Zajęcia rewalidacyjne

Prowadząca: mgr Beata Elwertowska rewalidacja.przedszkole3@wp.pl
Godziny pracy zdalnej nauczyciela do kontaktu z Rodzicami:
Poniedziałek 10:00 – 15:00
Wtorek 10:00 – 15:00
Środa 8:00 – 9:00

______________________________________________________________________________

Drodzy Rodzice!

W związku z wyjątkową sytuacją, w której wszyscy się znaleźliśmy, chciałabym  przedstawić propozycje realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego dla Państwa dzieci, które można zrealizować w domu. Już od dziś będę w każdy poniedziałek, wtorek i środę (tak, jak są prowadzone zajęcia w przedszkolu) umieszczać na naszej stronie internetowej, w folderze INTEGRACJA – ZAJĘCIA REWALIDACYJNE  propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci. Mam  nadzieję, że to umili Wam ten trudny czas i pozwoli na spędzenie go ze swoimi pociechami. Będzie mi  miło, jeśli  zechcielibyście Państwo podzielić się ze mną osiągnięciami i wytworami pracy dzieci poprzez dodanie zdjęcia  na  poniższego e-maila:

Dziękuję i pozdrawiam!

ŚRODA (31.03.2020)

Zapraszam do wspólnej zabawy. Efekty pracy dziecka proszę przesyłać w formie zdjęć na maila: rewalidacja.przedszkole3@wp.pl

3. Żyrafa Filikarysuj według instrukcji  
4. Taniec Zygzaknaśladuj ruchy bohaterów
5. Sowa – wyklej szablon plasteliną

Plan na ten tydzień (30.03 – 01.04. 2020)

Poniedziałek (30.03.2020)

1. Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica, dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.

„W zagrodzie Małgosi” – E. Michałowska

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
Których zwierząt brakuje na ilustracji?
Które zwierzęta nie wystąpiły w wierszu, a są na ilustracji?

2. „Co to za zwierzę?” – odgłosy zwierząt

3. „Telefon”
Potrzebne materiały:

  • 2 plastikowe kubeczki,
  • sznurek lub żyłka
  •  kilka zapałek

Do wykonania telefonu potrzebne jest przekłucie w obu kubkach dna (rola osoby dorosłej!)

Przez otwory należy przewlec sznurek. Na obu końcach sznurka należy zrobić pętelkę, w którą włożymy zapałki.

Telefon jest gotowy. By spełniał swoją rolę – przenosił dźwięki przez sznurek poprzez drgania trzeba spełnić kilka warunków. Sznurek musi być napięty. „Zakłócenia na linii” mogą powstawać, gdy sznurek będzie wygięty np. przez kontuar drzwi. Sznurek może mieć długość 10 metrów, jednak trzeba pamiętać, by mówić głośniej do wnętrza kubka i kierować uszy do jego wnętrza (przy słuchaniu).

Do zabawy warto zrobić drugi taki komplet: jeden służyć będzie do mówienia, a drugi do słuchania.

Efekty pracy dziecka proszę przesyłać w formie zdjęć na maila: rewalidacja.przedszkole3@wp.pl

4. „Połącz kropki i wytnij paski”

______________________________________________________________________________

W naszym przedszkolu organizowane są zajęcia rewalidacyjne dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Poradnię  Psychologiczno-Pedagogiczną dostosowane do określonych niepełnosprawności.

            Rewalidacja to działania, które przy zastosowaniu specjalnych metod i środków umożliwiają dziecku  z orzeczeniem jak najlepszy rozwój fizyczny, psychiczny oraz społeczny. Celem oddziaływań rewalidacyjnych jest rozwój i aktywizowanie tych wszystkich właściwości intelektualnych i osobowościowych dziecka, które umożliwiają mu pełne uczestnictwo w życiu.

Główne założenia i kierunki oddziaływań rewalidacyjnych to: 

  • maksymalne rozwijanie, usprawnianie, wzmacnianie tych funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej uszkodzone
  • optymalne usprawnianie i korygowanie funkcji zaburzonych i uszkodzonych
  • kompensowanie braków, czyli wyrównywanie ich przez zastępowanie
  • stymulowanie rozwoju

Zajęcia rewalidacyjne prowadzą nauczyciele posiadający odpowiednie przygotowanie do prowadzenia poszczególnych rodzajów zajęć.