Zajęcia rewalidacyjne

Prowadząca: mgr Beata Elwertowska rewalidacja.przedszkole3@wp.pl
Godziny pracy zdalnej nauczyciela do kontaktu z Rodzicami:
Poniedziałek 10:00 – 15:00
Wtorek 10:00 – 15:00
Środa 8:00 – 9:00

______________________________________________________________________________

Drodzy Rodzice!

W związku z wyjątkową sytuacją, w której wszyscy się znaleźliśmy, chciałabym  przedstawić propozycje realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego dla Państwa dzieci, które można zrealizować w domu. Już od dziś będę w każdy poniedziałek, wtorek i środę (tak, jak są prowadzone zajęcia w przedszkolu) umieszczać na naszej stronie internetowej, w folderze INTEGRACJA – ZAJĘCIA REWALIDACYJNE  propozycje zabaw i ćwiczeń dla dzieci. Mam  nadzieję, że to umili Wam ten trudny czas i pozwoli na spędzenie go ze swoimi pociechami. Będzie mi  miło, jeśli  zechcielibyście Państwo podzielić się ze mną osiągnięciami i wytworami pracy dzieci poprzez dodanie zdjęcia  na  poniższego e-maila:

Dziękuję i pozdrawiam!

Rewalidacja (16.06 – 18.06.2020)

1. Rozwijanie funkcji poznawczych

Wytnij obrazki i ułóż je w odpowiedniej kolejności. Nazwij pory roku.

Powiedz, co przedstawiają małe obrazki. Wytnij je i przyporządkuj właściwym  porom roku.

2. Rozwijanie percepcji wzrokowej
znajdź 5 różnic między obrazkami.

Odszukaj lustrzane odbicia obrazków. Połącz je ze sobą liniami.

3. Rozwijanie umiejętności manualnych
Rysuj po śladzie i  pokoloruj motylka.

Wyklej kurę plasteliną używając podanych kolorów.

INNE PROPOZYCJE

  1. Rozwijanie funkcji poznawczych
  2. Rozwijanie percepcji wzrokowej
  3. Zabawy rozwijące umiejętności manualne

Zajęcia rewalidacyjne 15.06 – 17.06.2020

1. Rozwijanie umiejętności poznawczych

Obrysuj poszczególne figury:

Koła            – czerwonym kolorem

Trójkąty     – zielonym kolorem

Prostokąt    – zielonym kolorem

Kwadrat     – pomarańczowym kolorem

Otocz pętlą figurę, która jest większa
Otocz pętlą figury, które mają ten sam kształt
Otocz pętlą figurę, która jest niżej od pozostałych

2. Rozwijanie umiejętności wycinania

Wytnij elementy zamieszczone na dole kartki i ułóż obrazek według wzoru.

3. Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych

Znajdź właściwą emocję – zaznacz buźkę pasującą do zdjęcia

Różowymi pętlami otocz obrazki przedstawiające to, co Cię cieszy. Brązowymi pętlami otocz obrazki przedstawiające to, co Cię smuci.

INNE PROPOZYCJE

  1. Zabawy  rozwijające funkcje poznawcze
  2. Wzmacnianie mięśni rąk i palców
  3. Zabawy rozwijące kompetencje emocjonalno – społeczne

Zajęcia rewalidacyjne 08.06 – 10.06.2020

1. Rozwijanie umiejętności społecznych

Z pomocą rodzica dokończ zdania. Pomogą Ci w tym zdjęcia.

Otocz pętlą produkty,  których potrzebujesz do zrobienia kanapki.

2. Rozwijanie umiejętności matematycznych

Pokoloruj w każdym rzędzie rysunek, który nie pasuje do pozostałych.

Narysuj na kratkach, takie same rysunki według wzoru.

3. Rozwijanie mowy

„Nasze ulubione bajki” – wytnij elementy na dole strony. Powiedz, z której bajki one pochodzą. Przyklej je przy odpowiedniej postaci.

Na jaką samogłoskę zaczyna się nazwa obrazka? Poproś o pomoc rodzica i zakreśl odpowiednią głoskę.

INNE PROPOZYCJE

  1. Zabawy  rozwijające umiejętności społeczne
  2. Zabawy rozwijające umiejętności matematyczne
  3. Zabawy rozwijące mowę

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
1.06 – 5.06.2020

1. Rozwijanie percepcji wzrokowej

Pokoloruj rysunki według wzoru. Wstaw z pomocą rodzica brakujące litery w ramki.

Wyszukaj różnice na obrazkach.

2. Rozwijanie orientacji przestrzennej

Dopasuj symbole do obrazków? Co robi pies na każdym obrazku?

Przeczytaj zdania z pomocą rodzica. Wytnij zdjęcia i przyklej je w odpowiednim miejscu.

3. Ćwiczenia grafomotoryczne

Dowolnymi kolorami kredek dorysuj szlaczki stworzone z figur geometrycznych, zaczynaj od lewej strony.

Rysuj po śladzie i pokoloruj obrazek.

INNE PROPOZYCJE

  1. Zabawy  rozwijające percepcję wzrokową
  2. Zabawy rozwijające orientację w przestrzeni
  3. Zabawy rozwijące grafomotorykę

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
25.05 – 27.05.2020

1. Rozwijanie percepcji wzrokowej

Rysuj po liniach. Pokoloruj kwiaty tak samo, jak we wzorach.

2. Zabawy grafomotoryczne

Rysuj po śladzie i pokoloruj kwiatka dla mamy.

3.Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych

W rodzinie wszyscy nawzajem sobie pomagają. Obejrzyj obrazki i opowiedz: kto komu w czym pomaga.

Pokoloruj obrazki.

INNE PROPOZYCJE

  1. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową
  2. Zabawy rozwijające grafomotorykę
  3. Zabawy rozwijące kompetencje emocjonalno – społeczne.

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
18.05 – 20.05.2020

1. Kształtowanie orientacji przestrzennej – prawa i lewa strona

Co jest z prawej, a co z lewej strony. Zakreśl odpowiedni obrazek. Dokończ zdania.

2. Rozwijanie motoryki małej

Wytnij elementy to wykonania biedronki. Wykonaj biedronkę według wzoru.

Łąka.

Malarz malujący łąkę pomylił kolory. Popraw rysunek stosująć podaną instrukcję.

3.Rozwijanie percepcji słuchowej

Wyklaszcz rytm zilustowany obrazkami

Podziel nazwy obrazków na sylaby. Pod każdym narysuj tyle kresek, z ilu sylab składa się wyraz.

INNE PROPOZYCJE

  1. Zabawy kształtujące orientację w przestrzeni.
  2. Zabawy rozwijające motorykę małą.
  3. Zabawy rozwijące percepcję słuchową.

Zajęcia rewalidacyjne 11.05 – 15.05.2020r.

1. Zabawy rozwijające mowę

2. Kształtowanie orientacji przestrzennej

Narysuj swoją rękę.
Czy to ręka prawa czy lewa?  Połącz z odpowiednim podpisem.

Prawa i lewa strona

3. Poznajemy kolor

INNE PROPOZYCJE

  1. Zabawy wspierające rozwój mowy
  2. Jak rozwijać orientację przestrzenną u dziecka?
  3. Zabawy z kolorami

Zajęcia rewalidacyjne 04.05 – 06.05.2020

1. Kształtowanie pojęć matematycznych – figury geometryczne

Piosenka o figurach

2. Rozwijanie motoryki małej

Wyklej węża plasteliną – zrób paski, kropki i fale

Wytnij elementy umieszczone na dole strony.
Wklej je w odpowiednie miejsca

Wytnij wyrazy z dołu kartki i wklej je do odpowiedniego balonika

3. Rozwijanie komunikacji

INNE DZIAŁANIA – PROPOZYCJE DLA RODZICÓW

1. Zabawy utrwalające kształty
2. Zabawy rozwijające motorykę małą
3. Zabawy rozwijające komunikację

Miłej zabawy!

Zajęcia rewalidacyjne
27.04 – 29.04. 2020

  1. Kształtowanie pojęć matematycznych

Czy to prawda?
Pingwin jest na polu C 5               Tak / Nie
Mysz jest na polu B 1                     Tak / Nie
Ptak jest na polu B 4                      Tak / Nie
Motyl jest na polu D 3                   Tak / Nie
Żaba jest na polu A 2                     Tak / Nie
Biedronka jest na polu E 5           Tak / Nie
Panda jest na polu A 1                  Tak / Nie

2. Koordynacja wzrokowo-ruchowa

3. Rozwijanie logicznego myślenia

INNE DZIAŁANIA – PROPOZYCJE DLA RODZICÓW
1. Zabawy matematyczne
2. Zabawy doskonalące koordynację wzrokowo – ruchową
3. Zabawy rozwijające logiczne myślenie

Miłej zabawy i zapraszam do kontaktu  mailowego rewalidacja.przedszkole3@wp.pl

Zajęcia rewalidacyjne (20.04 – 22.04.2020)

Rozwijanie percepcji wzrokowej i koncentracji uwagi

            Percepcja wzrokowa pozwala zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość. Gdy nie jest odpowiednio dobrze rozwinięta, wówczas może przynieść dziecku w szkole wiele problemów. Natomiast  koncentracja uwagi, zarówno ta słuchowa, jak i wzrokowa, jest również jednym z czynników gwarantujących sukcesy  dziecka w szkole. Dlatego warto usprawniać i jedno i drugie.

            Poniżej przedstawiam kilka ćwiczeń usprawniających percepcję wzrokową i umiejętność koncentracji uwagi:
– Wskazywanie na obrazku, co nie pasuje
– Układanie historyjek obrazkowych
-Wyszukiwanie na obrazku wybranych elementów
Labirynty 
– Dorysowywanie drugiej połowy obrazka  
– Kolorowanki

INNE  DZIAŁANIA – PROPOZYCJE DLA RODZICÓW

1. Kleksowe obrazki

2. Pomysły na rozwijanie percepcji wzrokowej
3. Pomysły na rozwijanie  koncentracji uwagi

Zajęcia rewalidacyjne (14.04 – 15.04.2020)

Propozycje zabaw i ćwiczeń rozwijających mowę dziecka

INNE DZIAŁANIA – PROPOZYCJE DLA RODZICÓW

ŚRODA (31.03.2020)

Zapraszam do wspólnej zabawy. Efekty pracy dziecka proszę przesyłać w formie zdjęć na maila: rewalidacja.przedszkole3@wp.pl

3. Żyrafa Filikarysuj według instrukcji  
4. Taniec Zygzaknaśladuj ruchy bohaterów
5. Sowa – wyklej szablon plasteliną

Plan na ten tydzień (30.03 – 01.04. 2020)

Poniedziałek (30.03.2020)

1. Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica, dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.

„W zagrodzie Małgosi” – E. Michałowska

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
Których zwierząt brakuje na ilustracji?
Które zwierzęta nie wystąpiły w wierszu, a są na ilustracji?

2. „Co to za zwierzę?” – odgłosy zwierząt

3. „Telefon”
Potrzebne materiały:

  • 2 plastikowe kubeczki,
  • sznurek lub żyłka
  •  kilka zapałek

Do wykonania telefonu potrzebne jest przekłucie w obu kubkach dna (rola osoby dorosłej!)

Przez otwory należy przewlec sznurek. Na obu końcach sznurka należy zrobić pętelkę, w którą włożymy zapałki.

Telefon jest gotowy. By spełniał swoją rolę – przenosił dźwięki przez sznurek poprzez drgania trzeba spełnić kilka warunków. Sznurek musi być napięty. „Zakłócenia na linii” mogą powstawać, gdy sznurek będzie wygięty np. przez kontuar drzwi. Sznurek może mieć długość 10 metrów, jednak trzeba pamiętać, by mówić głośniej do wnętrza kubka i kierować uszy do jego wnętrza (przy słuchaniu).

Do zabawy warto zrobić drugi taki komplet: jeden służyć będzie do mówienia, a drugi do słuchania.

Efekty pracy dziecka proszę przesyłać w formie zdjęć na maila: rewalidacja.przedszkole3@wp.pl

4. „Połącz kropki i wytnij paski”

______________________________________________________________________________

W naszym przedszkolu organizowane są zajęcia rewalidacyjne dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Poradnię  Psychologiczno-Pedagogiczną dostosowane do określonych niepełnosprawności.

            Rewalidacja to działania, które przy zastosowaniu specjalnych metod i środków umożliwiają dziecku  z orzeczeniem jak najlepszy rozwój fizyczny, psychiczny oraz społeczny. Celem oddziaływań rewalidacyjnych jest rozwój i aktywizowanie tych wszystkich właściwości intelektualnych i osobowościowych dziecka, które umożliwiają mu pełne uczestnictwo w życiu.

Główne założenia i kierunki oddziaływań rewalidacyjnych to: 

  • maksymalne rozwijanie, usprawnianie, wzmacnianie tych funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej uszkodzone
  • optymalne usprawnianie i korygowanie funkcji zaburzonych i uszkodzonych
  • kompensowanie braków, czyli wyrównywanie ich przez zastępowanie
  • stymulowanie rozwoju

Zajęcia rewalidacyjne prowadzą nauczyciele posiadający odpowiednie przygotowanie do prowadzenia poszczególnych rodzajów zajęć.