Plan ramowy dnia
GODZINY | RODZAJ CZYNNOŚCI |
6.30 – 8.30 | Radosny początek 🙂 dnia w przedszkolu; Powitanie dzieci, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe: ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych. |
8.30 – 9.00 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych. Przygotowanie do śniadania, praca dyżurnych. |
9.00 – 9.30 | Pyszne śniadanie. Wyrabianie nawyku kulturalnego spożywania śniadania. |
9.30 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne wyzwalające aktywność dziecka w różnych obszarach rozwojowych (kształtowanie umiejętności społecznych, sprawności fizycznej, wspomaganie rozwoju mowy, czynności intelektualnych, rozwijanie zainteresowania przyrodą, matematyką, muzyką, plastyką, kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania) |
10.00 – 11.30 | Przygotowanie do wyjścia do ogrodu; gry i zabawy ruchowe. Zabawy sportowe; obserwacje przyrodnicze prowadzone w ogrodzie lub spacery; wycieczki; tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. |
11.30 -12.00 | Zabiegi higieniczne; czynności z zakresu samoobsługi i kultury zachowania się w różnych sytuacjach; kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych; przygotowanie do obiadu |
12.00 -12.30 | Zdrowy i smaczny obiad. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłku i prawidłowego posługiwania się sztućcami. |
12.30 – 13.00 | Czytanie książek; opowiadań z muzyką relaksacyjną w tle. |
13.00 – 14.00 | Zabawy ruchowe, integracyjne, zabawy ze śpiewem; uczestnictwo dzieci w dodatkowych zajęciach rozwijających ich potrzeby i zainteresowania; zabawy wg zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych. |
14.00 14.15 | Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, posiłku, praca dyżurnych. |
14.15- 16.30 | Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dziecka. Zajęcia indywidualne. |