Ramowy plan dnia
Godziny od 630do1630 | Czas trwania | Rodzaj aktywności, forma |
730-800 | 30’ | Dzień dobry przedszkole – witanie dzieci w sali. Własna aktywność dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań według inwencji dziecka, np. konstrukcyjne, tematyczne, zabawy ilustracyjne, inscenizacyjne przy piosence, zabawy kierowane, pomoc psychologiczno – pedagogiczna. |
800-815 | 15’ | Zabawy i ćwiczenia poranne, metoda projektu. |
815-830 | 15’ | Zabiegi higieniczne. Wietrzenie sali. |
830-900 | 30’ | Śniadanie. Pełnienie roli dyżurnego. |
900-915 | 15’ | Czynności samoobsługowe – kształtowanie nawyków prawidłowego mycia rąk oraz higienicznego korzystania z toalety. Wietrzenie sali. |
915-1015 | 1h | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową. W tym edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna, językowa, matematyczna, artystyczna (muzyczna, plastyczna/techniczna), społeczna, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania, wprowadzanie w świat wartości, poszanowanie naprawdę i dobro. |
1015-1115 | 1h | Aktywność zróżnicowana: w sali (niekorzystna warunki atmosferyczne), w ogrodzie przedszkolnym, podczas spacerów i wycieczek. W tym: zabawy i gry sportowe, zręcznościowe, kształtujące prawidłową postawę, obserwacje przyrodnicze, zabawy z wykorzystaniem zabawek/przedmiotów i sprzętów dostępnych na terenie ogrodu przedszkolnego. Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni. |
1115-1130 | 15’ | Zabiegi higieniczne. Wietrzenie sali. |
1130-1200 | 30’ | Obiad. Pełnienie roli dyżurnego. Zachęcanie do podejmowania prób spożycia potraw nieznanych – wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się. Kształtowanie nawyków do kulturalnego i estetycznego spożywania posiłku. |
1200-1215 | 15’ | Czynności samoobsługowe. Kształtowanie nawyków prawidłowego mycia rąk oraz higienicznego korzystania z toalety. Wietrzenie sali. |
1215-1230 | 15’ | Kwadrans dla bajki, relaksacja, zabawy paluszkowe, wyciszające, słuchowiska. Wydłużanie koncentracji uwagi i skupienia. Szanowanie i akceptacja potrzeby odpoczynku. |
1230-1315 | 45’ | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe, zabawy kierowane, zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Zajęcia dodatkowe – rytmika. |
1315-1345 | 30’ | Zabiegi higieniczne, podwieczorek, czynności samoobsługowe. Wietrzenie sali. |
1345- 14.30 | 45’ | Kontynuacja zintegrowanej działalności edukacyjnej, ćwiczenia utrwalające treści. Zabawy wspierające i stymulujące rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych. Zabawy kierowane, zabawy tematyczne, Praca indywidualna, wspomagająca. Obserwacje przyrodnicze w sali. Czynności porządkowe i organizacyjne. |