O nas
Samorządowe Przedszkole nr 3 funkcjonuje od 1981 roku. Zostało otwarte na podwalinach szkoły podstawowej.
Od początku swego istnienia funkcję dyrektora pełniła p. Alfreda Skoczylas.
W roku 1999 zostały utworzone pierwsze oddziały integracyjne, które funkcjonują do dnia dzisiejszego. Przedszkole otrzymało tytuł Wojewódzkiego Lidera Integracji Kuratorium Oświaty i Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy.
Kolejnymi dyrektorami w placówce byli:
– lata 1988-2012- mgr Maria Nowak
– lata 2012-2016- mgr Ewa Sendwicka
– od 2016 – mgr Lidia Zielińska.
Nauczyciele dyplomowani:
mgr Eliza Ewert
mgr Aleksandra Janiszewska
mgr Marta Kruzel
mgr Jolanta Muzalewska
mgr Aleksandra Nejman
mgr Helena Pakuła
mgr Lidia Zielińska
mgr Wanda Zygmunt-Król
Nauczyciele mianowani:
mgr Wioleta Danielek
mgr Małgorzata Łuksztet
mgr Sylwia Szweda
Nauczyciele kontraktowi:
mgr Katarzyna Boruch
mgr Patrycja Gaszkowska-Grzeszczak
mgr Justyna Kurkiewicz
mgr Daria Sołtys
Nauczyciele stażyści:
Kamila Krajewska
Dorota Lubawy
Specjaliści:
Logopeda-mgr Eliza Ewert
Psycholog- mgr Patrycja Gaszkowska-Grzeszczak
Terapeuta Integracji Sensorycznej-mgr Justyna Kurkiewicz
Nauczyciel fizjoterapeuta-Dorota Lubawy
Nauczyciel języka angielskiego:
mgr Eliza Ewert
Nauczyciel religii:
mgr Katarzyna Boruch
Nauczyciel rytmiki:
mgr Jolanta Muzalewska
Pomoce nauczyciela:
Marzanna Domagalska
Izabela Podobińska
Brygida Stypczyńska
Intendent:
Wioletta Maćkowiak
Sekretarka:
Małgorzata Winkowska
Kucharka:
Magdalena Habera
Pomoc kucharki:
Małgorzata Witek
Woźny:
Andrzej Zieliński
Nasze przedszkole posiada wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną w zakresie:
– wychowania przedszkolnego,
– edukacji wczesnoszkolnej,
– pedagogiki specjalnej,
– pedagogiki opiekuńczej,
– pedagogiki społecznej,
– opieki i wychowania z profilaktyką uzależnień,
– nauczania języka angielskiego,
– logopedii,
– rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych,
– surdopedagogiki,
– fizjoterapii,
– integracji sensorycznej,
– dogoterapii,
– wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych,
– mutyzmu selektywnego,
– treningu umiejętności społecznych.
Nauczyciele w swojej pracy wykorzystują metody jak:
– metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
– elementy integracji sensorycznej,
– metoda Knillów,
– edukacja przez ruch – Doroty Dziamskiej,
– metoda dobrego startu M. Bogdanowicz,
– metody C. Orffa,
– Pedagogika Zabawy,
– metoda werbo-tonalna,
– stymulacja wzrokowa, słuchowa, dotykowa,
– Klucz do uczenia się- moduły tematyczne oparte na teorii L. Wygotskiego, – TPR – Total physical response (reagowanie całym ciałem),
– Audiolingwalna (nacisk położony jest na słuchanie, potem dziecko zaczyna mówić , czytać i pisać),
– Audiowizualna (technika polegająca na wykorzystywaniu pomocy technicznych takich jak: tablica multimedialna, projektor, komputer),
– Action-based Approach (na podstawie gier i zabaw dostosowanych do wieku),
– PNF 1 i PNF 2 (Koncepcja M. Knott),
– terapia neurotaktykalna,
– terapia ręki.