Muchomorki

Godziny zdalnej pracy nauczycieli do kontaktu z rodzicam

NAUCZYCIELE PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK
Helena Pakuła 10-15 10-15 8-13 8-13 8-13
Małgorzata Łuksztet 10-15 10-15 8-13 8-13 8-13
Aleksandra Janiszewska 10-14 10-14 8-13 8-13 8-10


Drodzy Rodzice dzieci z grupy Muchomorki
w związku z nowymi regulacjami i wprowadzeniem zdalnego nauczania
od 25.03 do 10 04.2020 roku., zamieszczamy propozycje możliwych sposobów i form realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego przez dziecko w domu.
Dodatkowo zamieszczamy warte obejrzenia linki, gdzie możecie Państwo znaleźć kreatywne sposoby na zabawy z dzieckiem w domu.
Chętni Rodzice mogą wysyłać zdjęcia, komentarze ze wspólnych zabaw i nauki z dziećmi na stronę: muchomorki.szubin@op.pl.
W następnym tygodniu kolejne propozycje.
Życzymy zdrówka, spokoju, wesołej zabawy. Do szybkiego zobaczenia.

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc KWIECIEŃ 2020

Temat kompleksowy: Kwiecień, plecień bo przeplata, trochę zimy, trochę lata.

  1. TYDZIEŃ: Kwiecień, plecień – wiosenne przygody.
  2. TYDZIEŃ: Nadeszła Wielkanoc
  3. TYDZIEŃ: Wiosenne powroty
  4. TYDZIEŃ: Wiosna na wsi.

Cel kompleksowy: wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez wdrażanie w działania związane ze wzbogaceniem wiedzy o powracających ptakach oraz działania związane
z kultywowaniem tradycji Wielkanocnych.
Obszar fizyczny: dziecko- wykonuje czynności, np. sprzątanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne.
Obszar społeczny: dziecko- odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, używa zwrotów grzecznościowych podczas sytuacji wymagającej przeproszenia i przyjęcia konsekwencji swojego zachowania.
Obszar emocjonalny: dziecko- rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne , ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie.
Obszar poznawczy: dziecko- podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowanie przestrzeni własnymi pomysłami, posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, np. wczoraj, dzisiaj, jutro, wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych, posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew.

Propozycje działań dydaktyczno-wychowawczych
 6-04-10.04.2020r.

TEMAT: NADESZŁA WIELKANOC

Drodzy Rodzice!!!
Ponieważ nie możemy poprzez kontakt osobisty, dlatego z tego miejsca życzymy
Wam i Naszym małym Muchomorkom przede wszystkim
Zdrowych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych. Do szybkiego zobaczenia.

Wychowawczynie

PONIEDZIAŁEK:  6.04.2020

1.MOWA: Słuchanie wiersza A. Widzowskiej pt. ,,Wielkanoc”.

Rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie wiersza:

  1. Z czego robi się pisanki?
  2. Co wkładamy do koszyczka Wielkanocnego?
  3. Co robimy w lany poniedziałek?
  4. Co Ci się kojarzy ze Świętami Wielkanocnymi?

 1.Kurko, proszę, znieś jajeczka,
Śnieżnobiałe lub brązowe,
Ja z nich zrobię na Wielkanoc
Cud –pisanki kolorowe.
2. Do koszyczka je powkładam, 
Z chlebkiem, babką lukrowaną,  
Potem pójdę je poświęcić
Z bratem, siostrą, tatą, mamą.
3.Przy śniadaniu Wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
Zajączkowi i kurczątkom.
4.,, Śmigus-dyngus”- ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
Bo to poniedziałek lany!

2.ZESTAW ZABAW  RUCHOWYCH:

zdrowo i sportowo (wyboru zabaw dokonuje  rodzic).

WTOREK:  7.04.2020

1.MUZYKA: Słuchanie piosenki pt. ,, Pisanki”.

Zachęcamy do rozmowy na podstawie wysłuchanego utworu.

  1. Jakie kolory mogą mieć kraszanki?
  2. Czy w piosence każdy będzie miał w koszyczku pisankę?
  3. Co można namalować na Wielkanocnych jajkach?
  4. Co, oprócz pisanek znajduje się na Wielkanocnym stole
  5. Czy lubisz Święta Wielkanocne? Dlaczego?

2.PLASTYKA:  Lepienie jajek różnej wielkości z masy solnej.

Potrzebne będą: mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe.

Proszę odmierzyć do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np. pół szklanki mąki, pół szklanki soli, stopniowo dodając wodę i mieszając. Konsystencja masy musi być elastyczna.
ŻYCZYMY POWODZENIA i czekamy na zdjęcia

ŚRODA:  8.04.2020

1.ZESTAW ZABAW  RUCHOWYCH:

zdrowo i sportowo (wyboru zabaw dokonuje  rodzic).
MOWA: Rozmowa nt. ,, Co znajduje się w koszyczku Wielkanocnym?”
Pokazywanie dziecku poszczególnych przedmiotów i wyjaśnianie ich symboliki:
CHLEB: symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
JAJKA: są symbolem nowego, rodzącego się życia.
WĘDLINA: jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
SÓL I PIEPRZ: symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
BARANEK: jest symbolem Chrystusa. – Branka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady, lub chleba.
CHRZAN: jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

CZWARTEK:  9.04.2020

1.MUZYKA: Inscenizacja ruchowa do piosenki pt. ,, Kłótnia w koszyku”.
Dziecko może w tańcu wykorzystać różne rekwizyty, np. chustki, apaszki, itp.

2.MATEMATYKA:  Zabawa dydaktyczna pt. ,, Puzzle cyfrowe”.
Puzzle należy pociąć na części. Dziecko układa i opowiada, co przedstawia obrazek.
Dziecko podejmuje próby przeliczenia elementów w trakcie ich układania.

Zachęcamy również do rodzinnego układania puzzli online związanych z tematyką Wielkanocną na stronie.

PIĄTEK:  10.04.2020

1.PLASTYKA: Ozdabianie  pisanki Wielkanocnej.
Technika dowolna: można pokolorować, wykleić plasteliną lub kuleczkami z krepy.

2.ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH:
zdrowo i sportowo/ (wyboru zabaw dokonuje  rodzic).

PROPOZYCJE INNYCH DZIAŁAŃ:

1.ZAJĘCIA PRZYRODNICZE – ZAŁOŻENIE HODOWLI RZEŻUCHY:
Potrzebne będą: spodek, wata, nasiona rzeżuchy, woda.
Sposób wykonania: dziecko układa delikatnie watę na spodku, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszcza spodek z nasionami na parapecie okna. Rodzic przypomina dziecku o regularnym podlewaniu i obserwowaniu wzrostu rzeżuchy. Tłumaczy też dziecku związek rzeżuchy ze zbliżającymi się Świętami.
2.ROZPOZNAWANIE JAJKA ZA POMOCĄ DOTYKU ( potrzebne będą: jajko ugotowane na twardo i czarodziejskie pudełko). Rodzic umieszcza jajko w pudełku a zadaniem dziecka jest rozpoznać je po dotyku.
3.STEMPLOWANIE PISANKAMI Z ZIEMNIAKÓW: ( potrzebne będą: farby, pędzle, ziemniaki przekrojone na pół, małe karteczki). Dziecko maluje farbami kolorowe paski na przekrojonym ziemniaku i odbija dwu kotnie ten sam wzór na małych karteczkach.
4.ZABAWA ORTOFONICZNA: zwierzęta z wielkanocnego koszyczka.
Potrzebne będą: wiklinowy koszyczek, cukrowy baranek, kurczaczek z waty, pisanka z namalowanym kogutem, czekoladowy zajączek.Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierzątka, które wylosuje z koszyczka.
5.WYKONANIE BARANKA Z MASŁA: kto z Państwa posiada foremkę to proponuje dziecku, aby pomogło wykonać masłowego baranka. Można też podciąć próby rzeźbienia bez foremki. Życzymy milej zabawy i Spokojnych Świąt Wielkanocnych.

PROPOZYCJE ZABAW W RAMACH BIEŻĄCEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ:

ROZWIJANIE FUNKCJI POZNAWCZEJ – PERCEPCJI WZROKOWEJ:
Zabawa pt. ,, Jajka na łyżce” :
Potrzebne będą: duża łyżka, jajko ugotowane na twardo, skakanki/linki.
Skakanki wyznaczają miejsce startu i mety. Zadanie dziecka polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety, tak, aby nie spadło ono z łyżki.

ROZWIJANIE FUNKCJI POZNAWCZEJ – PERCEPCJI SŁUCHOWEJ:
Naśladowanie odgłosów mieszkańców łąki, np. żaba, mucha, bocian.

ROZWIJANIE FUNKCJI RUCHOWEJ –MOTORYKA MAŁA:
Lepienie z plasteliny/modeliny babki Wielkanocnej.

Propozycje ciekawych stron www:

mojedziecikreatywnie.pl
zdalne lekcje.pl
mac.pl/edukacja-przedszkolna
https://www.wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu/
panimonia.pl
edukacja.edux.pl
zdrowoisportowo.edu.pl
szaloneliczby.pl/przedszkole/
http://www.kolorowankionline.com/
http://domowyprzedszkolak.plhttp://
www.buliba.pl/
http://www.nauczycieleprzedszkola.pl/news.php
pisupisu.pl

JĘZYK ANGIELSKI

Propozycja na ten tydzień (06.04.2020-10.04.2020)

Temat 1: Easter Bunny

Zapraszam do wspólnego śpiewania i pokazywania!

Temat 2:The Way The Bunny Hops

Powtarzaj rymowankę!

LOGOPEDIA Propozycje na ten tydzień (06.04.2020-10.04.2020r.)

Drogi rodzicu! Wykonaj z dzieckiem ćwiczenia!

Wiosenna gimnastyka buzi i języka

Drogi rodzicu! Ćwicz i baw się ze swoim dzieckiem!
Kreatywne ćwiczenia logopedyczne

Karta pracy utrwalająca wymowę głoski sz

Miłej zabawy! Czekam na zdjęcia, relacje z ćwiczeń. Pozdrawiam! Eliza Ewert

Tydzień: 06.-10. 04.2020r. ZADANIA STYMULACJA OGÓLNOROZWOJOWA

Umiejętności motoryczne:
1.Kreślenie ręką w powietrzu dużych, płynnych, swobodnych ruchów w kształcie fal, kół.
2.Zamalowywanie kredkami małych przestrzeni.

1.Lepienie z masy solnej na temat „Wielkanocne jajko”.
Czego potrzebujemy do przygotowania masy solnej?
Podstawą udanej masy solnej jest właściwa proporcja składników. Choć wiadomo, że masa powstaje z soli, mąki i wody, trudno ją zrobić idealną, dodając składniki „na oko”. Najlepsza masa solna powstaje według takich proporcji:
1 miarka soli (drobnoziarnistej)
1miarka mąki
1/2 miarki wody

Umiejętności poznawcze
1. Rozwiązywanie zagadek tematycznych.
2. Rozpoznawanie przedmiotów po dotyku.
3.Nazywanie przedmiotów na obrazkach.

ZAJĘCIA REWALIDACJA
Zabawy rozwijające percepcję wzrokową

INNE DZIAŁANIA  – PROPOZYCJE DLA RODZICÓW

ZAJĘCIA PSYCHOLOG

1. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – Zabawa „Lustro”
Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, który jest lustrem. Dziecko ma za zadanie pokazywać różne miny wyrażające emocje, a rodzic próbuje je dokładnie powtórzyć. Potem następuje zamiana ról.
2. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – zabawa „Minuta na…
3. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – „Łączenie obrazków z emocjami – karta pracy”
Zadaniem dziecka jest połączenie połówek obrazków w taki sposób, aby powstały całe obrazki. Następnie można nazwać powstałe emocje.

ZAJĘCIA WCZESNE WSPOMAGANIE DZIECKA

ZAJĘCIA Z OLIGOFRENOPEDAGOGIEM:

  • utrwalanie poprawnego chwytu narzędzia pisarskiego (ćwiczenia precyzyjnych ruchów), kolorowanie, szlaczki grafomotoryczne
  • stymulacja poprzez gry i zabawy dydaktyczne, wykorzystanie naturalnych sytuacji, np. czytanie i oglądanie książeczki- ZAGRAJCIE WSPÓLNIE W DOWOLNĄ GRĘ PLANSZOWĄ.

MIŁEJ ZABAWY

ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNE W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU

1. Wspieranie funkcji poznawczych – zabawa „Czego tu nie ma
2. Wspieranie funkcji poznawczych – karta pracy „Piłki i kółka”
zad.1. Pokaż najmniejszą piłkę. A teraz największą piłkę. Pokazuj kolejno coraz większe piłki.
zad.2. Wytnij kółka i ułóż/przyklej je od największego do najmniejszego. Pokazuj kolejno coraz mniejsze kółka. Pokoloruj tak jak chcesz.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Proszę postępować zgodnie z filmikiem 😉

Miłych sensorycznych wrażeń

Drogi rodzicu! Jeśli udało Ci się wykonać taki masaż, prześlij proszę zdjęcia.

Nauka rozumienia i wymowy pierwszych słów

Drogi Rodzicu oglądaj z dzieckiem film i powtarzaj słowa!

Rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu!

30.03. poniedziałek 31.03. wtorek 01.04. środa 02.04. czwartek 03.04. piątek
Mowa Słuchanie wiersza J. Brzechwy „Przyjście Wiosny”( tam jest wiersz) zdalne lekcje.pl Muzyka Rodzinny taniec (można wykorzystać chustki, apaszki itp.)do utworu A. Vivaldiego „Wiosna” zestaw zabaw ruchowych 
zdrowoisportowo (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic)
Muzyka „Wiosenna orkiestra” -kreatywne wykorzystanie sprzętów domowych w rodzinnym muzykowaniu. Plastyka Malowanie farbami przy użyciu widelca „Wiosennego kwiatka”.   Wzór poniżej
zestaw zabaw  ruchowych  
zdrowoisportowo (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic)
Plastyka Wyklejanie motyla z kolorowego papieru (może być kolorowa gazeta) Wzór poniżej Mowa   Słuchanie opowiadania Olek i Ada „Oznaki WiosnyMatematyka Margolcia i miś „ Idzie wiosna”  zestaw zabaw  ruchowych  
zdrowoisportowo. (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic)

Inne działania

Zabawy sensoryczne Zmysł dotyku „ Gdzie jest dotyk?” – przewiąż dziecku oczy. Za pomocą zmywalnego pisaka lub palca umoczonego w farbce dotknij skóry dziecka , pozostawiając ślad. Podaj dziecku inny kolor pisaka bądź farbki i poproś, by z zasłoniętymi oczami dotknęło tego samego miejsca. Sprawdźcie jak  dobrze dziecku udało się odgadnąć.Zmysł wzroku „ Co się zmieniło?”- dziecko zamyka oczy, a rodzic zmienia coś w swoim wyglądzie. Potem zamieńcie się rolami. Kalambury Zgadnij , Co robię?- dziecko pokazuje gestem swoje ulubione czynności lub zabawy. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie , o jaką czynność lub zabawę chodzi. Potem zamieńcie się rolami. Ćwiczenie grafomotoryczne Rysuj po śladzie biedronkę. Potem pokoloruj ją.   Wzór poniżej           Zabawy rozwijające motorykę małą ( zabawy z wodą) Przelewanie wody z naczynia do naczynia.Rozbieranie i mycie lalki. Mycie klocków.Wycieranie zabawek używanych podczas zabaw z wodą. Dzieciaki uwielbiają zabawy z wodą. Zabawa logopedyczna „Buziaczki-śmieszaczki”
Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśmmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój.

Propozycje ciekawych stron www:
mojedziecikreatywnie.pl
zdalne lekcje
mac.pl/edukacja-przedszkolna
https://www.wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu/
panimonia.pl
edukacja.edux.pl
zdrowoisportowo.edu.pl
szaloneliczby.pl/przedszkole/
http://wierszedladzieci.pl/
http://www.kolorowankionline.com/
http://domowyprzedszkolak.pl
http://www.buliba.pl/
http://www.nauczycieleprzedszkola.pl/news.php
pisupisu.pl

Propozycje zabaw w ramach bieżącej pomocy psychologiczno- pedagogicznej ( 30.03-03.04)

  • Rozwijanie funkcji poznawczej- wzrokowej:
  • wspólne układanie puzzli
  • zabawa „ Lustro”- rodzic i dziecko tworzą parę. Rodzic pokazuje wybrany gest, a dziecko jest „lustrem” i musi ten gest powtórzyć.
  • Rozwijanie funkcji poznawczej – słuchowej:
  • wsłuchiwanie i rozpoznawanie odgłosów z bliskiego otoczenia ( np. dźwięki z kuchni)
  •  „ Kuchenne rytmy” ( 2 łyżki drewniane lub metalowe)- rodzic za pomocą łyżek wygrywa prosty rytm. Dziecko stara się go powtórzyć.
  • Rozwijanie sfery społeczno- emocjonalnej:
  • gra w gry planszowe
  • Rozwijanie funkcji ruchowej- motoryka mała:
  • montowanie konstrukcji z klocków
  • cięcie dowolnych kształtów z papieru ( gazety)
  • Rozwijanie funkcji ruchowej- motoryka duża:
  • zabawa z piłką-rzucanie i łapanie piłki
  • zabawa z elementem równowagi- na podłodze rozkładamy skakankę , linkę, sznurek, dziecko stara się przejść po niej stopa za stopą
  • Rozwijanie mowy:
  •  zabawa „ Zbieramy okruszki” ( kawałki papieru, talerzyk, słomka). Zadaniem dziecka jest przeniesienie na talerzyk papierków za pomocą słomki

______________________________________________________________________________

Propozycje realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, które można zrealizować w domu

Sfera: 30.03.2020 31.03.2020 1.04.2020 2.04.2020 3.04.2020
Umiejętności motoryczne pokrywanie dużych płaszczyzn kredkami, mazakami   rysowanie szlaczków litero podobnych (załącznik 1)   kalkowanie prostych wzorów (załącznik 2)
Percepcja słuchowa   Słuchanie bajek czytanych przez dorosłego   rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt (załącznik 3)  
Percepcja wzrokowa dobieranie części do obrazka (załącznik 4)   wyszukiwanie różnic  miedzy obrazkami (załącznik 5)   układanie kompozycji geometrycznych (załącznik 6)
Funkcje poznawcze: Pamięć Uwaga Myślenie   kolorowanie obrazka wg instrukcji; (załącznik 7)   segregowanie przedmiotów wg koloru i wielkości (załącznik 8)  
Kontakt: Emocjonalny Zadaniowy „Rozpoznaj uczucia i pokaż, co czujesz”  zabawa z elementem dramy (załącznik 9)   czytanie bajek terapeutycznych (załącznik 10)   przydzielanie dziecku ról np. zabawa w lekarza
Komunikacja   ćwiczenia oddechowe usprawniające aparat oddechowy (załącznik 11)   rozpoznawanie  dźwięków wydawanych przez różne przedmioty z otoczenia  

Załącznik nr 10

O Misiu, który bał się ciemności

(dla dzieci, które boją się ciemności)Misio Puszek mieszkał z mamą i tatą w chatce pod la-sem. Był radosny i wesoły. Lubił się bawić w swoim ogródku przed domem wraz ze swoim kolegą – misiem Miodkiem. Za-bawom towarzyszyły śmiechy i radosny nastrój. Jednak każdego dnia wieczorem nasz misio smutniał. Nie chciał spać. Bał się, że w ciemnym pokoju zjawią się strachy, smoki i złe wróżki. Mama, pani Misiowa, i tata, pan Misiowy, tłumaczyli synko-wi, że w nocy nic mu się złego nie stanie. Przecież oni, rodzice, są w pokoju obok i czuwają nad synkiem. Na nic jednak zdawały się te rozmowy, Misio głośno płakał. Płakał i płakał, a mama trzymała go w swych ramionach, aż misio usnął. Mama i tata bardzo się martwili, że ich synek tak bardzo boi się ciemności. Nie wiedzieli, jak mu pomóc. Nawet zapalone, maleńkie świa-tełko nie pomagało. Misio ciągle płakał. Pewnego dnia cała ro-dzina misiowa pojechała do lasu na jagody. Każdy miał koszy-czek, do którego zbierał soczyste jagody. Rodzice tak byli zajęci zbieraniem jagód, że nie zauważyli, iż miś się oddalił. Miś nie widząc mamy i taty, przestraszył się. Myślał, że go nie znajdą i będzie musiał zostać w nocy, w ciemnym lesie. A przecież on tak bardzo bał się wieczorem zasypiać w swoim pokoju, a co do-piero zostać w nocy, w ciemnym lesie. Zaczął płakać… Gdy głośno szlochał, nagle poczuł, że ktoś mu usiadł na ra-mieniu. Otworzył oczy i ze zdziwieniem zobaczył, że jest to sowa. Sowa przemówiła do misia: – Dlaczego płaczesz, misiu? Puszek swoją małą łapką otarł łzy i odpowiedział: – Bo ja się boję ciemności, zgubiłem się, a pewnie już nie-długo nadejdzie wieczór, potem noc. Misio znowu się rozpłakał. Sowa nachyliła się do ucha mi-sia i powiedziała: – Mam dla ciebie prezent.Misio znowu popatrzył na sowę i zaciekawiony zapytał: – Ty masz dla mnie prezent, jaki?Sowa wyjęła spod swoich skrzydeł piękne, ciemne okula-ry. Takie, jakie zakłada się w słoneczny dzień. Powiedziała do Puszka:– Są to zaczarowane okulary. Kto je posiada, ten nigdy nie boi się ciemności, trzeba je za-łożyć na nos, o tak.Sowa założyła misio-wi na nos ciemne oku-lary i powiedziała:– Popatrz, teraz jest ciemno, ale ty, misiu, wiesz, że kiedy ściągnie się okulary, zawsze robi się jasno. Tak jest wieczorem: robi się ciemno jak wtedy, gdy zakłada się okulary. Ale zawsze potem nastaje piękny jasny i słoneczny poranek. To tak, jakbyś ściąg-nął okulary. Zabierz ze sobą te okulary i trzymaj je na półeczce przy łóżku. Kiedy pójdziesz spać, przypomnij sobie, jaką oku-lary mają magiczną moc – załóż je na nos, zrobisię ciemniej, a potem zdejmij je i ułóż na półeczce, zobaczysz, zrobi się jaś-niej. Popatrz, ja też mam takie okulary. Dzięki nim nie boję się być w nocy w lesie. Bo pewnie wiesz, że sowy w nocy nie śpią.Misio mocno zacisnął w łapkach okulary i przyrzekł sobie, że już nie będzie się bał spać w swoim pokoju. Sowa uśmiechnęła się do Puszka i wskazała mu drogę powrotną z lasu do domu. Misio szedł dróżką przez las, a sowa frunęła nad nim. Obydwoje mieli zaczarowane okulary. Na skraju lasu już czekali na misia zmartwieni rodzice. Moc-no uścisnęli swego synka i wrócili do domu. Jakże rodzice się zdziwili, kiedy misio wieczorem spokojnie położył się spać. Nie płakał, lecz grzecznie zasnął. Mama i tata jak zwykle zaglądali do misia, aby nie stało mu się nic złego. Przecież bardzo go ko-chali. Nie zauważyli, że na półeczce leżały piękne, zaczarowane okulary. Rano miś obudził się leniwie i przeciągnął łapki. Spoj-rzał na okulary. Założył je na nos i powiedział do siebie: „ciem-no – jasno”. Od tej chwili misio sam zasypiał w swoim pokoju. Wiedział, że nic złego mu się nie stanie. Miał zaczarowane okulary. Ale przede wszystkim miał mamę i tatę, którzy bardzo go kochali.

Joanna Kuc

załącznik 11

Zestaw ćwiczeń i zabaw usprawniających oddech (do wyboru)

  • Nadymanie buzi i przepychanie powietrza w zamkniętej buzi
  • Dmuchanie baniek mydlanych
  • Wąchanie kwiatów – wdech i wydech nosem
  • Przenoszenie słomką skrawków papieru, kawałków gąbki, papierowych kółek do pojemniczka, pudełka itp.
  • Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (wywoływanie burzy)
  • Dmuchanie na waciki, piłeczki tenisowe, skrawki papieru położone na płaskiej powierzchni
  • Dmuchanie na lekkie przedmioty – piórka, waciki, papierki od cukierków, suche liście, paski lub postacie z papieru zawieszone na nitkach
  • Zdmuchiwanie płomienia świecy (stopniowe zwiększanie odległości)
  • Dmuchanie (wprawianie w ruch) wiatraczków
  • Nadmuchiwanie balonika
  • Dmuchanie w balonik, żeby nie opadł na podłogę
  • Dmuchanie na papierowe łódki lub styropianowe zabawki na powierzchni wody
  • Duży i powolny wdech nosem i powolny wydech ustami
  • Wdech z unoszeniem ramion do góry, wydech z opadaniem ramion
  • Chuchanie na „zmarznięte” ręce, na gorącą zupę.
  • Zabawy ortofoniczne naśladujące głosy zwierząt np. : syczenie węża, szczekanie psa
  • Naśladowanie śmiechu ludzi: HA HA HA, HU HU HU, HE HE HE, HI HI HI
  • Huśtanie ulubionej zabawki – na brzuch leżącego dziecka kładziemy zabawkę; w czasie wdechu zabawka unosi się do góry, przy wydechu opada

______________________________________________________________________________

Dzieci z rupy Muchomorki poznały psa o imieniu Szira, który ze swoim kynoterapeutą wprowadził dzieci w świat kolorów poprzez zabawy z chustą animacyjną

Zwiedzanie wystawy w Muzeum Ziemi Szubińskiej

Tydzień kolorów – dzień kolorowy

Zooterapii Muchomorki


Tor przeszkód, zabawy sensoryczne


Dzień bez zabawki


Zabawy matematyczne


Urodziny Jasia

Dzień Babci i Dziadka

Dyplom wyróżnienie dla Marcela Paszkieta za udział w konkursie „Na najpiękniejszą ozdobę choinkową”

Andrzejki

Muchomorki odwiedziły Rejonową Bibliotekę Publiczną w Szubinie i wysłuchały ciekawych bajeczek o misiach

Muchomorki wysłuchały bajki czytanej przez tatusia Jasia

Super zajęcia z rodzicami

Uczymy się zapinać guziczki i zameczki

Dzień bez zabawek

Super zabawa z „kamieniami rzecznymi”

Profilaktyka logopedyczna u muchomorków

Zooterapia

Dzieci słuchają bajki czytanej przez mamusię Leonka

Zabawy z Fortepiano

Muchomorki piekły pyszny i zdrowy chlebek 

Muchomorki w odwiedzinach w piekarni i cukierni

Warzywne stworki zagościły u maluchów

Zooterapia u Muchomorków w towarzystwie mamusi i córeczki kózki

Dzieci poznały owoce i przygotowały z nich pyszne szaszłyki , które później wszyscy chętnie zjedli

Dzieci chętnie wzięły udział w spotkaniu ze strażakami. Z zainteresowaniem obejrzeli wóz strażacki i porozmawiali o pracy strażaka

Wycieczka do sklepu z warzywami

Zooterapia u Muchomorków

Urodziny Mai

Spotkanie z pieskami

Nasza grupa Muchomorki

Rok szkolny 2018/2019

Zakończenie roku szkolnego

Dzień mamy i taty u Muchomorków

Szubiński Dom Kultury – robimy pisanki

Zakładamy ogródek przedszkolny

W remizie OSP

Muchomorki w Samorządowym Przedszkolu nr 2

Uczestniczka konkursu „Śpiewać każdy może”

Dzień bez zabawek

Wizyta Muchomorków w Domu Kultury na wystawie prac Marii Balcerzak i Barbary Staszak pn. „Widok wsi polskiej”

Wyjście Muchomorków do banków w Szubinie

4 grudnia grupa Muchomorki udała się do ZSS aby z dziećmi z tamtej placówki upiec bożonarodzeniowe pierniczki.

28 listopada na zajęcia otwarte do grupy Muchomorki zostali zaproszeni rodzice. Temat zajęć byly wróżby andrzejkowe. Rodzice wspólnie ze swoimi rodzicami wróżyli z liczby oczek na kostce, z wosku, z serc oraz z butów. Śmiechu i zabawy było co nie miara.

7 listopada trzy dziewczynki reprezentowały naszą grupę na konkursie recytatorkim zorganizowanym przez przedszkole nr 2 i Szubiński Dom Kultury. Temstyka wierszy nawiązywała do 100-lecia odzyskania niepodległości przez nasz kraj.

Muchomorki na Szubińskim Rynku

6 listopada na zajęcia do Muchomorków przybyli ich rodzice. Dzieci zaprezentowały się w przedstawieniu przygotowywanym na uroczystość 100 lecia Niepodległości, a następnie wspólnie z rodzicami wykonywały kotyliony.

Głośne czytanie u Muchomorków

W czwartek 11 października 2018 roku grupę Muchomorki odwiedził pan Andrzej Prybiński- strażak, który przypomniał dzieciom zasady udzielania pierwszej pomocy.

W ramach współpracy z instytucjami lokalnymi 2 października 2018  grupa Muchormorki uczestniczyła w Festynie Sportowym w Zespole Szkół Specjalnych w Szubinie. Dzieci kibicowały, ogladały konkurecje sportowe oraz swobodnie bawiły się na przyległym boisku.

W myśl akcji „Cała Polska czyta dzieciom” oraz projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” rodzice Muchomorków odwiedzają swoje dzieci w przedszkolu i czytają dla wszystkich bajki. W wrześniu odwiedziły nas dwie mamy. Pani Agnieszka- mama Leny przeczytała dzieciom bajkę „O Czerwonym Kapturku”, natomiast pani Wanda- mama Wojtka bajkę o „Pani Jesieni”.

12 września 2018 Muchomorki odwiedziły Szubiński Dom Kultury. Dzieci miały okazję obejrzeć wystawę prac pt.” Cztery pory roku- jesień”.


Od 10 września w grupie „Muchomorki” realizujemy projekt edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Główny bohaterem naszej grupy jest Miś Tuptuś, który już rozpoczął swoją wędrówkę po domach naszych przedszkolaków, aby wspólnie z nimi i ich rodzicami „zanurzać” się w świecie wielkiej literatury.

14 września w naszym Przedszkolu świętowaliśmy Dzień Kropki czyli ujawniania ukrytych talentów. Muchomorki także poszukiwały w sobie „ukrytych talentów”, a następnie wykonywały prace plastyczną wykorzystując w niej bohaterkę dnia czyli „Kropkę”.