe bardzo krótkie mają życie swe.
my klaszczemy i tupiemy
wolno obracamy się, wolno obracamy się

9. IDĘ,  BIEGNĘ, SKACZĘ

Maszeruję, maszeruję 
ze zmęczenia nóg nie czuję
odpoczynek
1, 2,3
Biegnę po podłodze skurcz mnie złapał w lewej nodze
Biegnę po podłodze skurcz mnie złapał w prawej nodze
odpoczynek
1, 2,3
Skaczę, skaczę tak jak małpka
duży siły w nogach mam
Lecę lecę samolotem do Pekinu i z  powrotem. 
odpoczynek
1, 2,3
Lecę lecę samolotem do Meksyku  z  powrotem 
odpoczynek
1, 2,3

10. POPCORN -TANIEC ROBOTÓW

To robotów taniec jest, 
ruchy tak kanciaste mają kiedy poruszają się
Do przodu, do przodu do tyłu, do tyłu

11. STEFANIE (ANTOSZKA)

​Stefanie, Stefanie
już pora na sprzątanie (2x)
Diridiri, trele trele,
drodzy moi przyjaciele
dzisiaj czasu mam niewiele
Stefanie, Stefanie
ty graj na fortepianie
Diridiri, trele trele,
drodzy moi przyjaciele
dzisiaj czasu mam niewiele
Stefanie, Stefanie
już pora na śniadanie (2x)
już odmówić prawie chciałem
ale czuje, że zgłodniałem.

12. MAŁY OSIOŁEK

Biegnie biegnie mały osiołek (3x)
od samego rana,
Przód, przód, przód kochana
tył, tył, tył kochana
bok, bok, bok kochana
od samego rana.

13. POCIĄG POSPIESZNY

Ten pociąg pospieszny czasem jedzie do góry
ten pociąg pospieszny czasem jedzie na dół  

ten pociąg pospieszny czasem jedzie na dół  
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie do góry  

Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  w lewo
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  w prawo. 
W lewo, w prawo, w lewo, w prawo

Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  w prawo
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  w lewo
w prawo, w lewo, w prawo  W lewo,

Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  do przodu
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie do tyłu
do przodu, do tyłu, do przodu, to tyłu

14. Okulary

        Biega, krzyczy pan Hilary:
„Gdzie są moje okulary?”
        Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.
        Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.
        „Skandal! – krzyczy – nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!”
        Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!
        Szuka w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.
        Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.
        Nagle zerknął do lusterka…
Nie chce wierzyć… Znowu zerka.
        Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie.

FILMY NA YT 

lub 

Temat: Mamo, tato pobaw sie ze mną- piosenka ” Maj”
25.05.2020

Cele zajeć

  • ćwiczenia rytmiczne kształtujące pamięć muzyczną , koncentrację uwagi oraz sprawność manualną
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, rozumienia i zapamiętywania treści piosenek podczas zabaw muzyczno- ruchowych” Maj” 

1.„Maj”

Pewien motyl mały majem zachwycony
ubrał swe skrzydełka w tęczowe kolory
i fruwał po łąkach raz tu a raz tam
kolorowe kwiatki maj mu za to da.

Czerwona biedronka gdy to zobaczyła
kolorowym majem tez sie zachwyciła
Fruwała po łąkach raz tu a raz tam
Czarnych kropek parę maj jej za to da

Był tez konik polny co miał frak zielony
Na pachnących łąkach podziwiał kolory
Po kwiateczkach skakał raz tu a raz tam
I dla pana Maja na skrzypeczkach grał.

2. LA MARIPOSA (MOTYL)
Te motyle kolorowe
z  gracją poruszają w locie się
Te motyle kolorowe bardzo krótkie mają życie swe.

my klaszczemy
i tupiemy
wolno obracamy się, wolno obracamy się

Filmik na YT https://www.youtube.com/watch?v=m6VRNSeXh5A
oraz https://www.youtube.com/watch?v=iVW9vEoGNMg

3. IDĘ. BIEGNĘ, SKACZĘ

Maszeruję, maszeruję 
ze zmęczenia nóg nie czuję
odpoczynek
1, 2,3
Biegnę po podłodze skurcz mnie złapał w lewej nodze
Biegnę po podłodze skurcz mnie złapał w prawej nodze
odpoczynek
1, 2,3
Skaczę, skaczę tak jak małpka
duży siły w nogach mam
Lecę lecę samolotem do Pekinu i z  powrotem. 
odpoczynek
1, 2,3
Lecę lecę samolotem do Meksyku  z  powrotem 
odpoczynek
1, 2,3

4. WESOŁY CHŁOPAK

ref: Bardzo wesoły był z niego chłopak
lubił skradać się cicho jak antylopa
1. Do tyłu lubił chodzić też też też
tak jak potrafi to kopytny zwierz

ref: Bardzo wesoły był z niego chłopak
lubił skradać się cicho jak antylopa
2. Ale czasami lubił tupać  też
tak jak potrafi to kopytny zwierz

ref. Bardzo wesoły był z niego chłopak
lubił skradać się cicho jak antylopa
3. Ale czasami lubił klaskać też
nie umie tego robić żaden zwierz.

5. TANIEC MEKSYKAŃSKI (LOS MACHETES)

Ten meksykański taniec
tańczymy przed śniadaniem
a także po obiedzie
bo nie lubimy siedzieć
ref: Stuk pod nogą, stuk, pod noga,
z tyłu, z przodu
​ stuk, stu, stuk

Temat 8:  Wiosna- ach to ty- zabawy muzyczno- ruchowe w ogrodzie, na łące i w lesie.

CEL GŁÓWNY:
Poznanie możliwości interpretacji wartości estetycznych związanych z porą roku – wiosną – za pomocą ekspresji ruchowej, muzycznej. Poszerzenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę.

SWOBODNY improwizowany TANIEC DO FRAGMENTU UTWORU MARKA GRECHUTY

„Wiosna- ach to ty”

1. GIMNASTYKA AGI
Idziemy do przodu
idziemy do tyłu 
Idziemy do przodu
idziemy do tyłu 
(zmiana)
idziemy do tyłu 
Idziemy do przodu
idziemy do tyłu
  Idziemy do przodu 
la, la, la, la (można zaimprowizować melodię) 
Daj ręce do góry
daj ręce do dołu
Daj ręce do góry
daj ręce do dołu
  (zmiana)  
daj ręce do dołu
Daj ręce do góry
daj ręce do dołu  
Daj ręce do góry
la, la, la, 
Daj ręce na prawo
daj ręce na lewo
Daj ręce na prawo
daj ręce na lewo
    (zmiana)    
daj ręce na lewo
Daj ręce na prawo
daj ręce na lewo
  Daj ręce na prawo  
  la, la, la,  
Idziemy tak wolno
idziemy tak szybko 
Idziemy tak wolno
idziemy tak szybko
(zmiana)
idziemy tak szybko 
Idziemy tak wolno
idziemy tak szybko
  Idziemy tak wolno   la. la, la

2. BIEDRONKA– nowa piosenka dla dzieci

1. Biedroneczko mała (bis)
Usiądź na mym kciuku (bis)
Usiądź na nadgarstku (bis)
Usiądź na mym łokciu (bis)
Biedroneczka mała, na ramię się wdrapała
Chwilę posiedziała, nagle odleciała.
Biedronko ja z tobą Chcę przyjaźnić się
Czekam kiedy znowu Ty odwiedzisz mnie. 2. Biedroneczko mała (bis)
Usiądź na mej stopie,

3. LA MARIPOSA (MOTYL)

Te motyle kolorowe
z  gracją poruszają w locie się
Te motyle kolorowe bardzo krótkie mają życie swe.
  my klaszczemy
i tupiemy wolno obracamy się, wolno obracamy się

Filmik na YT https://www.youtube.com/watch?v=m6VRNSeXh5A
oraz https://www.youtube.com/watch?v=iVW9vEoGNMg

4. ZABAWA Z KOLOROWĄ GUMĄ

Do przodu i do tyłu pochyl się
trelele, trelele
Teraz na boki, czoki czoki.
Niech guma w prawo kręci się,
trlelele, trelelele
niech guma w lewo kręci się, 
trelele, trelelele, trelelele.

5. PODAJ TĘ PIŁECZKĘ DALEJ

melodia z Jamajki, sł. pol. Maria Tomaszewska 

Podaj tę piłeczkę dalej, dalej, dalej, 
niech do koła krąży stale, stale, stale
teraz stukaj o kolana, dana dana dana dana
Podaj tę piłeczkę dalej, dalej, dalej, 
niech do koła krąży stale, stale, stale
Teraz krótka przerwa jest, 
można zrelaksować się.
Podaj tę piłeczkę dalej, dalej, dalej, 
niech do koła krąży stale, stale, stale
teraz stukaj o kolana, dana dana dana dana

Temat: Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Matki
– nauka piosenek, zabaw i tańców – 11. 05. 2020

Cele lekcji :

  1. Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym.
  2. Prezentowanie własnych umiejętności.
  3. Wzmacnianie rodzinnych więzi uczuciowych.

I. ZABAWY MUZYCZNO- RUCHOWE do muzyki dzieci naśladują ruchem poniższy tekst-” Ciasto

1)      Pieczenie ciasta dla mamy i taty

  • lewą rękę wyciągamy przed siebie i zginamy w łokciu (w ten sposób trzymamy przed sobą naczynie)
  • ucieramy składniki na ciasto kręcąc prawą ręką 8 razy
  • 4 razy wycieramy ręce
  • 4 razy strzepujemy mąkę z fartuszka

wbijamy 4 jajka

  • prawą ręką sięgamy za lewe ramię, bierzemy jajko, rozbijamy je o ramię, wlewamy jajko do naczynia mówiąc CHLUP i wyrzucamy skorupki przez prawe ramię mówiąc SIUP.
  • lewą ręką sięgamy za prawe ramię, bierzemy jajko, rozbijamy je o ramię, wlewamy jajko do naczynia mówiąc CHLUP i wyrzucamy skorupki przez lewe ramię mówiąc SIUP.
  • wbijamy jeszcze jedno jajko prawą ręką i ostatnie lewą
  • zagniatamy ciasto 8 razy
  • 4 razy wałkujemy ciasto przed sobą obiema rękami
  • ozdabiamy kremem lub posypujemy bakaliami / 8 razy/
  • gotowym ciastem częstujemy osoby po prawej i lewej stronie.
  • TIK, TIKI, TAKA- instrukcja tańca w filmiku

            Tik, tiki, łiko, tik, tiki, tak,
            Tiki, tak, tiko tak,
            Tiki, tiki, ach!

Tik, tiki, tiko, tik, tiki, tak,
Tik, tiki, tiko, tik, tiki, tak,
Tik, tiki, tiko, tik, tiki, tak,
Tik, tiki, tiko, tak.

Jesteś taki smutny, kwaśną minę masz,
Zaraz się uśmiechniesz, gdy zaśpiewasz tak:

Tik, tiki, tiko, tik, tiki, tak …

Zdarzy ci się dwója, popularny „hak”,
Nie martw się, poprawisz i zaśpiewasz tak:

Tik, tiki, tiko, tik, tiki, tak …

Jeśli tak naprawdę masz wszystkiego dość
Śpiewaj razem z nami a w kąt pójdzie złość.

Tik, tiki, tiko, tik, tiki, tak …

II. Śpiew 

1.BZY DLA MAMY I TATY 

1. Narysuję bukiet bzów,
dam go mamie zamiast słów.
Niechaj te gałązki dwie
mówią za mnie „Kocham cię”.
       Ref: Mamo, mamo, ja kocham cię (bis)
2. Narysuję bukiet bzów
dam go tacie zamiast słów.
I niech te gałązki dwie
mówią za mnie ” kocham cię”.
       Ref: Tato, tato,ja Kocham cię”.(bis).

2. KWIATEK DLA MAMY        mp3 nr 3

1.Kwiatka trzypłatka dziś narysuję sama,
a potem dostanie go moja droga mama
Ref. Mamo, mamo, mamo, mamo
mamo, mamo, mamo, posłuchaj mnie
Mamo, mamo, mamo ja kocham cię.
2. Kwiatków trzypłatków bukiecik już gotowy,
gdy kartka się pognie, to narysuję nowy. Ref. Mamo, mamo…

Temat: Elementy muzyki w zabawie, tańcu i piosence. Piosenki na Dzień Matki. -04.05.2020r.

Celem zajęć jest wyrabianie wrażliwości na zmiany agogiki( tempa) dynamiki ( głośności) i artykulacji( sposobu wykonania).

I. ZABAWY MUZYCZNO- RUCHOWE

  1. Agogiczne- ćwiczące umiejętność natychmiastowego reagowania na zauważone zmiany agogiki( TEMPA)- START- STOP
  2. Dynamiczne- uczące spostrzegania zmian dynamiki i reagowania na nie ruchem  DZIECI i cisza- D siedzą na podłodze, podczas dwóch minut zupełnej ciszy mają zaobserwować i zapamiętać wszystkie dźwięki, jakie dotrą do ich uszu
  3. Artykulacyjne- uczące spostrzegania i odzwierciedlania ruchem różnic artykulacyjnych- do muzyki

 HOP, STOP, JUŻ, BĘC- SYGNAŁY SŁOWNE, oraz SYGNAŁY DŹWIĘKOWE:
HOP- 2 – uderzenia w bębenek- podskakują
– STOP- 1- uderzenie w bębenek- zatrzymują się
– JUŻ- 3 uderzenia w bębenek- udają jazdę samochodem
– BĘC- uderzenie w talerz

4. Odzwierciedlenie ruchem wartości rytmicznych, metrum muzycznego i prostych tematów rytmicznych- dzieci improwizują ruch do słyszanej melodii

  • STAŃ ZE MNĄ W KOŁO
  • PARASOL DLA KOTA- dzieci naśladują ruchem tekst piosenki 

1. Chodzi kot po sklepach, kupić chce parasol,
taki, który miałby, taki, który miałby
modny wzór i fason.
Parasol w bure paski, w różowe kiełbaski,
w gołębie  i wrony i w mysie ogony.
2. Chodzi kot po błocie, miauczy smutnym głosem.
Nie bałby się deszczu, nie bałby się deszczu,
gdyby miał kalosze.
Kalosze w bure paski, w różowe kiełbaski,
w gołębie  i wrony i w mysie ogony.
3. Nagle wyszła z nory myszka z czarnym nosem,
pożyczyła kotu, pożyczyła kotu wszystko, o co prosił.
Kalosze i parasol, co modny ma fason,
i wzorek złocony w gołębie i wrony.
Kalosze i parasol, co modny ma fason,
prześliczny i nowy komplecik deszczowy!  

5. Kilkuczęściowa  budowa utworu- reakcja na zmienną agogikę( tempo)

                            Trojak- 2 części AB

a) dziecko kołysze się raz w prawo raz w lewo lub dziecko krzyżuje przed sobą nogi raz L raz P, lekko ugina je w kolanach, unosi się przy tym na palcach
c) melodia B- kółeczko z rodzicami lub rodzeństwem

                           Koziorajka- 3 części- ABA

a) melodia A- dzieci obracają się w kółeczko podskokami, na cztery zeskakują na obie nogi, po czym zmieniają kierunek obrotów
b) melodia B opierają ręce na biodrach i wykonują 5 podskoków zgodnie z rytmem utworu, opierają ciężar ciała raz na lewej raz na prawej nodze, wysuwając drugą nogę lekko w przód i dotykając lekko piętą podłogi
c) melodia C – dziecko chwyta raz mamę( tatę, brata, siostrę) raz tatę(mamę, brata, siostrę)i obracają się w kółko 6 taktów następnie klaszczą w ręce w rytmie trzech ćwierćnut

6. Piosenki z okazji Dnia mamy” – uczymy się kilku piosenek

„Moja mama” – piosenka do nauki.
I. Moja mama jest kochana, bo uśmiecha się od rana.
Odpowiada mi z ochotą, zawsze gdy ją pytam o to.
Ref. Czy deszcz umie głośno śpiewać?
Po co w lesie rosną drzewa?
Kto ma cztery długie nogi?
Po co ślimakowi rogi?
Gdzie spotkać hipopotama?
Czy żaba kumka od rana?
Czy można dosięgnąć nieba?
I czy połknę świat, gdy ziewam?
II. Mama nigdy się nie złości, bo ma dużo cierpliwości.
Chętnie więc mi odpowiada, na pytania które zadam.
III. Ale ja co dzień niestety, na następne mam apetyt.
I choć wiem już rzeczy tysiąc, ciągle pytam, mogę przysiąc!

„Moja mama pracuje jak pszczółka”

1. Moja mama pracuje jak pszczółka
ale czasem idziemy na spacer
bo wspaniała jest z niej przyjaciółka
choć przeze mnie czasem cicho płacze
REF.: W dzień majowy w lesie zbiorą się rusałki
I zatańczą dla mamusi leśny taniec
W dzień majowy znikną smutki
A świat zrobi się malutki
Tylko dla mnie i tylko dla niej
2. Już konwalie i fiołki kupione
słodkie ciasto leży upieczone
mamo proszę uśmiechnij się teraz
i przepraszam, że zła byłam nieraz.

W refrenie dzieci tańczą w parach w kółeczko

„Pomogę mamusi”

1. Choć mam rączki małe
I niewiele zrobię
Pomogę mamusi
Niech odpocznie sobie
2. Zamiotę izdebkę
Wymyję garnuszki
Niech się tu nie schodzą
Łakomczuszki- muszki
3. I braciszka uśpię
W białej kolebusi
Chociaż tym pomogę
Kochanej mamusi

Temat: Zabawy wiosenne w domu i w ogrodzie- zabawy ilustracyjne i taneczne. 27.04.2020r.

Cel: rozwijanie poczucia rytmu i inwencji twórczej podczas zabaw

  1. GRUPOWA POWITANKA

Na powitanie niech każdy stanie
Niech każdy stanie – raz, dwa, trzy.

         I po ukłonie zaklaszcze w dłonie.
        Zaklaszcze w dłonie – raz, dwa, trzy.

Jak jesteś z nami to zaczynamy.
To zaczynamy – raz dwa, trzy.

         Na powitanie wesoły taniec.
        Wesoły taniec – raz, dwa, trzy.

2. Zabawy muzyczno- ruchowe:
  a) HEJ TAM POD LASEM– instrumentalnie
zwrotka- kołyszemy się
refren- w parach małe kółeczka
  b) KUSY JAN
  taniec: parami swobodnie po sali;
  8 kroków dostawnych
  8 ruchów piłowania złączonymi rękoma
  1 haczyk w prawo
  1 haczyk w lewo

3. MASZERUJE WIOSNA

Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi – zielenieje świat.

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Maszeruje…
Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Maszeruje…

4. Miniatura taneczna „ Wiosenne porządki”Wiosna” A. Vivaldi

D- kwiaty- przykucają z nisko pochylonymi głowami w różnych miejscach sali
D- słonko- przykuca w centrum
D- papierki biegają między kwiatami
D- porządkowi wychodzą na środek, aby „ pozamiatać papierki”
D- słonko wstaje i zatacza kręgi
D- wiosna wchodzi do koła i różdżką dotyka
D- kwiaty, które powoli wstają i naśladują rozwijanie się kwiatów
D- przysiadają wdzięcznie dookoła SŁOŃCA

5. Zabawa muzyczno- ruchowa  KONIK POLNY I KOMAR
a) konik polny porusza sie wolno, przeskakuje z kwiatka na kwiatek
b) po zmianie muzyki dzieci „zamieniają się” w komara- porusza się szybko,

6. Wysłuchanie piosenki „Ptaszek
1. Siadł ptaszek na gałązkach, zielone liście strąca
Jak listek upadnie to zaklaszczę ładnie} 2x
2. Hej ptaszek na jabłoni, złociste pióra roni
Jak piórko upadnie to podskoczę ładnie} 2x
3. Siadł ptaszek na gałązkach czerwone jabłka strąca
Jak jabłko upadnie to podskoczę ładnie} 2x
4. Hej ptaszek na jabłoni jak dzwonek srebrny dzwoni
dzyń, dzyń, dzyń, dzyń woła do tańca, do koła} 2x

7. Zabawa muzyczna- LOT PTAKÓW

  1. MARSZ
  2. Melodia w górnym rejestrze- D biegają na palcach, rękami wykonują ruchy trzepotanie skrzydeł
  3. Melodia w niskim rejestrze- D jako ptaki lądują na ziemi, D przykucają

8. WIOSENNA POLECZKA– TANIEC

  • Dzieci poruszają się po kole cwałem bocznym w prawo po kole
  • Dzieci poruszają się po kole cwałem bocznym w prawo po kole
  • Do środka koła cwałem do przodu i w tył
  • Dzieci poruszają się po kole cwałem bocznym w prawo po kole
  • Swobodny ruch – dzieci same proponują

Zakochany bocian

Bocian się zakochał raz
W najpiękniejszej z wszystkich żab
Chodził za Nią cały dzień
I klekotał: Kle, Kle, Kle
Żaba woła: Rechu, Rech ,
Nie wiadomo tak czy nie,
aż od plotek kipiał staw
co za miłość ach, ach, ach
Ref: Niestety, niestety skończyło się to źle
Bo żaba rechu, rechu, a bocian kle, kle, kle (bis)
Chodź dokoła milion żab,
bocian człapie człap, człap, człap
W zimnym stawie cały dzień
szuka, biega żabki swej
Żaba woła: Kum, Kum, Kum
drogi boćku jestem tu
Bocian na to: Kle, Kle, Kle
Która z was tą moją jest
Ref: Niestety, niestety skończyło się to źle
Bo żaba rechu, rechu, a bocian kle, kle, kle
Więc ucz się języków bo może zdarzyć się,
Że ktoś ci I love you, a ty ni be ni me
.

Temat:  W marcu jak w garncu 30.03.2020
rozwijanie kreatywności muzycznej dzieci poprzez improwizacje ruchowe, słuchanie muzyki i grę na instrumentach

  1. KUBEK BASI

Krąży kubek dookoła
dobry humor ma,
tralalalalala (2x)
Teraz wznieśmy swoje kubki w górę
teraz je opuśćmy wszyscy w dół
w prawo, w lewo, w prawo w lewo
do przou a na koniec w dół

IDŹ DO BOKU

IDŹ DO BOKU  IDŹ DO BOKU
IDŹ DO PRZODU IDŹ DO TYŁU
TERAZ OBRÓT DOOKOŁA NO I HOP HOP HOP HOP
OTO PRAWA REKA OTO PRAWY ŁOKIEC
OTO LEWA REKA OTO LEWY ŁOKIEC
I GŁOWA DO KRECENIA ZAWSZE JEST GOTOWA
OTO PRAWA NOGA I PRAWE KOLANO
OTO LEWA NOGA I LEWE KOLANO
I BRZUSZEK KTÓRY LUBI WCIĄŻ SIE DUŻO RUSZAĆ
CHYBA DOBRZE WIESZ ŻE TANIEC ZDROWY JEST GDY PO LATACH SIĘ ZOBACZYMY
TO NASZA PANI TEŻ I TY I JA ZNÓW RAZEM ZATAŃCZYMY

POMAGATOR
Telewizor, x 6
ryt, cyt, telewizor 3x
dziękujemy ci że jesteś
lodóweczka,
pralka
wentylator
Kalkulator? nie
syntezator? nie
transformator? nie
sekator? nie
Pomagator 6x

_____________________________________________________________________________

ZABAWY MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI- JOLANTA MUZALEWSKA

CARMINA BURANO- RĘKA DO GÓRY mp3

RĘKA DO GÓRY W DÓŁ RĘKA DO GÓRY W DÓŁ
RĘCE DO GÓRY NA DÓŁ
RĘKA DO GÓRY W DÓŁ RĘKA DO GÓRY W DÓŁ
RĘCE DO GÓRY NA DÓŁ
NOGA DO GÓRY W DÓŁ NOGA  DO GÓRY W DÓŁ
DO GÓRY OBIE NOGI
NOGA DO GÓRY W DÓŁ NOGA  DO GÓRY W DÓŁ
NOGI DO GÓRY NA DÓŁ
IDZIEMY W PRZÓD IDZIEMY W PRZÓD
IDZIEMY WCIĄŻ DO PRZODU
IDZIEMY W TYŁ IDZIEMY W TYŁ
IDZIEMY WCIĄŻ DO TYŁU
IDZIEMY W BOK IDZIEMY W BOK
I WCIĄŻ SIĘ OBRACAMY
IDZIEMY W BOK IDZIEMY W BOK
NA MIEJSCE WCIĄŻ WRACAMY I SIADAMY

TRZYMAMY SIĘ ZA RĄCZKI- HOP SIUP DANA DANA  mp3

TRZYMAMY SIĘ ZA RĄCZKI KRĘCIMY SIĘ JAK BĄCZKI 2X
HOP SIUP DANA DANA TERAZ BĘDZIE ZMIANA 2X
TRZYMAMY SIĘ POD BOCZKI ROBIMY DUŻE KROCZKI 2X
HOP SIUP DANA DANA TERAZ BĘDZIE ZMIANA 2X
TRZYMAMY SIĘ ZA RĄCZKI SKACZEMY JAK ZAJĄCZKI
HOP SIUP DANA DANA TERAZ BĘDZIE ZMIANA 2X
TRZYMAMY SIĘ ZA BRZUSZKI TAŃCZYMY JAK KACZUSZKI
HOP SIUP DANA DANA TERAZ BĘDZIE ZMIANA 2X
TUPIEMY BUCIKAMI KRĘCIMY BIODERKAM

LECI LECI MUCHA mp3

LECI LECI MUCHA KOŁO UCHA LECI LECI MUCHA BZZZ BZZZ BZZZ
LECI LECI MUCHA KOŁO UCHA SIO SIO SIO ZMYKAJ MI
LECI LECI MUCHA KOŁO UCHA LECI LECI MUCHA BZZZ BZZZ BZZZ
LECI LECI MUCHA KOŁO UCHA SIO SIO SIO ZMYKAJ MI
ALE KIEDY CHUDA OSA LECI WTEDY UCIEKAJĄ WSZYSTKIE DZIECI

RĘCE PROSTO
https://www.youtube.com/watch?v=TXH3VKfvenI
Ręce prosto, prosto
pomachaj ramionami
ręce zegnij, zegnij,
poruszaj bioderkami.
Ruch łagodzi stresy,
dla zdrowia się ruszamy.
Chcemy być znani, tak bardzo, bardzo znani, hej.
lalal
Przez życie nie idź ponury,
uśmiechaj się przez cały dzień
To nic, że zębów ci brakuje
już nowe rosną, ty to wiesz.

https://www.youtube.com/watch?v=91kzjBQxq3E
Krąży kubek dookoła
dobry humor ma,
tralalalalala (2x)
Teraz wznieśmy swoje kubki w górę
teraz je opuśćmy wszyscy w dół
w prawo, w lewo, w prawo w lewo
do przou a na koniec w dół

JEDNA NOGA DRUGA NOGA-MADONNA MATERIAL GIRL mp3

Jedna noga druga noga stań na palcach (wyżej)
jedna noga, druga noga, teraz nogi skrzyżuj,
Na jednej nodze stań, na drugiej nodze stań
obróć się, tup, tup, tup
Na jednej nodze stań, na drugiej nodze stań
teraz figurę zrób.
Jedna ręka
jeden łokieć
jedno ucho, drugie ucho.

MAŁA DOMINIKA mp3

Mała Dominika na dywanie bryka
Mała Dominika dobry humor ma
I Palcami rusza, rusza, bo zwinne palce ma
Mała Dominika na dywanie bryka
Mała Dominika dobry humor ma
I głową rusza, rusza i palcami rusza,
rusza bo zwinne palce ma
Mała Dominika na dywanie bryka
Mała Dominika dobry humor ma
Ramionami rusza, rusza I głową rusza,
rusza i palcami rusza, rusza bo zwinne palce ma
Mała Dominika na dywanie bryka
Mała Dominika dobry humor ma
I rękami rusza, rusza,
ramionami rusza,
rusza I głową rusz,
 rusza i palcami rusza, rusza,
bo zwinne palce ma
Mała Dominika na dywanie bryka
Mała Dominika dobry humor ma
I łokciami rusza, rusza
i rękami rusza, rusza
Ramionami rusza, rusza
I głową rusza, rusza
i palcami rusza, rusza bo zwinne palce ma
Mała Dominika na dywanie bryka
Mała Dominika dobry humor ma
I pupą rusza, rusza
I łokciami rusza, rusza
i palcami rusza, rusza
i rękami rusza, rusza,
ramionami rusza, rusza
I głową rusz, rusza
i palcami rusza, rusza bo zwinne palce ma

MYJĘ RĘCE mp3

1.MYJĘ RĘCE MYJĘ RĘCE MYDEŁKIEM BIAŁYM
POTEM POD BIEŻĄCĄ WODĄ JUŻ SPŁUKUJĘ PIANĘ
TERAZ TRZEBA WYTRZEĆ RĘCE LECZ RĘCZNIKA BRAK
POTRZĄSAM RĘKAMI PRZECIEŻ WYSUSZĘ JE TAK
2. NOGI
3. WŁOSY- SZAMPONEM

TAŃCZĄ DZIECI DOOKOŁA

Tańczą dzieci dookoła 
i głowami poruszają 
w drugą stronę pary idą 
buty same im stukają 
Bo w tańcu miło czas leci
radują się wszystkie dzieci 
Skaczemy, skaczemy, skaczemy
i apetyt pobudzamy skaczemy, 
skaczemy, skaczemy 
teraz pary zamieniamy

https://www.youtube.com/watch?v=1lLI-qG0J2s

MY KLEPIEMY DO RYTMU

My klepiemy do rytmu rękami
my klepiemy, ty tez poklep z nami
Bardzo miłe jest takie klepanko.
drogi kolego  i koleżanki
Para, para, para, para, pa
film  na YT 

https://www.youtube.com/watch?v=DMz0O8twwVQ

POCIĄG POSPIESZNY

Ten pociąg pospieszny czasem jedzie do góry 
ten pociąg pospieszny czasem jedzie na dół  
ten pociąg pospieszny czasem jedzie na dół  
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie do góry  
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  w lewo
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  w prawo. 
W lewo, w prawo, w lewo, w prawo
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  w prawo
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  w lewo
w prawo, w lewo, w prawo  W lewo,
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie  do przodu
Ten pociąg pospieszny czasem jedzie do tyłu
do przodu, do tyłu, do przodu, to tyłu

POPCORN -TANIEC ROBOTÓW

To robotów taniec jest, 
ruchy tak kanciaste mają kiedy
​poruszają się
Do przodu,do przodu
do tyłu, do tyłu

https://www.youtube.com/watch?v=GEoCx0legd8&feature=youtu.be

KRZYŻOWANIE

Jedna noga druga noga stań na palcach (wyżej)
jedna noga, druga noga, teraz nogi skrzyżuj,
Na jednej nodze stań, na drugiej nodze stań
obróć się, tup, tup, tup
Na jednej nodze stań, na drugiej nodze stań
teraz figurę zrób.

Jedna ręka
jeden łokieć
jedno ucho, drugie ucho.

DO RYTMICZNEJ MUZYKI

  • Dziecko maszeruje między leżącymi w rozsypce klockami.
  • Maszeruje  przodem i tyłem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce.
  • Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek. 
  • Maszeruje raz głośno, raz cicho.
  • Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
  • Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
  • Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
  • Biega w miejscu, tyłem, między klockami.
  • Biega z wymachem nóg do tyłu.

ZABAWA

Siała baba mak
a) Siała baba mak- Krok lewą noga, krok prawą nogą, lewą i lekkie przygięcie kolan – chodzimy w prawo.
b) Nie wiedziała jak- Kroki do przodu – jak wyżej
c) A dziad wiedział nie powiedział – Bieg wokół własnej osi – osiem kroczków,
e) A to było tak, tak, tak i tak- Trzy kroki do tyłu, trzy do przodu.