Muchomorki

Ogólnopolska akcja sprzątania świata


Balonik marzeń ogólnopolski dzień przedszkolaka

Obchody światowego Dnia kropki w grupie Muchomorki

Dzień kropki

GRUPA MUCHOMORKI 🙂

Godziny zdalnej pracy nauczycieli do kontaktu z rodzicami

NAUCZYCIELE PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK
Helena Pakuła 10-15 10-15 8-13 8-13 8-13
Małgorzata Łuksztet 10-15 10-15 8-13 8-13 8-13
Aleksandra Janiszewska 10-14 10-14 8-13 8-13 8-10


Drodzy Rodzice dzieci z grupy Muchomorki
w związku z nowymi regulacjami i wprowadzeniem zdalnego nauczania
od 25.03 do 10 04.2020 roku., zamieszczamy propozycje możliwych sposobów i form realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego przez dziecko w domu.
Dodatkowo zamieszczamy warte obejrzenia linki, gdzie możecie Państwo znaleźć kreatywne sposoby na zabawy z dzieckiem w domu.
Chętni Rodzice mogą wysyłać zdjęcia, komentarze ze wspólnych zabaw i nauki z dziećmi na stronę: muchomorki.szubin@op.pl.
W następnym tygodniu kolejne propozycje.
Życzymy zdrówka, spokoju, wesołej zabawy. Do szybkiego zobaczenia.

Plan pracy wychowawczo- dydaktyczny na miesiąc
maj 2020 grupa Muchomorki

Temat kompleksowy: Polska mój dom.

Cel kompleksowy: wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez działania kształtujące  poczucie przynależności do rodziny i wspólnoty narodowej.
Obszar fizyczny: dziecko- samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne, samoobsługowe: ubieranie się i rozbieranie, wykonuje różne formy ruchu, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania.

Obszar społeczny: dziecko- odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, narodu, wyraża szacunek wobec innych osób.
Obszar emocjonalny: dziecko- rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie.
Obszar poznawczy: dziecko- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, odpowiada na pytania, wskazuje zawody wykonywane przez rodziców, nazywa wybrane symbole narodowe- flaga, posługuje się liczebnikami głównymi, porusza się przy muzyce i do muzyki, śpiewa piosenki, wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek, zagospodarowanie przestrzeni własnymi pomysłami.

Tygodniowy plan pracy dla grupy Muchomorki
od 18.05.2020 do 22.05.2020

TEMAT: Łąka w maju.

PONIEDZIAŁEK:  18.05.2020

  1. Oglądanie filmu pt. ,,Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka”.
  2. Ćwiczenia gimnastyczne ,,Wiosna na łące i w lesie”.

Inne działania: Profilaktyka zdrowotna.Regularne przypominanie dziecku o podstawowych zasadach higieny:

– unikanie dotykania oczu, nosa i ust,
– częste mycie rąk wodą z mydłem,
– nie podawanie ręki na przywitanie,
– odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania,

Rodzicu PAMIĘTAJ, że Twoje dziecko uczy się przez obserwację Twojego dobrego przykładu.

WTOREK:  19.05.2020

  1. Zabawa taneczno-rytmiczna przy piosence pt. ,, Bal na łące”.
  2. Malowanie motyla gąbką.

Inne działania: Zabawa badawcza ,, Tęczowe butelki”.

Potrzebne będą: 7 jednakowych, plastikowych przezroczystych butelek, lejek, farby w tubkach ( w kolorach tęczy ), latarki.

Instrukcja: Butelki należy napełnić wodą. Dziecko może określić, gdzie jest więcej a gdzie mniej wody. Następnie należy dolać wody tyle, by w każdej butelce było tyle samo. Po zakręceniu butelki należy przyłożyć zapaloną latarkę, obserwując jak światło przenika przez wodę. Następnie należy do każdej butelki wycisnąć farbę w innym kolorze tęczy, stopniowo dodając niewielkie ilości farby. Kolejnym krokiem jest zakręcenie butelki i potrząsanie nią jednocześnie obserwując, jak woda się zabarwia. Na końcu dziecko przykłada latarkę do butelki i obserwuje, czy światło przenika przez wodę.

ŚRODA:  20.05.2020 

  1.  Ćwiczenia gimnastyczne ,,Wiosna na łące i w lesie”.
  2. Słuchanie wiersza I. Salach pt. ,,Łąka”.

    Łąka tylu ma mieszkańców
    zwierząt, roślin kolorowych.
    Tu motylek, a tam pszczółka
    tutaj kwiatek – o różowy
    Z kopca wyszedł krecik mały
    obok niego idzie mrówka.
    Na rumianku w krasnej sukni
    przycupnęła boża krówka
    Nad tą łąką kolorową
    bal wydały dziś motyle.
    Zapraszają wszystkie dzieci
    więc zatańczmy z nimi chwilę.

Rozmowa na temat wiersza:
– O czym był wiersz?
– Jakiego koloru była łąka?
– Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
– Co wydały motyle nad łąką?
– Kogo zaprosiły motyle na bal?
– Jakie jeszcze znacie zwierzęta żyjące na łące?

Inne działania: Oglądanie zdjęć, książek związanych tematycznie z łąką. Nazywanie mieszkańców łąki: bocian, żaba, biedronka, kret, pszczoła, motyl, konik polny, ważka, komar, pająk, gąsienica, dżdżownica.

CZWARTEK:  21.05.2020

  1. Rodzinne granie na instrumentach do piosenki pt. ,, Bal na łące”.

Potrzebne będą: różnego rodzaju instrumenty, które dziecko ma w domu jak również zachęcamy do samodzielnego wykonania instrumentów ( recykling ).

2. Przeliczanie mieszkańców łąki w zbiorach.

Inne działania: Ćwiczenia grafomotoryczne.

PIĄTEK:  22.05.2020

  1.  Wykonanie pszczoły z kolorowego papieru.

Potrzebne będą:

– 3 żółte kółka,
– 2 czarne kółka,
–  jedno w kolorze białym lub innym jasnym,
– nożyczki,
– klej,
– czerwony flamaster,
– oczy,
– kawałek papieru na wycięcie czółek.


Instrukcja: Pracę zaczynamy od przyklejenia naprzemiennie kółek, zaczynając od żółtego. Po przyklejeniu drugiego żółtego kółka warto w tym momencie wkleić skrzydełka stworzone z przecięcia kółka w jasnym kolorze. Na samym końcu doklejamy oczy, czółka i rysujemy uśmiech. Z wiosną wszystko budzi się do życia, więc zachęcamy Was do wykonania takiej pracy.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne ,,Wiosna na łące i w lesie”.

Inne działania: Zabawa dźwiękonaśladowcza – naśladowanie odgłosów, w miarę możliwości można dopasować instrument do głosu wydawanego przez mieszkańca łąki.

KONIK POLNY – cyk, cyk, cyk – drewienka
ZASKRONIEC – ssssssssssssssss – grzechotka
BOCIAN – kle, kle, kle – kołatka
SKOWRONEK – tilit, tilit – trójkąt
ŻABA – rech, rech, rech – tamburyn.

PROPOZYCJE ZABAW W RAMACH BIEŻĄCEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ:

ROZWIJANIE FUNKCJI POZNAWCZEJ – PERCEPCJI WZROKOWEJ:

  1. Składanie pociętego obrazka – wg wzoru (np. przecięte na kilka części dwa identyczne obrazki – rodzic układa swoją jako wzór, a następnie to samo robi dziecko). Można tu wykorzystać różne obrazki związane tematycznie z łąką.

ROZWIJANIE FUNKCJI POZNAWCZEJ – PERCEPCJI SŁUCHOWEJ:

  1. Słuchanie dźwięków z otoczenia – rodzic otwiera na 5 minut okno, lub w miarę możliwości można ćwiczenie wykonać na świeżym powietrzu ( ogródek, podwórko ), dziecko zamyka oczy i stara się usłyszeć przez chwilę jak najwięcej dźwięków z najbliższego otoczenia, a następnie je wymienia.

ROZWIJANIE FUNKCJI RUCHOWEJ –MOTORYKA DUŻA:

  1. Zabawa ,, Jesteś bocianem” – stanie na jednej nodze. ,, Jesteś żabką” – podskoki w pozycji kucanej. ,, Jesteś pszczółką” – bieganie po dywanie i machanie rączkami.

Propozycje ciekawych stron www:

mojedziecikreatywnie.pl
zdalne lekcje.pl

mac.pl/edukacja-przedszkolna

https://www.wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu/

panimonia.pl

edukacja.edux.pl

zdrowoisportowo.edu.pl

szaloneliczby.pl/przedszkole/

http://www.kolorowankionline.com/

http://domowyprzedszkolak.plhttp://

www.buliba.pl/

http://www.nauczycieleprzedszkola.pl/news.php

pisupisu.pl

https://bajki-zasypianki.pl/lamance-jezykowe/

https://czasdzieci.pl/czytanki/dz,20-lamance_jezykowe.html

https://czasdzieci.pl/czytanki/dz,21-wyliczanki.html

STYMULACJA  OGÓLNOROZWOJOWA
Tydzień: 18-22.05.2020r

Propozycje realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, które można zrealizować w domu- MUCHOMORKI

1.Percepcja wzrokowa:

Uzupełnianie tabelki według schematu „Wiosenne sudoku”.

1.Pojęcia matematyczna:
kolorowanie według wzoru- uzupełnianie figurami skrzydeł motyla

Przeliczanie elementów na wiosennej łące.

1.Inne działania:
– Malowanie palcami „Wiosenna łąka”.

Tygodniowy plan pracy dla grupy Muchomorki
od 11.05.- 15.05. 2020.

Temat: Moja Ojczyzna

Poniedziałek: 11.05.2020
1. Słuchanie wiersz J. Białobrzeskiej „ Moja mała ojczyzna”

Jest na mapie mała kropka,
ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.
Jakie ciekawie i wesoło
w moim świecie naokoło.

Na podwórku trzy kałuże,
położyły się przy murze,
trzepak bardzo dziś kaprysi –
duży dywan na nim wisi.

Słońce z cieniem gra tu w berka,
pan kominiarz z dachu zerka,
teraz chyba każdy przyzna,
że jest piękna ma Ojczyzna!

  • Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?
  • Gdzie mieszkasz: na wsi czy w mieście?

2. Zabawy ruchowe z Pipi Pończoszanką

Inne działania: Budowanie swojego domu z klocków.

Wtorek: 12.05. 2020.
1. „ Mój dom ”- wykonanie pracy plastycznej kredkami lub farbami.
2. Zabawa muzyczna z pokazywaniem do piosenki „ Polska to jest…”

Inne działania: Ćwiczenie relaksacyjne w formie masażu „ Idzie Pani…”

Idzie pani: stuk, stuk, stukpalce wskazujące obu rąk wędrują po plecach
Dziadek z laską: puk, puk, pukzgięty palec wskazujący
Skacze dziecko: hop, hop, hopobie dłonie
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiudmuchamy w szyję
Kropi deszczyk: puk, puk, pukopuszki palców
Deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlupdłonie ułożone w miseczki
A grad w szyby: łup, łup, łup – pięści delikatnie uderzają w plecy
Świeci słonko – kreślimy dłonią koło
Wieje wietrzyk – dmuchamy na szyję
Czujesz dreszczyk?

Środa: 13.05.2020.
1. Słuchanie opowiadania W. Chotomskiej „Wars i Sawa”.

Za siedmioma falami, za siedmioma wirami, w głębi Wisły, w najgłębszej wodzie, w zamku z czarnych korzeni, wśród grążeli,  żył przed laty okrut­ny Czarodziej. Brodę miał z wodorostów, zbroję z rybich łusek, z pancerzy raków-skorupiaków, żelazną tarczę i miecz z żelaznym ostrzem. A oczy – zimne jak lód i serce twarde jak nienawiść.
Nienawidził wszystkiego, co dobre i piękne, małe, słabe i bezbronne. A najbardziej nienawidził ptaków, które śpiewały.

Kiedy wynurzał się z wody i uderzał mieczem o tarczę – niebo stawało w płomieniach, a on śmiał się głosem podobnym do grzmotu:

– Błyskawice, do ataku!
Podpalajcie gniazda ptaków!
Dąb za dębem, liść za listkiem
niech się w popiół zmienią wszystkie!
Niech się spalą wszystkie drzewa,
niech tu żaden ptak nie śpiewa!

I tak się zdarzyło, że pewnego dnia, kiedy niebo nad brzegiem Wisły rozgorzało błyskawicami Czarownika, z lasu wybiegła dziewczyna. Sawa miała na imię. W otwartych dłoniach niosła gniazdo pełne piskląt i wołała z płaczem:
– Panie! Nie zabijaj ptaków! Zlituj się! Pozwól im śpiewać!
– A wiesz, co ja z tobą zrobię? – przyjrzał się dziewczynie Czarownik.

– Twoje włosy zmienię w liście,
twoje nogi w dwa korzenie,
ani słowa już nie powiesz,
kiedy w wierzbę cię zamienię!

– Tylko ptaki ocal! – błagała Sawa.

A może wolisz, żebym cię w łabędzia zmienił? .. Nie, za ładna jesteś. Masz włosy złote jak błyskawice, oczy zielone jak woda. Zatrzymam cię przy sobie. Będziesz Syreną. Twoje nogi zamienię w rybi ogon, twoje ciało pokryje się łuską …

– Ratunku! – krzyknęła Sawa, ale już było za późno. Czar został rzucony. Zły czarownik przemienił dziewczynę w Syrenę i wciągnął do podwodnego królestwa .

… A od tego miejsca daleko, za górami, pagórkami, nad rzeką, w puszczy nad brzegiem Wisły żył myśliwy, który miał trzech synów. Kiedy synowie dorośli, przyszła pora, żeby każdy z nich zaczął samodzielne życie. Ojciec zaprowadził ich na leśną polanę i powiedział:

– Mam tutaj łuk i strzały. Niech każdy wybierze jedną.
Strzelił najstarszy syn. Strzała wylądowała w legowisku niedźwiedzia.
– Będziesz myśliwym – powiedział ojciec.
Naciągnął cięciwę drugi. Strzała trafiła w pień drzewa.
 – Ty będziesz bartnikiem – zdecydował ojciec.
Podszedł trzeci. Najmłodszy. Na imię miał Wars. Strzała śmignęła w wodę.
– Będę rybakiem! – ucieszył się Wars.

Z dębowego pnia zbudował mocną łódź, przez siedem dni ciosał wiosło, przez siedem nocy wiązał sieć. A potem pożegnał ojca i wypłynął na wiślany nurt. Woda sama go niosła. Cicho, spokojnie, sennie. Aż zaniosła pod wiklinową wyspę. A tam – w zielonych wiklinach – łozinach coś się kłębiło, szamotało, szumiało wiatrem i połyskiwało srebrem.

 – Hop! Hop! Jest tam kto? – zawołał Wars.
– Wiii … wiii … widzisz mnie? – odpowiedział ptasi głos. I poskarżył się żałośnie:

– Wiklinowa witka, wiklinowy liść,
uwikłałem się w wiklinach,
nie mogę stąd wyjść!

Rozgarnął Wars wiklinowe gałęzie. Ostrożnie, żeby nie uszkodzić skrzydeł, wyplątał ptaka z uwięzi. I cały czas dziwił się:

– Głos niby ptasi, ale skrzydła? Wielkie, czyste, przezroczyste … Jak żyję, nie widziałem takich skrzydeł … A może to nie ptak? W myślach sobie tak mówił, sam do siebie. A wielki ptak-nie-ptak chyba usłyszał te myśli, bo w odpowiedzi zaśpiewał:

– Jestem Ptakiem – Wiatrem,
królem wszystkich ptaków.
Pomogłeś mi w biedzie,
dziękuję, rybaku.
Skrzydła mam szerokie
od ziemi do nieba,
wezmę cię pod skrzydła,
gdy przyjdzie potrzeba!

Odleciał Ptak-Wiatr. Na chwilę rozkołysał skrzydłami ziemię i powietrze, wodę i liście drzew. A potem zaległa cisza. Na niebie pojawił się księżyc, w krzakach rozśpiewały się słowiki. Nadeszła ciepła, majowa noc.

 Zostanę tu – postanowił Wars.

Podpłynął do brzegu, przycumował łódź.    I nagle – z głębi rzeki wypłynęła Syrena. Włosy miała długie, złote, rozpuszczone do pasa, ogon jak ryba, a głos taki, że zamilkły, zasłuchały się słowiki. Patrzyła na Warsa i śpiewała tak, że każde słowo trafiało mu prosto w serce: 

– Ej, rybaku, popatrz na mnie,
  zaczarował mnie Czarodziej.
   kiedyś byłam piękną panną, 
   teraz jestem rybą w wodzie. 
   Kto się czarów nie przelęknie, 
   kto nie wierzy w żadne gusła, 
  ten mnie złowi w swoje sieci
i opadnie rybia łuska …

Zmąciła się spokojna woda. Zniknęła Syrena. Skoczył Wars do łodzi, chwycił sieć – patrzy, a na środku rzeki stoi zły Czarownik. Dźwignął się z dna – wielki, groźny. Tarczę z wody otrząsnął, mieczem księżyc z nieba przegonił. Pogroził Warsowi i ostrzega:

– Żeby spotkać się z dziewczyną,
musisz siedem fal przepłynąć.
Gdy przeskoczysz siódmą falę,
 siedem wirów będzie dalej.
Gdy przez wiry się przeprawisz,
błyśnie siedem złych błyskawic! …


Spiętrzyła się woda, zakotłowała. Ruszyła na łódź. Fale pod niebo wysokie, wiry głębokie do dna . – Zginiesz, rybaku krzyczy z wody zły Czarodziej.
 – Uważaj, Warsie! – woła spod nieba Ptak-Wiatr.
Jest! Przyleciał na pomoc.

 Uderzył Czarownik w tarczę. Skoczyły błyskawice spod miecza. Siedem błyskawic ruszyło do ataku … Ale Ptak-Wiatr przeniósł łódź Warsa przez siedem wirów, odgonił siedem fal i przepędził siedem błyskawic. Zakołował skrzydłami, wyrwał Czarodziejowi miecz, wytrącił tarczę. Sawa je podniosła. A Wars już zarzuca na nią sieć, już wyciąga z wody. Skończyły się czary. Opadła rybia łuska. Syrena zmieniła się w dziewczynę.

 – Wars – uczy się imienia rybaka dziewczyna.
 – Sawa – powtarza imię dziewczyny Wars.
A Ptak-Wiatr woła do nich spod nieba:

 Za siódmą górę i za siedemdziesiątą rzekę przegonię złego Czarownika! Żeby już nigdy nie wrócił! A wy zostańcie tutaj i bądźcie szczęśliwi! Kochajcie się!

 – Kochajcie … – powtórzyły wiślane fale. I liście drzew, i ptaki, i słońce wstające nad Wisłą. 

I tutaj – kończy się legenda – 
był sobie chłopak i dziewczyna,
i tu, od imion zakochanych, 
historia miasta się zaczyna.
Na brzegu Wisły zamieszkali,
dom zbudowali – Wars i Sawa,
i z dwojga imion się zrodziło
najmilsze z wszystkich miast – Warszawa.

2. Zabawy ruchowe z Pipi Pończoszanką .

Inne działania: Spacer po Warszawie – poznanie ciekawych miejsc Stolicy. 

Czwartek: 14.05.2020.
1. Zabawa matematyczna „ Dorysuj, tyle samo”

Zadanie dla dziecka: Policz kropki, na skrzydełku obok narysuj tyle samo.

2.Zabawa taneczna przy polskiej melodii ludowej –Poleczka

Inne działania: Ćwiczenie grafomotoryczne.

Dokończ rysunek. Rysuj linie pionowe.

Piątek: 15.05.2020.
1. Wyklejanie konturu Syrenki warszawskiej różnymi materiałami.

Propozycja:  

  • Włosy: wełna, krepa, bibuła, kolorowe paski papieru.
  • Miecz i tarcza: folia aluminiowa.
  • Ogon: dowolny materiał ( papier, farba, kredki, plastelina)

2. Zabawy ruchowe z Pipi Pończoszanką

Inne działania: Zabawa oddechowa.

Do zabawy potrzebne będzie wiatraczek lub kawałek bibuły, wstążeczki. Rodzicu,  poproś dziecko, aby wprawiło przedmiot dmuchając na niego:

  • dłuuuuugo,
  • krótko,
  • dłuuuuugo,
  • krótko.

A potem:

  • krótko, krótko,
  • dłuuuuugo,
  • krótko, krotko,
  • dłuuuugo.

I jeszcze:

  • krótko, krótko, dłuuuugo,
  • krótko, krótko, dłuuuugo.

A na koniec zabawy: dziecko przestaje dmuchać kiedy rodzic – odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.

Ważne.
  • Pomiędzy każdą sekwencją podmuchów potrzebna jest min. 15-minutowa przerwa.
  • Pokazywanie tego co mówi rodzic „na migi”, jest bardziej atrakcyjne dla dziecka np. dłuuuugo – rozciągasz ramiona, krótko – składasz je niemal do klaśnięcia dłońmi.

 Bieżąca pomoc psychologiczno- pedagogiczna:

Rozwijanie motoryki małej.

1. Usprawnianie ruchów dłoni, nadgarstka i palców: naklejanie małych elementów, obrysowywanie przedmiotów w kształcie figur geometrycznych ( talerzyki, podstawki itp.)
2. Usprawnianie ruchu chwytnego palców: zbieranie koralików do pojemniczka, nawlekanie koralików na sznurek.
3. Zmniejszanie nadmiernego napięcia mięśniowego: malowanie patyczkami do uszu.

Propozycje ciekawych stron www:

mojedziecikreatywnie.pl
zdalne lekcje.pl

mac.pl/edukacja-przedszkolna

https://www.wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu/

panimonia.pl

edukacja.edux.pl

zdrowoisportowo.edu.pl

szaloneliczby.pl/przedszkole/

http://www.kolorowankionline.com/

http://domowyprzedszkolak.plhttp://

www.buliba.pl/

http://www.nauczycieleprzedszkola.pl/news.php

pisupisu.pl

https://bajki-zasypianki.pl/lamance-jezykowe/

https://czasdzieci.pl/czytanki/dz,20-lamance_jezykowe.html

https://czasdzieci.pl/czytanki/dz,21-wyliczanki.html

STYMULACJA  OGÓLNOROZWOJOWA

Propozycje realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, które można zrealizować w domu- MUCHOMORKI

1.Umiejętności manualne:
– Kolorowanie obrazka według polecenia.

Zabawa plastyczna: „Malowanie rurką”

Potrzebne nam będą: rurka do napojów i farby plakatowe. Na kartkę nakładamy pędzlem kleksy rozcieńczonej farby, następnie dmuchając w rurkę przybliżoną do kleksa rozdmuchujemy farbę, można obracać kartkę w różnych kierunkach.

2.Funkcje poznawcze:
– Segregowanie figur ze względu na kształty.

-Trening umysłu „Dopasuj kolory” – pisupisu.pl

3.Inne działania:
– Zabawy paluszkowe na podstawie rymowanek

Małe rączki
Małe rączki sobie klaszczą,
Czasem także się pogłaszczą
I w kolanka zastukają
No i dzieciom pomachają

Rączki robią klap klap klap
Rączki robią klap klap klap
Nóżki robią tup, tup, tup
Tutaj swoją głowę mam
A na brzuszku bam bam bam
Idzie myszka” (ludowe):
Idzie myszka do braciszka – „idziemy” dwoma palcami: wskazującym i wielkim
po ramieniu dziecka w kierunku szyi.
Tu wskoczyła – wsuwamy palce za kołnierz
Tu się skryła
Myszeczko, gdzieś była?
Myszeczko, gdzieś była?
– w sklepie
– coś robiła? – głaskanie przy każdym wierszu, leciutkie klepanie przy ostatnim.
– mleczko piła
– a mnie nic nie zostawiłaś.

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

Dzieci z rupy Muchomorki poznały psa o imieniu Szira, który ze swoim kynoterapeutą wprowadził dzieci w świat kolorów poprzez zabawy z chustą animacyjną

Zwiedzanie wystawy w Muzeum Ziemi Szubińskiej

Tydzień kolorów – dzień kolorowy

Zooterapii Muchomorki


Tor przeszkód, zabawy sensoryczne


Dzień bez zabawki


Zabawy matematyczne


Urodziny Jasia

Dzień Babci i Dziadka

Dyplom wyróżnienie dla Marcela Paszkieta za udział w konkursie „Na najpiękniejszą ozdobę choinkową”

Andrzejki

Muchomorki odwiedziły Rejonową Bibliotekę Publiczną w Szubinie i wysłuchały ciekawych bajeczek o misiach

Muchomorki wysłuchały bajki czytanej przez tatusia Jasia

Super zajęcia z rodzicami

Uczymy się zapinać guziczki i zameczki

Dzień bez zabawek

Super zabawa z „kamieniami rzecznymi”

Profilaktyka logopedyczna u muchomorków

Zooterapia

Dzieci słuchają bajki czytanej przez mamusię Leonka

Zabawy z Fortepiano

Muchomorki piekły pyszny i zdrowy chlebek 

Muchomorki w odwiedzinach w piekarni i cukierni

Warzywne stworki zagościły u maluchów

Zooterapia u Muchomorków w towarzystwie mamusi i córeczki kózki

Dzieci poznały owoce i przygotowały z nich pyszne szaszłyki , które później wszyscy chętnie zjedli

Dzieci chętnie wzięły udział w spotkaniu ze strażakami. Z zainteresowaniem obejrzeli wóz strażacki i porozmawiali o pracy strażaka

Wycieczka do sklepu z warzywami

Zooterapia u Muchomorków

Urodziny Mai

Spotkanie z pieskami

Nasza grupa Muchomorki

Rok szkolny 2018/2019

Zakończenie roku szkolnego

Dzień mamy i taty u Muchomorków

Szubiński Dom Kultury – robimy pisanki

Zakładamy ogródek przedszkolny

W remizie OSP

Muchomorki w Samorządowym Przedszkolu nr 2

Uczestniczka konkursu „Śpiewać każdy może”

Dzień bez zabawek

Wizyta Muchomorków w Domu Kultury na wystawie prac Marii Balcerzak i Barbary Staszak pn. „Widok wsi polskiej”

Wyjście Muchomorków do banków w Szubinie

4 grudnia grupa Muchomorki udała się do ZSS aby z dziećmi z tamtej placówki upiec bożonarodzeniowe pierniczki.

28 listopada na zajęcia otwarte do grupy Muchomorki zostali zaproszeni rodzice. Temat zajęć byly wróżby andrzejkowe. Rodzice wspólnie ze swoimi rodzicami wróżyli z liczby oczek na kostce, z wosku, z serc oraz z butów. Śmiechu i zabawy było co nie miara.

7 listopada trzy dziewczynki reprezentowały naszą grupę na konkursie recytatorkim zorganizowanym przez przedszkole nr 2 i Szubiński Dom Kultury. Temstyka wierszy nawiązywała do 100-lecia odzyskania niepodległości przez nasz kraj.

Muchomorki na Szubińskim Rynku

6 listopada na zajęcia do Muchomorków przybyli ich rodzice. Dzieci zaprezentowały się w przedstawieniu przygotowywanym na uroczystość 100 lecia Niepodległości, a następnie wspólnie z rodzicami wykonywały kotyliony.

Głośne czytanie u Muchomorków

W czwartek 11 października 2018 roku grupę Muchomorki odwiedził pan Andrzej Prybiński- strażak, który przypomniał dzieciom zasady udzielania pierwszej pomocy.

W ramach współpracy z instytucjami lokalnymi 2 października 2018  grupa Muchormorki uczestniczyła w Festynie Sportowym w Zespole Szkół Specjalnych w Szubinie. Dzieci kibicowały, ogladały konkurecje sportowe oraz swobodnie bawiły się na przyległym boisku.

W myśl akcji „Cała Polska czyta dzieciom” oraz projektu edukacyjnego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” rodzice Muchomorków odwiedzają swoje dzieci w przedszkolu i czytają dla wszystkich bajki. W wrześniu odwiedziły nas dwie mamy. Pani Agnieszka- mama Leny przeczytała dzieciom bajkę „O Czerwonym Kapturku”, natomiast pani Wanda- mama Wojtka bajkę o „Pani Jesieni”.

12 września 2018 Muchomorki odwiedziły Szubiński Dom Kultury. Dzieci miały okazję obejrzeć wystawę prac pt.” Cztery pory roku- jesień”.


Od 10 września w grupie „Muchomorki” realizujemy projekt edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Główny bohaterem naszej grupy jest Miś Tuptuś, który już rozpoczął swoją wędrówkę po domach naszych przedszkolaków, aby wspólnie z nimi i ich rodzicami „zanurzać” się w świecie wielkiej literatury.

14 września w naszym Przedszkolu świętowaliśmy Dzień Kropki czyli ujawniania ukrytych talentów. Muchomorki także poszukiwały w sobie „ukrytych talentów”, a następnie wykonywały prace plastyczną wykorzystując w niej bohaterkę dnia czyli „Kropkę”.