Motylki

Godziny pracy zdalnej wychowawców, do kontaktu z Rodzicami
motylki321@wp.pl

Sylwia Szweda
Poniedziałek 10.00- 12.00
Wtorek 10.00- 15.00
Środa 8.00- 13.00
Czwartek 8.00- 13.00

Hania Tucholska
Poniedziałek 10.00- 15.00
Wtorek 10.00- 15.00
Środa 8.00- 13.00
Czwartek 8.00- 13.00
Piątek 8.00 -10.00

Justyna Kurkiewicz
Poniedziałek 10.00- 15.00
Piątek 8.00-10.00

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ – KWIECIEŃ 2020

TEMAT KOMPLEKSOWY:WIELKANOC- TUŻ, TUŻ”

Tydzień pierwszy – „Wiosenne powroty”
Tydzień drugi – „Wielkanoc”
Tydzień trzeci – „Wiosna na wsi”
Tydzień czwarty – „Dbamy o przyrodę”

CEL KOMPLEKSOWY: wsparcie całościowego rozwoju dziecka poprzez uczestnictwo we wspólnych zabawach zorganizowanych przez nauczyciela przy współpracy z rodzicami.
Dziecko:
OBSZAR SPOŁECZNY:  obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe, przejawia poczucie własnej wartości jako osoby, wyraża szacunek wobec innych osób i przestrzegając tych wartości, nawiązuje relacje rówieśnicze.
OBSZAR EMOCJONALNY: wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.
OBSZAR POZNAWCZY: wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, potrafi wymienić zwyczaje związane z Wielkanocą.
OBSZAR FIZYCZNY: inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, buduje, wykorzystujączabawki, uczestniczy w zabawach ruchowych, reaguje ustalonymi ruchami na podane sygnały, rozwija sprawność fizyczną, porusza się rytmicznie przy muzyce.

Co robić z dziećmi w domu?

Szczególnie teraz, gdy przedszkole jest zamknięte z powodu koronawirusa. Nie zawsze mamy drukarkę, laptop, tablet, a może ba tak…zorganizować warsztaty eksperymentalne? Co wy na to???Mamy dla Was super pomysły, które To Wy kochani rodzice możecie wykonać razem z dziećmi. To zaczynamy!!! Oczywiście zachęcamy do przesyłania zdjęć na motylki321@wp.pl. To do dzieła!!!!;-)

Dzień bez eksperymentów, to dzień stracony. Kto chce przepis na jajeczną abstrakcję, bez sztucznych barwników, w 100 % naturalną, która smakuje tak samo jak zwykłe jajko??? Chcecie???
To zapraszam do eksperymentu nr 3

Eksperyment nr 3 – „KOLOROWE JAJO”

POTRZEBNE BĘDĄ:
– sok z czerwonej kapusty
– odrobinę octu lub sok z cytryny
– 2 jajka
SPOSÓB WYKONANIA:
ODDZIELAMY BIAŁKO OD ŻÓŁTKA, BIAŁKA MUSZĄ BYĆ W DWÓCH OSOBNYCH NACZYNIACH. DO OBU DODAJEMY 2-3 ŁYŻKI SOKU Z KAPUSTY. MIESZAMY. DO JEDNEGO Z NACZYŃ DODAJEMY KILKA KROPLI OCTU LUB SOKU Z CYTRYNY I MIESZAMY. KOLOROWE BIAŁKA WYLEWAMY JEDNOCZEŚNIE NA MOCNO ROZGRZANĄ PATELNIĘ, TAK ABY POŁOWA BYŁA RÓŻOWA, DRUGA – ZIELONA.

DELIKATNIE KŁADZIEMY JEDNO LUB OBA ŻÓŁTKA. SMAŻYMY JAK ZWYKŁE JAJKO SADZONE. Smacznego 😉 Dajcie znać czy smakowało Wam jajo 😉             

I jak kochane Motylki poradziliście sobie z pierwszym eksperymentem??? Na pewno świetnie 😉 To mam dla Was kolejną propozycję…

EKSPERYMENT NR 2 – KROCHMALOWY POTWÓR😉

Dajcie znać na motylki-321@wp.pl czy wyszedł Wam „Krochmalowy potwór” 😊 Powodzenia 😉

WARSZTAT EKSPERYMENTALNY NR 1 – SAMOROSNĄCY BALON

POTRZEBNE BĘDĄ:
– BUTELKA Z WĄSKĄ SZYJKĄ
– OCET
– SODA OCZYSZCZONA
– BALON
SPOSÓB WYKONANIA:
DO BUTELKI WLEWAMY OKOŁO SZKLANKI OCTU. NASTĘPNIE BALON WYPEŁNIAMY DWOMA ŁYŻECZKAMI SODY OCZYSZCZONEJ. POWOLI ZAKŁADAMY BALON NA SZYJKĘ BUTELKI I PRZECHYLAMY TAK, BY SODA WSYPAŁA SIĘ DO OCTU. ZACHODZĄCA REAKCJA CHEMICZNA SODY Z OCTEM SPOWODOWAŁA, ŻE BALON ZACZĄŁ SIĘ NADMUCHIWAĆ.

POWODZENIA!!! PAMIĘTAJCIE O ZDJĘCIACH!!

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ: 06.04-10.04.2020 r

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
Temat: Wielkanoc
Poniedziałek – 6.04.2020

Mowa: słuchanie ciekawostek na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych

*Jajko to znak wszelkiego początku narodzin i zmartwychwstania. Dzielimy się nim przed rozpoczęciem śniadania, życząc sobie pomyślności, zdrowia i błogosławieństwa Bożego. W ludowych wierzeniach jajko było lekarstwem na choroby, chroniło przed pożarem, zapewniało urodzaj w polu i w ogrodzie, a nawet powodzenie w miłości. Z jajka wykluwa się kurczątko, które jest symbolem nowego życia.
*Pisanki dawano w podarunku, jako dowód życzliwości i sympatii.
*Chleb jest podstawowym pokarmem człowieka. Dzielenie się z nim i wspólne spożywanie jest od najdawniejszych czasów znakiem przyjaźni, życzliwości i poczucia wspólnoty.
*Palemka miała chronić ludzi, zwierzęta, domy przed ogniem, czarami i złem tego świata. Niezwykłą moc daje jej gałązka wierzby- drzewa najwcześniej okrywającego się zielenią.
*Mazurki przywędrowały do nas z kuchni tureckiej. Kunsztownie lukrowanie i dekorowanie bakaliami, przypominają wyglądem  maleńkie tureckie dywaniki.
*Chrzan, a także przyprawy- pieprz i sól, święci się, aby pamiętać o gorzkiej Męce Chrystusa. Dawniej śniadanie wielkanocne rozpoczynało się od zjedzenia całego korzenia chrzanu, żeby ustrzec się od bólu zębów i brzucha.
*Baranek z czerwoną chorągiewką ze złotym krzyżykiem symbolizuje Chrystusa Odkupiciela. Stawiano go po środku stołu, żeby podczas wielkanocnych biesiad i uciech wierni nie zapominali o religijnym charakterze świąt.
* Kiedy gospodynie wypiekały baby drożdżowe, kuchnia musiała być zamknięta na klucz. Ktoś obcy bowiem mógłby zaszkodzić rosnącemu ciastu głośną rozmową albo złym wzrokiem. Wyjętą z pieca babę kładziono na poduszki i do chwili ostygnięcia przemawiano do niej szeptem.
*Zajączek obwieszcza wiosenną odnowę. Kiedyś jego wizerunek kojarzono z grzesznikami, którzy odbyli oczyszczającą pokutę. Potem zaczął obdarowywać dzieci łakociami i prezentami.

Odpowiedz całym zdaniem na pytania:
Co jest podstawowym pokarmem człowieka? (chleb)
Kto obdarowywuje dzieci łakociami i prezentami? (zajączek)
Co dawano w podarunku, jako dowód życzliwości i sympatii? (pisanki)
Kogo Stawiano go po środku stołu, żeby podczas wielkanocnych biesiad i uciech wierni nie zapominali o religijnym charakterze świąt? (Baranka)
Co kładziono na poduszki i do chwili ostygnięcia przemawiano do niej szeptem? (babę)

Karta pracy:

Rysuj po śladach rysunków drugich połówek pisanek.

Zestaw zabaw/ ćwiczeń ruchowych (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic)

Wtorek- 7.04.2020

Plastyka:
Pokoloruj koszyczek zgodnie z kolorami kropek

Pokoloruj koszyczek zgodnie z kolorami kropek

Muzyka:
Rodzinne słuchanie i nauka piosenki o tematyce świątecznej:
Święta tuż, tuż” (kto umie ten śpiewaJ)

Środa- 8.04.2020

Mowa: 
Słuchanie wiersza Władysława Broniewskiego „Śmigus”
Śmigus! Dyngus! Na uciechę                                            
z kubła wodę lej ze śmiechem!
Jak nie kubła, to ze dzbana,
Śmigus-dyngus dziś do rana!
Staropolski to obyczaj,
Żebyś wiedział i nie krzyczał,
gdy w Wielkanoc, w drugie święto,
będziesz kurtkę miał zmokniętą.

Rozmowa na temat wiersza.
– Co to jest śmigus- dyngus?
– Co to znaczy staropolski obyczaj?
– Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?

Zestaw zabaw/ ćwiczeń ruchowych (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic)

Czwartek- 9.04.2020

Muzyka: Rodzinne słuchanie i nauka piosenki o tematyce świątecznej:
Święta tuż, tuż” (kto umie ten śpiewa)

Matematyka: Wielkanocne zabawy
matematyczne

Piątek-10.04.2020

Zestaw zabaw/ ćwiczeń ruchowych (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic)

Plastyka:
Pisanki wielkanocne–technika dowolna

INNE DZIAŁANIA

Warsztaty eksperymentalne

Zagadki dotykowe- Co ukryłam/em w pudełku?
(przedmioty związane z Wielkanocą, apaszka do zasłonięcia oczu)
Rodzic wyjmuje z pudełka przedmioty związane z Wielkanocą. Dziecko z zasłoniętymi oczami odgaduje, co otrzymuje do rąk, np. Koszyczek, baranka,zajączka,bazie,serwetkę.
Zabawy przy wspólnym stole – układanie puzzli, gry planszowe

mojedziecikreatywnie.pl
zdalne lekcje.pl
mac.pl/edukacja-przedszkolna
https://www.wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu/
panimonia.pl
edukacja.edux.pl
zdrowoisportowo.edu.pl
szaloneliczby.pl/przedszkole/

Propozycje zabaw w ramach bieżącej pomocy psychologiczno- pedagogicznej ( 6.04-10.04)

Rozwijanie funkcji ruchowej- motoryka duża
– wrzucanie na odległość – do tej zabawy wystarczy zwykłe wiadro lub plastikowy pojemnik i coś, czym będziecie bezpiecznie rzucać do jego środka. Mogą być to piłeczki, baloniki czy maskotki.
Z czasem zwiększaj odległość kosza od dziecka – będzie musiało inaczej układać ciało, aby trafić do celu.
Rozwijanie funkcji ruchowej- motoryka mała:
– lepienie, ugniatanie, wyklejanie z plasteliny, modeliny lub innych mas plastycznych
Rozwijanie funkcji poznawczej- wzrokowej:
– lustrzane odbicia- dzieci dobierają się parami. Staja naprzeciwko siebie. Jedno z nich wykonuje ruchy, drugie je naśladuje.

ZADANIA STYMULACJA OGÓLNOROZWOJOWA

1.ĆWICZENIA MANUALNE I GRAFOMOTORYCZNE
– lepienie, ugniatanie plasteliny, modeliny, mas plastycznych
 Masy sensoryczne, plastyczne – przepisy
– nawijanie i zwijanie włóczki, przewlekanie przez otwory
nawlekanie koralików

2. ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE PODSTAWOWE POJĘCIA MATEMATYCZNE:
Ćwiczenia pojęć czasowych:
– określanie pory dnia
– poznanie nazw i kolejności dni tygodnia, pór roku
– poznawanie cech wielkościowych (mały- duży)   

3. INNE DZIAŁNIA: utrwalanie poprawnego mycia rąk, samodzielnego  ubierania się

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Wiosenna gimnastyka buzi i języka

Drogi rodzicu! Ćwicz i baw się ze swoim dzieckiem!

Kreatywne ćwiczenia logopedyczne

Karta pracy utrwalająca wymowę głoski sz

Miłej zabawy! Czekam na zdjęcia, relacje z ćwiczeń. Pozdrawiam! Eliza Ewert

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE SPOŁECZNO- EMOCJONALNE:

1.Rysowanie sytuacji wywołujących radość i smutek

Dziecko otrzymuje dwie kartki. Na jednej rysuje siebie w sytuacji, kiedy czuje smutek, a na drugiej- w sytuacji kiedy jest radosne i zadowolone. Potem dziecko powinno opowiedzieć o swoim obrazku.

2.Masażyk do wiersza D. Gellner  ,,Wiatr i chmurki”
Tam za lasem-dz. pociera plecy rodzica
Tam za górką- rysuje na plecach górkę
Wiatr dokuczał-przeciąga palcami po plecach rodzica
Małym chmurkom-dz. rysuje chmurki na plecach
Aż się chmurki popłakały
I deszcz padał -uderza palcami obu dłoni
Przez dzień cały

ZAJĘCIA INTEGRACJA SENSORYCZNA:

Proszę postępować zgodnie z filmikiem:
WORECZKI SENSORYCZNE
MEMORY SENSORYCZNE

Miłych sensorycznych wrażeń

ZAJĘCIA REWALIDACJA

  1. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową

INNE DZIAŁANIA  – PROPOZYCJE DLA RODZICÓW

ZAJĘCIA PSYCHOLOG:

1. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – Zabawa „Lustro”
Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, który jest lustrem. Dziecko ma za zadanie pokazywać różne miny wyrażające emocje, a rodzic próbuje je dokładnie powtórzyć. Potem następuje zamiana ról.
2. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – zabawa „Minuta na…”
3. Wspieranie rozwoju emocjonalnego – „Łączenie obrazków z emocjami – karta pracy”
Zadaniem dziecka jest połączenie połówek obrazków w taki sposób, aby powstały całe obrazki. Następnie można nazwać powstałe emocje.

ZAJĘCIA WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA:

1.ZAJĘCIA Z OLIGOFRENOPEDAGOGIEM:
utrwalanie poprawnego chwytu narzędzia pisarskiego (ćwiczenia precyzyjnych ruchów), kolorowanie, szlaczki grafomotoryczne

stymulacja poprzez gry i zabawy dydaktyczne, wykorzystanie naturalnych sytuacji, np. czytanie i oglądanie książeczki- ZAGRAJCIE WSPÓLNIE W DOWOLNĄ GRĘ PLANSZOWĄ.

MIŁEJ ZABAWY

2. ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNE

1. Wspieranie funkcji poznawczych – zabawa „Czego tu nie ma
2. Wspieranie funkcji poznawczych – karta pracy „Piłki i kółka”
zad.1. Pokaż najmniejszą piłkę. A teraz największą piłkę. Pokazuj kolejno coraz większe piłki.
zad.2. Wytnij kółka i ułóż/przyklej je od największego do najmniejszego. Pokazuj kolejno coraz mniejsze kółka. Pokoloruj tak jak chcesz.

3.ZAJĘCIA Z LOGOPEDĄ:

Masaż logopedyczny
Rozpoczęcie masażu powinno być poprzedzone wykonaniem kilku ruchów głaskających w okolicach barków, szyi, głowy. Stanowi to dla dziecka komunikat uprzedzający o naszej czynności, a co najważniejsze w pewnym stopniu może zapobiec nieprzyjemnym doznaniom czuciowym dla dzieci z obronnością dotykową. Początkowo należy się skoncentrować na buzi dziecka, jego policzkach, nosie, wargach i stopniowo przechodzić do wnętrza jamy ustnej (E. Minczakiewicz, 2001, s. 44). Przed przystąpieniem do masażu należy dokładnie oczyścić nos dziecka. Masaż wykonujemy palcami. Do masowania zewnętrznej części buzi dziecka można użyć oliwki ułatwiającej ruch palców. Ruch palców powinien być spokojny, rytmiczny. Ważne jest przemawianie do dziecka, opowiadanie o wykonywanej czynności. Formy ruchu podczas masażu to: lekkie rozgłaskiwanie, poszczypywanie, opukiwanie, wibrowanie, uciskanie, wykonywanie kółek, spirali. Zalecane jest wykonanie masażu przed każdym posiłkiem (M. Wiśniewska: „Wspomaganie rozwoju dziecka…”, IMPULS, Kraków 2010).

Drogi rodzicu! Jeśli udało Ci się wykonać taki masaż, prześlij proszę zdjęcia.

Nauka rozumienia i wymowy pierwszych słów

Drogi Rodzicu oglądaj z dzieckiem film i powtarzaj słowa!

Rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu!

Czekam na wasze karty pracy. Pozdrawiam! Eliza Ewert

4.ZAJĘCIA Z TERAPEUTĄ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ:

  1. Gniotki sensoryczne
  2. Zabawy z poduszkami

JĘZYK ANGIELSKI:

Temat 1:Five Little rabbits

Zapraszam do wspólnego śpiewania!

Temat 2:Easter Vocabulary

Drogi rodzicu! Kliknij tutaj a następnie na obrazki i powtarzaj z dzieckiem słownictwo związane z Wielnanocą

Zapraszam do wykonania karty pracy


Temat: WIOSENNE POWROTY

30.03
poniedziałek
31.03
wtorek
1.04
środa
2.04
czwartek
3.04
piątek
mowa   słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?”
(opowiadanie poniżej)   Karta pracy- posłuchaj nazw ptaków. Obejrzyj ich gniazda. Czym się różnią gniazda, a w czym są podobne? (karta pracy-poniżej)  
plastyka   praca plastyczna „Wiosenne słońce”- wydzieranie koła i pasków promyków słońca z żółtego i pomarańczowego papieru- przyklejanie ich na kartce w kształcie słońca. Przygotuj: *Kartki w kolorze żółtym i pomarańczowym *klej (Słońce do wydruku poniżej) mowa   Opowiadanie Cz. Janczarskiego ,,List od bociana”. (opowiadanie poniżej) Muzyka   Rodzinne słuchanie i nauka piosenki o tematyce wiosennej: „Maszeruje wiosna” (kto umie ten śpiewaJ) zestaw zabaw ruchowych   zdrowoisportowo (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic)  
zestaw zabaw/ ćwiczeń ruchowych   zdrowoisportowo  (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic) Muzyka Rodzinne słuchanie i nauka piosenki o tematyce wiosennej: „Maszeruje wiosna” (kto umie ten śpiewaJ) zestaw zabaw/ ćwiczeń  ruchowych   zdrowoisportowo  (cały tydzień, wyboru zabaw dokonuje rodzic) matematyka
Policz i narysuj
Połącz w pary   Zgadnij, gdzie jest –quiz?   Policz i połącz  (obrazek poniżej-biedronki)        
plastyka   Malowanie lub kolorowanie „Bociana” (ilustracja poniżej)   Przygotuj: *kredki lub farby  

INNE DZIAŁANIA

https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/  
https://panimonia.pl/2018/02/01/cwiczyc-mala-motoryke-zabawe/
Warsztaty eksperymentalne Malowanie na mleku Warsztaty eksperymentalne Tańczący olej    

Poniedziałek- Mowa

Opowiadanie Hanny Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?”
 Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci – powiedział dzięcioł. – Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek. – O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu. Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny, pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka. Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską. Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel. Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać ukrytych w ziemi owadów. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost na wodzie… Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie – pod rynną, trzecie. hm. trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom, Owszem, dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi tego kącika.

Rozmowa na temat opowiadania
 Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
Co powiedział wróbel na temat gniazd?
Z czego ptaki robią gniazda?

Karta pracy


Wtorek i czwartek- Muzyka

 „Maszeruje wiosna”

Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi – zielenieje świat.

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi – zielenieje świat.

Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi – zielenieje świat.

Wtorek- Plastyka

Środa-mowa
Opowiadanie Cz. Janczarskiego  ,,List od bociana’’.

Wielka niespodzianka spotkała dziś Uszatka.
Przyszedł z rana listonosz.
-Czy tu mieszka Miś Uszatek? –zapytał.
Niedźwiadek właśnie kończył jeść śniadanie. Odwrócił się szybko na krzesełku. Łyżeczka wysunęła się mu z łapki i upadła na podłogę. 
Listonosz powiedział:
-Podnieś łyżeczkę, Misiu, i uśmiechnij się. Przyniosłem dla ciebie bardzo miły liścik z Ciepłych Krajów od pana Bociana.
Wyjął listonosz z torby kolorową pocztówkę i wręczył ją niedźwiadkowi.
-Dziękuję… –szepnął Miś i natychmiast wybiegł na podwórko.
-Zajączku, Koguciku, Kruczku! –zawołał.
Nadbiegli przyjaciele.
-Co się stało? Co się stało?
-Posłuchajcie… –powiedział tajemniczo Uszatek i przeczytał list:
„Kochany Uszatku! Wróbelki napisały do mnie, że mieszkasz na naszym podwórku. Bardzo chciałbym Ciebie poznać. Za kilka dni przylecę do Was z Ciepłych Krajów. Ładnie tu jest i dobrze mi tu. Tęsknię jednak do swojego gniazda. Wysyłam ci kolorową fotografię, którą zrobił mi pewien podróżnik. Stoję pod palmą kokosową. Na palmie siedzi małpka. A tam dalej siedzi wielbłąd. Pozdrów Jacka, Zosię, Kruczka i Zajączka. Całuję Ciebie
Bocian Długonogi”.
Długo przyglądali się przyjaciele fotografii. Miś powiedział:
-Mówię wam: dostaniemy na pewno od Bociana w podwórku orzech kokosowy albo banany…

Proszę aby dzieci odgadły, które ptaki to  bociany:

Czwartek- Matematyka

Piątek-plastyka

Propozycje ciekawych stron www:

______________________________________________________________________________

Propozycje realizowania zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, które można zrealizować w domu

SFERA 30.03
poniedziałek
31.03
wtorek
1.04
środa
2.04
czwartek
3.04
piątek
1.umiejętności merytoryczneZabawy z masą solną: lepienie dowolnych dekoracji świątecznych
2.percepcja słuchowa analiza i synteza głoskowa: dzielenie wyrazów na sylaby
3.percepcja wzrokowa układanie puzzli (dowolne lub zaproponowane przez nauczyciela)
4.funkcje poznawcze:
pamięć
uwaga
myślenie
kształtowanie pojęć i umiejętności matematycznych: odwzorowywanie  kształtów
5.samoobsługa mycie rąk z zachowaniem kolejnych etapów tej czynności
6.Kontakt emocjonalny przydzielanie dziecku ról: zabawa w sklep
wzmacnianie poczucia „ja”- pochwały słowne
Inne działania: https://panimonia.pl/…/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/
#zajecialogopedyczne#samogłoski#percepcjasluchowa

Zad 1. Przepis na masę solną
Składniki:
mąka;
sól;
woda
ilość: 2:2:1, czyli tyle samo mąki co soli i połowę mniej wody.
Przygotowanie: Mąkę mieszamy z solą. Wodę dodajemy ostrożnie, nie całą na raz.
– można dodać do niej barwniki i olejki zapachowe;można z niej lepić
– trwałe dekoracje, świeczniki, przestrzenne figurki i płaskie dekoracje;
– zastyga od kilku godzin do kilku dni – w zależności od grubości;
– po zastygnięciu można malować ją farbami (farba blednie, wchłania się.

Zad 2.

Zad 3.

Zad 4.

Zad 5.

______________________________________________________________________________

Gość specjalny. Pani Danuta Wojtecka z egzotycznym żółwiem czerwonolicym, Kubusiem.

Zabawy z plasteliną, plastopianką i ciastoliną

Motylki na wystawie grupy Flesz w Rejonowej Bibliotece w Szubinie

Kącik przyrodniczy

Kącik ” zwierzęta egzotyczne”

Motylkowe rozmowy o kosmosie

Sensoryczne zabawy stolikiwe

Motylkowa produkcja śniegu

Wycieczka do Urzędu Miejskiego w Szubinie

Urodziny Adriana

Bal karnawałowy

W walentynkowym wydaniu

Kolorowy tydzień – dzień biały

Zabawy sensoryczne


Motylki w szubińskiej bibliotece


Dzień Babci i Dziadka

Nasze bałwanki


Przy Wigilijnym stole


Spotkanie z Gwiazdorem

Świąteczne spotkanie z rodzicami


Urodzinki Wojtka


Spotkanie ze strażakiem

W piernikowym nastroju ze Szkołą Specjalną

W mikołajkowym nastroju


Owocowy zawrót głowy


Przygotowanie ozdób świątecznych z OHP w Szubinie


Urodzinki Wojtka, Lenki i pani Justyny


Coraz bliżej święta w grupie Motylki

W andrzejkowym klimacie

Światowy Dzień Praw Dziecka


Dzień bez zabawek Ten dzień spędzilismy baaardzo sensorycznie. Były butelki sensoryczne, masaże i zabawy ruchowe.

Urodziny Fabiana


Wizyta policjanta

Nasz kącik patriotyczny


Urodziny Piotrusia

Mama Miłosza czyta….

Zabawy muzyczne z KOLORPIANO

Zabawy konstrukcyjne w grupie Motylki

Święto Wszystkich Świętych

Kinoteatr „Adria” Bydgoszcz

Dzień postaci z bajek

Jesienny spacer

Spotkanie z alpaką

Serdecznie dziękujemy Rodzicom naszych MOTYLKÓW za pamięć, życzenia i wspaniały plakat. Jesteście WSPANIALI

Nasz jesienny kącik

Zooterapia w grupie motylki

Wycieczka do szkoły specjalnej w Szubinie

Urodziny Mai

Nasze grzybki

Czytanie bajki przez mamę Igora, p. Koralewicz pt. „Kicia Kocia” w grupie Motylki

Motylki w Szubińskim Domu Kultury

Dzien Chłopaka w grupie Motylki

Śpiewać każdy może

Sprzątanie świata

Dzień kropki u motylków

TO MY

Rok Szkolny 2018/2019

Zakończenie roku szkolnego

Zajęcia z kodowania

Zajęcia „kolorowa ryżolina – gdzie ukrył się wąż”

Urodzinki Zuzi i Antka

Wizyta u kolegów z Zespołu Szkół Specjalnych w Szubinie

Dzień bez zabawek w towarzystwie Pani Wiosny


Motylki na warsztatach wielkanocnych w Muzeum Ziemi Szubińskiej

Wyjście do Domu Kultury, oglądanie prac konkursowych

Zabawy z masażerami

Spotkanie ze strażakiem

Zabawy z makaronem

Szachy japońskie

Zajęcia z kodowania

Motylki w bibliotece

Spotkanie z leśniczym

Dzień Babci i Dziadka

Aerobik z panią Agatą Pączek

Wspólne pieczenie pierników z uczniami Zespołu Szkół Specjalnych w Szubinie

Gminny Konkurs Recytatorski „Sto lat moja ojczyzno! ” Udział brało dwoje uczniów Filip Kręgowski i Franciszek Ciabach. Filip Kręgowski zajął III miejsce

Dzień postaci z bajek

11 Listopada Święto Niepodległości

Zajęcia gimnastyczne inne- Weronika Scherborne

Jesienne zabawy z matematyką

Zabawy z gazetą

Urodziny Miłoszka